Gå til innhold

leselyst, igjen

pekkaline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

20

• PieLill

8

• Anonym 82

6

• puttelulle

5

Mest aktive i denne tråden

Det er vel pr. uke de skal telle i år? Det var sånn jeg forsto det.

Ja det ser slik ut. Kikket på leseloggen nå. Følott, da finner vi ut av det :) Høres bra ut med de nivåene du nevner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med henne forresten?

Mener du i forhold til innlegget mitt for en tid tilbake? Tja, det er vel som det var... Vanskelig å komme inn og få tak i hva hun tenker! Vanskelig når hun ikke ser ut til å tenke eller synes noe som helst egentlig... Men vi prøver:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førsteklassingen min får 60 min på nivå 1, 90 på 2, og 120 på 3. Det tilsvarer da henholdsvis 10, 15 og 20 minutter daglig i seks dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, og det har alle skoler? De hadde konferansetime i dag, og det blei ikke nevnt nemlig...

Mine går nå i 3. og 5. klasse og har ikke vært med på Leselyst aksjonen noen gang, så det gjelder tydeligvis ikke alle skoler nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine går nå i 3. og 5. klasse og har ikke vært med på Leselyst aksjonen noen gang, så det gjelder tydeligvis ikke alle skoler nei.

Ok, da har hun nok byttet seg vekk fra leselyst skolen siden den gangen dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du i forhold til innlegget mitt for en tid tilbake? Tja, det er vel som det var... Vanskelig å komme inn og få tak i hva hun tenker! Vanskelig når hun ikke ser ut til å tenke eller synes noe som helst egentlig... Men vi prøver:-)

Tenkte på det tidligere innlegget ja. Det går sikkert fint, og nå er jo du årvåken på det også. Ny skole kan endre på alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førsteklassingen min får 60 min på nivå 1, 90 på 2, og 120 på 3. Det tilsvarer da henholdsvis 10, 15 og 20 minutter daglig i seks dager.

Det var mye, men hun er vel kommet dithen at hun kan lese før de andre tenker jeg. Bra når de liker det :) Lykke til forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ang leselyst... Er ikke dette noe som gjennomføres i alle trinn på alle barneskoler? Husker stedatteren hadde noe slikt for et par år siden, men nå har hun ikke nevnt noe om det. Hun går i 6. nå. Er det bare for de lavere trinnene kanskje?

Litt trist i så fall, for i den perioden de hadde dette sist, så fikk hun faktisk opp øynene for at lesing var noe det gikk an å gjøre. Men så dabbet det av igjen da, når det ikke blei fulgt opp hjemme.

Samboeren og jeg leser mye, og har ofte snakket om hva hun faktisk går glipp av ved ikke å lære seg å lese bøker. Det er en verdi i livet, spør du meg!

Her kan du se hvilke skoler som er med:

http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpSctDspRte.jsp?section=10602&artId=1052&pg=dtl&JServSessionIdrootobstfelder=5sun0ez2k1.pQ9Nr6nzp6fzqwTIpR9GogTIpNDYcx4Qa34O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel pr. uke de skal telle i år? Det var sånn jeg forsto det.

Ikke mer?

Jeg har tredjeklassing, og tenkte 30 minutter pr. dag for nivå 3, eller omdannet til ukebasis, 3 timer. Men jeg stiller kanskje for høye krav da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi som går i tredjeklasse skal lese 100 minutter i uken på nivå 3. Det er kravet som sto på arket, hvertfall. Men hun kommer nok til å lese mye mer enn det. Hun sluker alt som er av bøker, og har derfor veldig god lesehastighet.

Gutten min vil streve mye mer med å klare nivå 3 på sitt trinn, derimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har barnet ditt sikkert ikke fått med seg et ark hjem. Der står det om de tre nivåene, om bilder man kan lime på ruteark og få et fullt bilde til sist. Arket heter leselogg. Spør etter det på skolen dersom barnet har mistet det, eller så får de det kanskje i morgen? Man skal også skrive opp hvilke bøker som blir lest og hvordan man liker den.

Takker - fant arket i en krøll nederst i sekken - jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig imot det såkalte "leselyst"-prosjektet! Så snart barna føler de blir "tvunget" til et minimum av lesing, setter de det så i halsen at det er et ork å få dem igjennom de krevde minuttene per dag. Så fort prosjektet er avsluttet, slukes bøkene med stor iver igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anti-lysten

Jeg er så utrolig imot det såkalte "leselyst"-prosjektet! Så snart barna føler de blir "tvunget" til et minimum av lesing, setter de det så i halsen at det er et ork å få dem igjennom de krevde minuttene per dag. Så fort prosjektet er avsluttet, slukes bøkene med stor iver igjen...

Er helt enig med deg. Det er noe herk rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mer?

Jeg har tredjeklassing, og tenkte 30 minutter pr. dag for nivå 3, eller omdannet til ukebasis, 3 timer. Men jeg stiller kanskje for høye krav da?

Skolen skrev også noe i retning av at "det er viktig at elevene kommer til nivå 3 nesten hver uke". Hvis dette er et poeng, er de jo nødt til å sette kravet deretter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Kan ikke du lese for dem da? Det gjør jeg med mine. Da blir det litt kos ut av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Ikke mer?

Minsten min har fått 300 min på nivå tre. Men jeg teller med det jeg leser også - kan man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsten min har fått 300 min på nivå tre. Men jeg teller med det jeg leser også - kan man det?

Det tror jeg man kan. Lydbøker teller ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...