Gjest Venter barn Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Kan en som er katolikk være fadder for en baby i ei norsk kirke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ja, så vidt jeg kan forstå, i hvertfall: ''Nedre aldersgrense er 15 år og fadderne må enten være medlemmer av Den norske kirke eller et kirkesamfunn som ikke forkaster barnedåp.'' http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=3125 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erin Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ja. Har en katolsk far og en katolsk fadder til mitt barn som ble døpt i Den norske kirke. Min katolske bestefar bar meg til dåp! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Venter barn Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ja. Har en katolsk far og en katolsk fadder til mitt barn som ble døpt i Den norske kirke. Min katolske bestefar bar meg til dåp! ) Det var bra.Mannen min har ei søster i paris som er katolikk som han har tenkt å spørre om å være fadder.Hvordan blir det angående språket da?.Kan vi ta sermonien på engelsk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Bekrefter bare det som andre allerede har sagt. Min datter har en katolsk fadder Tviler på om presten vil bruke annet enn norsk (men dette vet jeg egentlig ingenting om). Dåpen er jo en del av en gudstjeneste som foregår på norsk. Men innholdet i dåpen er jo den sammen på alle språk så om en ikke akkurat _forstår_ hva som sies, så _vet_ en jo hva som blir sagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erin Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Det var bra.Mannen min har ei søster i paris som er katolikk som han har tenkt å spørre om å være fadder.Hvordan blir det angående språket da?.Kan vi ta sermonien på engelsk? Språk må du ta opp med presten. Vi tok det på norsk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuvali Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ang. språk, vi har vært i dåp der selve tekstlesningen ble tatt både på norsk og et annet språk, men da leste en fra det aktuelle dåpsfølget teksten (på gresk). Et dåpsbarn hadde gresk familie. Hør med presten, et par bibelord på engelsk er sikkert helt greit, selv om liturgien og dåpshandlingen blir på norsk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.