....AV Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg tenkte vel 30 minutter om dagen på nivå 3, men hører gjerne andre meninger. Vi tenkte også 30 min om dagen på nivå 3. (5. klasse) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Mener du pr dag eller pr uke? Det er vel pr. uke de skal telle i år? Det var sånn jeg forsto det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Det er vel pr. uke de skal telle i år? Det var sånn jeg forsto det. Ja det ser slik ut. Kikket på leseloggen nå. Følott, da finner vi ut av det Høres bra ut med de nivåene du nevner da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Går det bra med henne forresten? Mener du i forhold til innlegget mitt for en tid tilbake? Tja, det er vel som det var... Vanskelig å komme inn og få tak i hva hun tenker! Vanskelig når hun ikke ser ut til å tenke eller synes noe som helst egentlig... Men vi prøver:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Førsteklassingen min får 60 min på nivå 1, 90 på 2, og 120 på 3. Det tilsvarer da henholdsvis 10, 15 og 20 minutter daglig i seks dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ok, og det har alle skoler? De hadde konferansetime i dag, og det blei ikke nevnt nemlig... Mine går nå i 3. og 5. klasse og har ikke vært med på Leselyst aksjonen noen gang, så det gjelder tydeligvis ikke alle skoler nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Mine går nå i 3. og 5. klasse og har ikke vært med på Leselyst aksjonen noen gang, så det gjelder tydeligvis ikke alle skoler nei. Ok, da har hun nok byttet seg vekk fra leselyst skolen siden den gangen dessverre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Mener du i forhold til innlegget mitt for en tid tilbake? Tja, det er vel som det var... Vanskelig å komme inn og få tak i hva hun tenker! Vanskelig når hun ikke ser ut til å tenke eller synes noe som helst egentlig... Men vi prøver:-) Tenkte på det tidligere innlegget ja. Det går sikkert fint, og nå er jo du årvåken på det også. Ny skole kan endre på alt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Førsteklassingen min får 60 min på nivå 1, 90 på 2, og 120 på 3. Det tilsvarer da henholdsvis 10, 15 og 20 minutter daglig i seks dager. Det var mye, men hun er vel kommet dithen at hun kan lese før de andre tenker jeg. Bra når de liker det Lykke til forresten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Hmm, ang leselyst... Er ikke dette noe som gjennomføres i alle trinn på alle barneskoler? Husker stedatteren hadde noe slikt for et par år siden, men nå har hun ikke nevnt noe om det. Hun går i 6. nå. Er det bare for de lavere trinnene kanskje? Litt trist i så fall, for i den perioden de hadde dette sist, så fikk hun faktisk opp øynene for at lesing var noe det gikk an å gjøre. Men så dabbet det av igjen da, når det ikke blei fulgt opp hjemme. Samboeren og jeg leser mye, og har ofte snakket om hva hun faktisk går glipp av ved ikke å lære seg å lese bøker. Det er en verdi i livet, spør du meg! Her kan du se hvilke skoler som er med: http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpSctDspRte.jsp?section=10602&artId=1052&pg=dtl&JServSessionIdrootobstfelder=5sun0ez2k1.pQ9Nr6nzp6fzqwTIpR9GogTIpNDYcx4Qa34O 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Det er vel pr. uke de skal telle i år? Det var sånn jeg forsto det. Ikke mer? Jeg har tredjeklassing, og tenkte 30 minutter pr. dag for nivå 3, eller omdannet til ukebasis, 3 timer. Men jeg stiller kanskje for høye krav da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Her kan du se hvilke skoler som er med: http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpSctDspRte.jsp?section=10602&artId=1052&pg=dtl&JServSessionIdrootobstfelder=5sun0ez2k1.pQ9Nr6nzp6fzqwTIpR9GogTIpNDYcx4Qa34O Hmmmm - ser at vår skole er med - men dette har vi ikke hørt noe om. Vi har barn på 2. og 4. trinn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anka Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jenta mi som går i tredjeklasse skal lese 100 minutter i uken på nivå 3. Det er kravet som sto på arket, hvertfall. Men hun kommer nok til å lese mye mer enn det. Hun sluker alt som er av bøker, og har derfor veldig god lesehastighet. Gutten min vil streve mye mer med å klare nivå 3 på sitt trinn, derimot. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Da har barnet ditt sikkert ikke fått med seg et ark hjem. Der står det om de tre nivåene, om bilder man kan lime på ruteark og få et fullt bilde til sist. Arket heter leselogg. Spør etter det på skolen dersom barnet har mistet det, eller så får de det kanskje i morgen? Man skal også skrive opp hvilke bøker som blir lest og hvordan man liker den. Takker - fant arket i en krøll nederst i sekken - jaja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg er så utrolig imot det såkalte "leselyst"-prosjektet! Så snart barna føler de blir "tvunget" til et minimum av lesing, setter de det så i halsen at det er et ork å få dem igjennom de krevde minuttene per dag. Så fort prosjektet er avsluttet, slukes bøkene med stor iver igjen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anti-lysten Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg er så utrolig imot det såkalte "leselyst"-prosjektet! Så snart barna føler de blir "tvunget" til et minimum av lesing, setter de det så i halsen at det er et ork å få dem igjennom de krevde minuttene per dag. Så fort prosjektet er avsluttet, slukes bøkene med stor iver igjen... Er helt enig med deg. Det er noe herk rett og slett! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ikke mer? Jeg har tredjeklassing, og tenkte 30 minutter pr. dag for nivå 3, eller omdannet til ukebasis, 3 timer. Men jeg stiller kanskje for høye krav da? Skolen skrev også noe i retning av at "det er viktig at elevene kommer til nivå 3 nesten hver uke". Hvis dette er et poeng, er de jo nødt til å sette kravet deretter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg er så utrolig imot det såkalte "leselyst"-prosjektet! Så snart barna føler de blir "tvunget" til et minimum av lesing, setter de det så i halsen at det er et ork å få dem igjennom de krevde minuttene per dag. Så fort prosjektet er avsluttet, slukes bøkene med stor iver igjen... Kan ikke du lese for dem da? Det gjør jeg med mine. Da blir det litt kos ut av det også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ikke mer? Jeg har tredjeklassing, og tenkte 30 minutter pr. dag for nivå 3, eller omdannet til ukebasis, 3 timer. Men jeg stiller kanskje for høye krav da? Minsten min har fått 300 min på nivå tre. Men jeg teller med det jeg leser også - kan man det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Minsten min har fått 300 min på nivå tre. Men jeg teller med det jeg leser også - kan man det? Det tror jeg man kan. Lydbøker teller ihvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.