Gjest ViViola Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 De siste dagene har det "svimlet" for meg når jeg reiser meg opp, uansett hvor brått eller sakte jeg gjør det. Skjer når jeg skal opp fra liggende, sittende og når jeg bøyer meg (f.eks. for å knyte skoa) fra stående. Blir liksom "varm" i hodet, det banker i hodet noen sekunder og synes blir litt "dissi". Varer kort tid, da, men jeg må støtte meg til noe mens det pågår. Noe jeg kan gjøre for å motvirke dette? Er det lavt blodtrykk - hvis ja, hva kommer det av, og kan det komme sånn brått, da? Eller er dette symptom på noe annet? 0 Siter
Spirello Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Kan mangle jern, eller like så godt være høyt BT som lavt.. sånn blir jeg ved veldig høyt BT. Ta deg en tur innom legen og få målt BT, og tatt blodprøve.. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Kan mangle jern, eller like så godt være høyt BT som lavt.. sånn blir jeg ved veldig høyt BT. Ta deg en tur innom legen og få målt BT, og tatt blodprøve.. Jernmangel tenkte jeg ikke på, nei, men det vil i såfall bli første gangen i mitt liv. Selv under graviditetene hadde jeg mer enn nok, men ting kan jo forandre seg. Takk for svar! 0 Siter
Speak Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har alltid hatt det slik. Noen dager er bedre enn andre. Og jeg sliter med lavt blodtrykk. Får spesielt problemer noen ganger på treninga. Når jeg liksom overser problemet en stund. Til slutt blir jeg svimmel og kvalm. (Må da avbryte treninga) Noen salte peanøtter hjelper i løpet av få minutter. (Må huske på å legge ned en pose turmiks i treningsbagen....) Om dette også er symptomer på noe annet vet jeg ikke. 0 Siter
Speak Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Jernmangel tenkte jeg ikke på, nei, men det vil i såfall bli første gangen i mitt liv. Selv under graviditetene hadde jeg mer enn nok, men ting kan jo forandre seg. Takk for svar! Du skal i hvert fall ikke begynne å ta jern uten å ta en prøve hos legen. (Det har nemlig jeg gjort, og fikk kjeft.....) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg blir slik av jernmangel, eller lavt blodtrykk. Det lave trykket har stabilisert seg etter en stund, så jeg har ikke gjort noe med det. Ville tatt en tur og målt trykket jeg, og samtidig tatt jernprøve, og evnt B12, mens du var i gang. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Du skal i hvert fall ikke begynne å ta jern uten å ta en prøve hos legen. (Det har nemlig jeg gjort, og fikk kjeft.....) Nei, det har jeg skjønt, ja. Skal nevne dette på neste legebesøk. :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har alltid hatt det slik. Noen dager er bedre enn andre. Og jeg sliter med lavt blodtrykk. Får spesielt problemer noen ganger på treninga. Når jeg liksom overser problemet en stund. Til slutt blir jeg svimmel og kvalm. (Må da avbryte treninga) Noen salte peanøtter hjelper i løpet av få minutter. (Må huske på å legge ned en pose turmiks i treningsbagen....) Om dette også er symptomer på noe annet vet jeg ikke. Har ingen problemer på trening, heldigvis, ikke mer enn her hjemme i alle fall. Blir litt "lurin" i og med at jeg ikke pleier å være slik. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1224505121' post='3990278] Jeg blir slik av jernmangel, eller lavt blodtrykk. Det lave trykket har stabilisert seg etter en stund, så jeg har ikke gjort noe med det. Ville tatt en tur og målt trykket jeg, og samtidig tatt jernprøve, og evnt B12, mens du var i gang. Jepp, innser at jeg må få en sjekk hos legen. :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1224505121' post='3990278] Jeg blir slik av jernmangel, eller lavt blodtrykk. Det lave trykket har stabilisert seg etter en stund, så jeg har ikke gjort noe med det. Ville tatt en tur og målt trykket jeg, og samtidig tatt jernprøve, og evnt B12, mens du var i gang. Jeg ble også slik av jernmangel. Utrolig ubehagelig. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg ble også slik av jernmangel. Utrolig ubehagelig. OK - det må jeg bare få sjekket. :-) Takk for svar! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.