Luska Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Nei, mine får ikke kaffe eller te. Setter ikke frem askebeger til dem heller ;-) Ikke askebeger?? Hvor stomper de røyken da? ;o)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ikke askebeger?? Hvor stomper de røyken da? ;o)) Næh - de røyker pipe såklart. Eller snuser. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg elsket te som barn. Drakk masse te med melk i, og jeg fikk ikke gule tenner av det. Hvis sønnen min skulle få smaken på te er det helt greit for meg:) Kaffe er mye bitrere på smak, og jeg antar at de fleste trenger litt tilvenning for å like det. Ser ikke noe poeng i gi ham det før han blir halvvoksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg elsket te som barn. Drakk masse te med melk i, og jeg fikk ikke gule tenner av det. Hvis sønnen min skulle få smaken på te er det helt greit for meg:) Kaffe er mye bitrere på smak, og jeg antar at de fleste trenger litt tilvenning for å like det. Ser ikke noe poeng i gi ham det før han blir halvvoksen. Helt enig;)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg drikker kaffe men dekker aldri på kaffe til barn.. Høres jo helt snodig ut det synes jeg. Det er nok ikke bra med mengder, det er jo koffein i dem og jeg synes barn er ville nok Min eldste på 17 har begynt å drikke kaffe på jobb, men ikke hjemme foreløpig. Her går det i kakao om de vil drikke noe varmt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg synes ikke kaffe og te er helt sammenlignbart da... Kaffe er nok en litt typisk "voksendrikk" Det smaker jo litt sterkt og bittert, og er en smak man må venne seg litt til. Te derimot smaker jo søtt, og finnes i utallige smaker og varianter. Jeg skjønner godt at barn liker det. Og ser heller ikke noe galt i å servere dem te. Jeg begynte ganske tidlig å drikke te selv. Men kaffe drakk jeg ikke før langt oppe i tenårene.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ikke kaffe eller te til barnet her... Det går helt av seg selv, hun har smakt kaffe, og er nok ikke veldig lysten på å drikke noe særlig av det:-) Kaffe og te ER voksendrikker, og jeg synes det er merkelig at foreldre insisterer på å servere dette til barna sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Har ikke tenkte tanken en gang, men et er jo mest fordi jeg tror de ikke liker det. Selv har je ennå ikke lært meg å drikke kaffe, og jeg liker bare jukse te (appelin og kanel, blåfrukter etc). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 ''Men når jeg tenker meg om, så er jeg neimen ikke sikker på når man liksom begynner å drikke kaffe, jeg? Hm...'' Jeg er 40 år og drikker ikke kaffe, kjenner mange fra min alder og oppover som ikke drikker kaffe. ) He-he, jeg har også endel te-drikkere i omgangskretsen, slike som ikke liker kaffe. Men jeg tenkte nå mest på omtrent _når_ man begynner å smake på kaffe, da, men det skjønte du sikkert. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 ''Men når jeg tenker meg om, så er jeg neimen ikke sikker på når man liksom begynner å drikke kaffe, jeg? Hm...'' Her er det vel store variasjoner. Jeg husker jeg en gang så en film eller en tv-serie elle rnoe der foreldrene "markerte" datterens 15-årsdag ved å gi henne en kopp kaffe - "Nå er du voksen!" :-) Husker ikke helt settingen i filmen/serien, men det var "gamle dager" og trolig også utenlandsk. Selv hendte det seg vel at jeg helt sporadisk drakk litt kaffe de siste årene av tenårene, men det var først ved ca 20-årsalderen at jeg virkelig begynte å like det og drikke det fast. Omtrent samtidig med at jeg begynte å synes at øl smakte bedre, så det var vel kanskje noe med smaksløkenes modenhet å gjøre? Jeg forestiller meg at jeg var i vgs-alder, ja, da jeg begynte å drikke kaffe. Eller så var det litt senere - herregud, jeg husker virkelig ikke. Det er sikkert store variasjoner, som du sier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 De fleste jeg kjenner begynte med kaffe på videregående, evt i studietiden. Det er sannsynligvis omtrent da man begynner å trenge koffeinets virkning, ja... