Gå til innhold

Restskatten

Gjest penge på bok snart?

Anbefalte innlegg

Gjest penge på bok snart?
Skrevet

Har ikke fått tilbake restskatten, når kommer pengene på bok?

Skrevet

Restskatt betyr at du skylder kemneren penger!

Står det på skatteoppgjøret at du har penger tilgode? Eller står det at du skylder penger?

Gjest penger på bok snart?
Skrevet

Restskatt betyr at du skylder kemneren penger!

Står det på skatteoppgjøret at du har penger tilgode? Eller står det at du skylder penger?

si det,, ble usikker nå, men tror jeg skal få penger igjen ja? har ikke tilgang til papirene sånn at jeg kan sjekke,,, når får man krav hvis man skylder?

Skrevet

si det,, ble usikker nå, men tror jeg skal få penger igjen ja? har ikke tilgang til papirene sånn at jeg kan sjekke,,, når får man krav hvis man skylder?

Jeg vet ikke når selve giroen sendes ut, men tror at første forfallsdato er 5. november (hvis restskatten overstiger et visst beløp, forfaller den i to like avdrag - det siste cirka begynnelsen av desember).

Hvis du skulle hatt penger tilbake, burde du ha fått det nå.

Dvs, her kommer det vel an på om pengene overføres direkte til bankkonto eller ikke. Jeg fikk mine på konto den 15. (eller var det den 16.?) Det er vel ytterst få som ikke får pengene stat rett inn på konto, men isåfall får man tilsendt utbetalingsblankett noen dager etterpå, skulle jeg tro.

Gjest penger på bok snart?
Skrevet

Jeg vet ikke når selve giroen sendes ut, men tror at første forfallsdato er 5. november (hvis restskatten overstiger et visst beløp, forfaller den i to like avdrag - det siste cirka begynnelsen av desember).

Dvs, her kommer det vel an på om pengene overføres direkte til bankkonto eller ikke. Jeg fikk mine på konto den 15. (eller var det den 16.?) Det er vel ytterst få som ikke får pengene stat rett inn på konto, men isåfall får man tilsendt utbetalingsblankett noen dager etterpå, skulle jeg tro.

merkelig, dette må jeg sjekke opp i. er ganske sikker på at jeg får tilbakebetalt noe,,

Skrevet

merkelig, dette må jeg sjekke opp i. er ganske sikker på at jeg får tilbakebetalt noe,,

Ja, du bør sjekke det. Skal du ha tilbake penger, ville jeg ringt kemneren og spurt hvorfor du ikke har fått dem ennå.

Gjest Mayamus
Skrevet

Hehe restskatt betyr jo at du skylder kemneren :)

Hvis det står til gode og et beløp

og at pengene vil bli overført til din konto

så har du penger til gode :)

Skrevet

Skal du betale restskatt, ligger det 1 eller 2 bankgiroer i brevet du fikk om hvor mye skatt du er ilignet.

Skrevet

Skal du betale restskatt, ligger det 1 eller 2 bankgiroer i brevet du fikk om hvor mye skatt du er ilignet.

Tror ikke det følger med giroer nå lenger.

De kommer separat litt senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...