Gjest Spare det man spare kan Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ser de selger mye rimeligere ulltøy på SparKjøp enn andre plasser, men er kvaliteten bra? De skryter f.eks. av Tom og Trine for barn som skal være så bra, kløfri osv.... Har noen av dere erfaring med ull fra Sparkjøp? Bestilte noen ammeinnlegg derfra og til 59,- - håper de duger 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Vi hadde tom&trine ulltøy til unga. Mulig kvaliteten var helt grei, men jeg vasket det nok ufornuftig så til slutt var det bare hull i hull :-) Jeg er ikke særlig god på å huske å sortere ut ulltøyet før jeg hiver i maskinen.....og det bør man kanskje være :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Har hatt noe derfra, men det har ikke holdt seg spesielt godt. Ble fort nuppete og slitt. Vi bruker Janus-ulltøy som vi handler på Obs, det holder seg fint selv om det til og med går i tørketrommelen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Sparkjøp har både Tom&Trine og Janus. T&T har fine farger, men blir fort slitt og hullete i vask. Janus er mye bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg er fornøyd med Tom&trine-ulla, men det er nok ikke helt det samme som Janus nei. Ammeinnelggene fra sparkjøp var jeg definitivt ikke fornøyd med, da... Men mulig de har flere typer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Min datter er veldig glad i tom og trine ullundertøyet sitt, men ikke gjør samme feilen som jeg gjorde. Vasket det med vanlig vaskemiddel på vanlig vask sammen med andre klær. gjorde det med overdelen fordi den ble flittigere brukt enn longsen(overdelen ble delvis brukt som jumper), men den tåle bare et par vask så var det liksom bare tynne tråder igjen og hull... Eneste grunnen til at jeg kjøpte ny var at datteren min elsket det plagget. Så jeg kjøpte altså ny overdel og har vasket med milo etterpå og det har gått bra. Den nye overdelen har ho hatt lenge...Samme opplevelse hadde jeg med en body fra cubus. Den ble det heller ikke noe igjen av etter få vask... Det er nok noe i det som sies at vanlig vaskemiddel ødelegger fibrene i ulla... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ullundertøyet er helt greit, men de er enorme i størrelsene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ullundertøyet er helt greit, men de er enorme i størrelsene. Eh, hæ? Jeg har måttet gå opp flere størrelser i bodyene til ungene mine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Eh, hæ? Jeg har måttet gå opp flere størrelser i bodyene til ungene mine. Hm, Janus-strømpebuksene som jeg fikk nettopp har jeg "arkivert" til neste år - tidligst! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hm, Janus-strømpebuksene som jeg fikk nettopp har jeg "arkivert" til neste år - tidligst! Ja, kom på det rett etter jeg postet, at det må være Janus det var snakk om. Tom og Trine er helt omvendt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Guttungen har hatt mye fra Tom og Trine. Det som er alfa omega er at du vasker det rett. Janus er bedre, men koster mer. Det aller beste er prinse og prinsesseulla fra Janus. Holder lenge også så sant du vasker det rett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har vært fornøyd med mine ammeinnlegg i ull fra Spar-kjøp. Har også kjøpt mye ullklær til snuppa der. Tom og Trine er nok litt tynnere enn f.eks.Janus, men hos oss har det ikke blitt hull på det fortere enn andre ulltyper, men jeg har ganske ny vaskemaskin og har alltid vasket på ull-program med Milo. Bodyene anbefaler jeg å kjøpe ett hakk større enn vanlig, de er små i str. Strømpebuksene er ganske store så kjøp vanlig str der. :-) Ellers er det litt forskjell på de ull-klærne med blonder og de andre også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ullami Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har vært fornøyd med mine ammeinnlegg i ull fra Spar-kjøp. Har også kjøpt mye ullklær til snuppa der. Tom og Trine er nok litt tynnere enn f.eks.Janus, men hos oss har det ikke blitt hull på det fortere enn andre ulltyper, men jeg har ganske ny vaskemaskin og har alltid vasket på ull-program med Milo. Bodyene anbefaler jeg å kjøpe ett hakk større enn vanlig, de er små i str. Strømpebuksene er ganske store så kjøp vanlig str der. :-) Ellers er det litt forskjell på de ull-klærne med blonder og de andre også. Jeg vasker som regel ulltøyet for hånd med milo jeg, så da er vel det enda mer skånsom behandling. Har ullvaskeprogram på vaskemaskinen da, så om jeg har mye ull som skal vaskes tar jeg det der (med Milo seff), og henger til tørk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.