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Barna mine på 7 og 9 får te innimellom. Kafe er uaktuelt (de liker det heller ikke). Hvis vi ikke har melk til kakao får de av og til med seg te på skoletur, når det er kaldt. Ser ingen problemer med det. De bruker litt honning eller suketter i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Sønnen min på tre år får IKKE kaffe eller te nei.. han har vel så vidt smakt på te, men han får ikke gen kopp. Da blir det kakao hvis det skal være noe varm drikke, fått det to ganger tilsammen tror jeg.. drikker ikke det ofte. Kaffe har mye koffein, noe som barn ikke skal ha i seg, dessuten er det kreftfremkallende. Skulle ønske jeg visste det før jeg ble kaffekjerring Drikker det kun på jobben på dagen, eller mornngen i helgene.. Det er "sterk voksendrikk" sier jeg til han.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Sønnen min på tre år får IKKE kaffe eller te nei.. han har vel så vidt smakt på te, men han får ikke gen kopp. Da blir det kakao hvis det skal være noe varm drikke, fått det to ganger tilsammen tror jeg.. drikker ikke det ofte. Kaffe har mye koffein, noe som barn ikke skal ha i seg, dessuten er det kreftfremkallende. Skulle ønske jeg visste det før jeg ble kaffekjerring Drikker det kun på jobben på dagen, eller mornngen i helgene.. Det er "sterk voksendrikk" sier jeg til han.. Man får jo koffeinfri te. Det er jo like godt som te med koffein. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 He-he, jeg har også endel te-drikkere i omgangskretsen, slike som ikke liker kaffe. Men jeg tenkte nå mest på omtrent _når_ man begynner å smake på kaffe, da, men det skjønte du sikkert. :-) Jeg har prøvd å smake på kaffe, sikkert en gang i tenårene tenker jeg, men liker det ikke. Lukter godt da! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffeunger Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Gutten min har drukket kaffe helt siden han ble bevisst på at han fikk servert noe annet enn de voksne. Vi tynner ut kaffen med vann i ca 1:4, og bruker gjerne nikotinfri variant. Kan ikke se problemet med det til selskapsbruk. Og te drikker han gjerne, hvis det blir tilbudt som et alternativ. Til måltidene drikker han melk eller vann, og saftforbruket blir minimalt når han foretrekker kaffe eller te ved sosiale anledninger 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffeunger Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ikke kaffe eller te til barnet her... Det går helt av seg selv, hun har smakt kaffe, og er nok ikke veldig lysten på å drikke noe særlig av det:-) Kaffe og te ER voksendrikker, og jeg synes det er merkelig at foreldre insisterer på å servere dette til barna sine. Ser ikke noe galt i å servere uttynnet variant, og gjerne koffeinfri, hvis ungene foretrekker det framfor sukkerholdige drikker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Gutten min har drukket kaffe helt siden han ble bevisst på at han fikk servert noe annet enn de voksne. Vi tynner ut kaffen med vann i ca 1:4, og bruker gjerne nikotinfri variant. Kan ikke se problemet med det til selskapsbruk. Og te drikker han gjerne, hvis det blir tilbudt som et alternativ. Til måltidene drikker han melk eller vann, og saftforbruket blir minimalt når han foretrekker kaffe eller te ved sosiale anledninger Nikotinfri? ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg forestiller meg at jeg var i vgs-alder, ja, da jeg begynte å drikke kaffe. Eller så var det litt senere - herregud, jeg husker virkelig ikke. Det er sikkert store variasjoner, som du sier. Jeg husker det mest ut i fra hvilken hybel jeg hadde da jeg skaffet meg kaffetrakter _og brukte den_! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Nikotinfri? ) Det bruker jeg også:-) - og det attpåtil til meg selv! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.