Gå til innhold

Lavt blodtrykk - eller?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

De siste dagene har det "svimlet" for meg når jeg reiser meg opp, uansett hvor brått eller sakte jeg gjør det. Skjer når jeg skal opp fra liggende, sittende og når jeg bøyer meg (f.eks. for å knyte skoa) fra stående.

Blir liksom "varm" i hodet, det banker i hodet noen sekunder og synes blir litt "dissi". Varer kort tid, da, men jeg må støtte meg til noe mens det pågår.

Noe jeg kan gjøre for å motvirke dette? Er det lavt blodtrykk - hvis ja, hva kommer det av, og kan det komme sånn brått, da?

Eller er dette symptom på noe annet?

Fortsetter under...

Skrevet

Kan mangle jern, eller like så godt være høyt BT som lavt.. sånn blir jeg ved veldig høyt BT. Ta deg en tur innom legen og få målt BT, og tatt blodprøve..

Gjest ViViola
Skrevet

Kan mangle jern, eller like så godt være høyt BT som lavt.. sånn blir jeg ved veldig høyt BT. Ta deg en tur innom legen og få målt BT, og tatt blodprøve..

Jernmangel tenkte jeg ikke på, nei, men det vil i såfall bli første gangen i mitt liv. Selv under graviditetene hadde jeg mer enn nok, men ting kan jo forandre seg.

Takk for svar!

Skrevet

Jeg har alltid hatt det slik. Noen dager er bedre enn andre.

Og jeg sliter med lavt blodtrykk. Får spesielt problemer noen ganger på treninga. Når jeg liksom overser problemet en stund. Til slutt blir jeg svimmel og kvalm. (Må da avbryte treninga)

Noen salte peanøtter hjelper i løpet av få minutter. (Må huske på å legge ned en pose turmiks i treningsbagen....)

Om dette også er symptomer på noe annet vet jeg ikke.

Skrevet

Jernmangel tenkte jeg ikke på, nei, men det vil i såfall bli første gangen i mitt liv. Selv under graviditetene hadde jeg mer enn nok, men ting kan jo forandre seg.

Takk for svar!

Du skal i hvert fall ikke begynne å ta jern uten å ta en prøve hos legen. (Det har nemlig jeg gjort, og fikk kjeft.....)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg blir slik av jernmangel, eller lavt blodtrykk. Det lave trykket har stabilisert seg etter en stund, så jeg har ikke gjort noe med det.

Ville tatt en tur og målt trykket jeg, og samtidig tatt jernprøve, og evnt B12, mens du var i gang.

Annonse

Gjest ViViola
Skrevet

Du skal i hvert fall ikke begynne å ta jern uten å ta en prøve hos legen. (Det har nemlig jeg gjort, og fikk kjeft.....)

Nei, det har jeg skjønt, ja. Skal nevne dette på neste legebesøk.

:-)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har alltid hatt det slik. Noen dager er bedre enn andre.

Og jeg sliter med lavt blodtrykk. Får spesielt problemer noen ganger på treninga. Når jeg liksom overser problemet en stund. Til slutt blir jeg svimmel og kvalm. (Må da avbryte treninga)

Noen salte peanøtter hjelper i løpet av få minutter. (Må huske på å legge ned en pose turmiks i treningsbagen....)

Om dette også er symptomer på noe annet vet jeg ikke.

Har ingen problemer på trening, heldigvis, ikke mer enn her hjemme i alle fall.

Blir litt "lurin" i og med at jeg ikke pleier å være slik.

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1224505121' post='3990278]

Jeg blir slik av jernmangel, eller lavt blodtrykk. Det lave trykket har stabilisert seg etter en stund, så jeg har ikke gjort noe med det.

Ville tatt en tur og målt trykket jeg, og samtidig tatt jernprøve, og evnt B12, mens du var i gang.

Jepp, innser at jeg må få en sjekk hos legen.

:-)

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1224505121' post='3990278]

Jeg ble også slik av jernmangel. Utrolig ubehagelig.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg ble også slik av jernmangel. Utrolig ubehagelig.

OK - det må jeg bare få sjekket. :-)

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...