MHC Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Dilemma som jeg ønsker svar på hos dere kloke koner. Mor til en kammerat av oss (voksne) er død. Begravelsen skal være på hennes hjemsted, vår kammerats berndomshjem, 4- 5 timers reise fra der vi bor. Det er en kammerat/ vennepar som vi er sammen med en del ganger i året- ikke har daglig kontakt med. Både vår kammerat og hans kone kom i begravelsen til min svigerfar da han døde, selv om de ikke kjente han personlig. "Vår" begravelse var her på hjemstedet til alle. Har merket at vi begynner å komme i den alderen hvor våre foreldre dør, og har og sett at det er vanlig å delta i venners foreldres begravelser, selv om man ikke kjente foreldrene personlig. Hva skal vi gjøre? Bør en av oss reise i begravelsen? Er det for kipt å bare sende en blomst til vår kammerat og til båren? Vil det virke volsomt å reise så langt? Er veldig usikker. Vil ikke støte noen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg ville ikke reist med mindre dere har hatt mye personlig kontakt med den døde. Tror ingen vil reagere på atd ere kun sender blomster i dette tilfellet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Min svigerfar døde i vinter - han bodde 45 mil fra der vi bor, og begravelsen var der, på min manns hjemsted. Vi har de fleste vennene våre her vi bor nå - og det var bare ei venninne av oss som kom i begravelsen, og hun bodde "bare" 2-3 timer derfra. Vi forventet absolutt ikke at vennene våre her skulle komme til begravelsen, men vi satte veldig pris på å få blomster hjem til oss før og etter begravelsen. De eneste som kom langveisfra var vi selv, og mine foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Min erfaring er at dersom man er i tvil om man skal reise i en begravelse, bør man absolutt dra. Det er man gjerne glad man gjorde i ettertid. Men det blir jo litt annerledes når begravelsen er så langt unna, synes ikke dere trenger å føle at dere ikke stiller opp om dere i stedet sender en blomst eller i det minste et kort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Synes det er stor forskjell på en begravelse i nærheten og en langt unna, når det er snakk om venners foreldre. Jeg ville sendt blomster eller en annen form for oppmerksomhet til kameraten, men ikke reist til begravelsen. Tror ikke dere støter noen ved ikke å komme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg ville reist, men det er fordi jeg mener at begravelser reiser man i. Så lenge du/dere har kontakt med familien noen ganger i året syns jeg også dere skal støtte opp her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg ville ikke dratt, men sendt familien en oppmerksomhet. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Vi kommer ikke til å dra i begravelsen. Har sendt blomster hjem, skal og sende til båren. Takk for hjelpen damer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.