Gjest Takknemlig 4 svar Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Noen som vet når hovedopptaket er og oppstart? Syns å huske opptaket var i mars en gang, men hvilken dato? Og hvilken dato pleier oppstart å være på? 0 Siter
waxo Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Vet ikke når hovedopptaket er, men her hos oss starter barnehageåret 1 august 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Barnehageåret starter 1. august da også SFO-året starter for 1. klassingene. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Vanligvis er søknadsfrist for å være med i hovedopptaket 1. mars, og hovedopptaket skjer 1. august. 0 Siter
Åsemor Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Her starter barnehageåret 15.august, og søknadsfristen er 1.mars, men man kan søke når som helst ellers i året og, og får stort sett plass (og kan da begynne når det passer "midt" i året og). Sjekk på kommunens hjemmesider. 0 Siter
j83! Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Her starter barnehageåret 15.august, og søknadsfristen er 1.mars, men man kan søke når som helst ellers i året og, og får stort sett plass (og kan da begynne når det passer "midt" i året og). Sjekk på kommunens hjemmesider. Hos oss er det ikke mange som får plass midt i året! 0 Siter
j83! Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Søknadsfristen er 1 mars, man kan søke når som helst på året men tror man må søke på nytt over nyåret om du søker no.. synes å huske jeg måtte det.. hos oss begynner barnehageåret 18 august.. tror det er litt forskjellig, men i august en gang begynner alle. 0 Siter
Åsemor Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Hos oss er det ikke mange som får plass midt i året! Da har dere kanskje ikke over full barnehagedekning der du bor, da. 0 Siter
j83! Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Da har dere kanskje ikke over full barnehagedekning der du bor, da. Nei vi har nok ikke det.. mener bare å si at tror det er litt forskjellig fra sted til sted.. det er liksom ikke vanlig å få plass sånn midt i året.. noen steder ja, men ikke alle steder.. dessverre.. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 I min kommune er hovedopptaket 1.mars og oppstart er fra 1. august. De har oppstart fordelt utover hele augustmåned, så ikke alle de nye begynner på likt... -men jeg vet jo ikke om du bor i samme kommune som meg da.... 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Hovedopptaket er fra 1. august - og søknadsfristen er 1. mars, sånn er det i nesten hele landet. Men; dersom det er full dekning, så kan du få plass ellers i året også. 0 Siter
Gjest Trådstarter Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Hovedopptaket er fra 1. august - og søknadsfristen er 1. mars, sånn er det i nesten hele landet. Men; dersom det er full dekning, så kan du få plass ellers i året også. Jeg tror ikke det er full dekning her jeg bor, bor i Ålesund. Her tildeles man plass dersom det plutselig blir ledig plass sånn jeg har forstått det, f.eks. hvis noen flytter. Hjelper det å ringe og purre på? Hvem skal jeg da ringe, kommunen eller de barnehagene jeg har søkt? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg tror ikke det er full dekning her jeg bor, bor i Ålesund. Her tildeles man plass dersom det plutselig blir ledig plass sånn jeg har forstått det, f.eks. hvis noen flytter. Hjelper det å ringe og purre på? Hvem skal jeg da ringe, kommunen eller de barnehagene jeg har søkt? Etter hovedopptaket (som er styrt av kommunen) - så kan du ringe barnehagene ettersom de antagelig har en bedre oversikt over hva de vil få ledig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.