Gå til innhold

Kosttilskudd til barn - hvilket er best?

Luska

Anbefalte innlegg

Hva slags kosttilskudd gir dere barna deres? Jenta mi på fem får for tiden ikke noe. Tidligere fikk hun sanasol eller biovit, men jeg slutta med det fordi det er kunstige søtstoffer i det. I en lang periode fikk hun ikke noe tilskudd, før jeg nå nylig prøvde noen trankapsler (husker ikke hva de heter) som skulle smake frukt. Men hun liker de ikke og nekter å ta de.

Bør jeg gå tilbake til sanasol eller biovit, som hun faktisk liker? Eller har noen gode forslag til andre vitaminer, så mottas tips med takk.

Fins det noen barn i dag som ikke får noen form for kosttilskudd? Snakker da om barn med "oppegående" foreldre. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde jeg var oppegående forelder, men jeg vet jo ikke:-)

Her i huset har vi ikke noe fast kosttilskudd til snuppa på 9. Ho får vitaminbjørner innimellom, men det er også alt. Men ho spiser mye frukt og grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var oppegående forelder, men jeg vet jo ikke:-)

Her i huset har vi ikke noe fast kosttilskudd til snuppa på 9. Ho får vitaminbjørner innimellom, men det er også alt. Men ho spiser mye frukt og grønt.

Jeg tror jeg også er en oppegående forelder, men noen ganger tviler jeg... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg også er en oppegående forelder, men noen ganger tviler jeg... ;o)

Så lenge vi tviler så streber vi etter å blir bedre....

Det velger i hvertfall jeg å tro:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine har fått vitaminbjørner, fordi de er så fancy at de liker dem. ;) Ulempen med disse er at de har litt lavt innhold av Vitamin A og Kalsium (Datra drikker ikke melk). Hun skal begynne med Sanasol istedet.

Guttungen på 9 tar sånne triomegatabletter med tuttifruttismak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene her får tran og vitaminmikstur for barn fra Nycoplus med ujevne mellomrom. Eller - hun eldste får, og hun yngste spytter ut ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har fått vitaminbjørner, fordi de er så fancy at de liker dem. ;) Ulempen med disse er at de har litt lavt innhold av Vitamin A og Kalsium (Datra drikker ikke melk). Hun skal begynne med Sanasol istedet.

Guttungen på 9 tar sånne triomegatabletter med tuttifruttismak.

En annen ulempe med vitaminbjørner er at de inneholder aspartam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at barn som er friske og tilbys variert, sunn mat til daglig ikke trenger fast kosttilskudd. Dersom det er lite fet fisk i kostholdet ville jeg gitt omega fettsyrer, f.eks. tran.

Eldstejenta mi var veldig slapp en periode etter kyssesyken, da brukte vi Kostpluss vitamin/mineraltilskudd. Dette produktet kjøpes i vanlig matbutikk, er rimelig og ble anbefalt av barnelegen som jeg til daglig samarbeider med. Han mener at vitaminer som er utviklet som "morsomme barneprodukter", ex. vitaminbjørner, er altfor svake dersom man virkelig har behov for å fylle på reservene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...