Gå til innhold

Kaffe og te til barn?

Luska

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

11

• candyqueen_83

7

• morsan

6

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola

Jeg husker det mest ut i fra hvilken hybel jeg hadde da jeg skaffet meg kaffetrakter _og brukte den_! ;-)

He-he, noe skal man jo henge hendelser på, ja! :-)

Jeg drakk bare te på min første hybel, husker jeg, hadde ordentlig tekanne og greier. Og diiiigre kopper. Men jeg hadde kaffedrikkende gjester, de måtte ta til takke med pulverkaffe. Stakkars gjester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk bare te på min første hybel, husker jeg, hadde ordentlig tekanne og greier. Og diiiigre kopper. Men jeg hadde kaffedrikkende gjester, de måtte ta til takke med pulverkaffe. Stakkars gjester...

Ikke si sånn æ! Mine gjester må fortsatt ta til takke med pulverkaffe de...!

Ingen av oss drikker kaffe, og ikke har vi gjester spesiellt ofte heller. Hadde en moccamaster for mange år siden, den ga jeg bort da vi kjøpte leiligheten her, og er bare glad for å ha blitt kvitt den store klumpen!

Min svigermor er stadig fortvilet da, og skulle nok gjerne ha gitt oss en trakter til jul dersom vi ville tatt imot den - men jeg nekter;-) Det er forresten hun som står for pulverkaffen også, hun bytter ut glasset i skapet vårt hvert halvår eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min har drukket kaffe helt siden han ble bevisst på at han fikk servert noe annet enn de voksne. Vi tynner ut kaffen med vann i ca 1:4, og bruker gjerne nikotinfri variant. Kan ikke se problemet med det til selskapsbruk. Og te drikker han gjerne, hvis det blir tilbudt som et alternativ.

Til måltidene drikker han melk eller vann, og saftforbruket blir minimalt når han foretrekker kaffe eller te ved sosiale anledninger

''og bruker gjerne nikotinfri variant''

Aldri hørt at det var nikotin i kaffen :)

Du mente sikkert koffeinfri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja diiiigre kopper var et must. Og så kjøpte vi te i løs vekt fra butikker som hadde slike store metallbokser med kinesisk mønster på, og det skulle være te med ymse smakstilsettinger som f eks bjørnebær eller kanel *nostalgisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ja diiiigre kopper var et must. Og så kjøpte vi te i løs vekt fra butikker som hadde slike store metallbokser med kinesisk mønster på, og det skulle være te med ymse smakstilsettinger som f eks bjørnebær eller kanel *nostalgisk*

Jaaa! Og slike klyper, det kom først litt senere, til å begynne med hadde vi ordentlig pose i tekanna.

Ah, det var tider, det...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Ingen av oss drikker kaffe, og ikke har vi gjester spesiellt ofte heller. Hadde en moccamaster for mange år siden, den ga jeg bort da vi kjøpte leiligheten her, og er bare glad for å ha blitt kvitt den store klumpen!

Min svigermor er stadig fortvilet da, og skulle nok gjerne ha gitt oss en trakter til jul dersom vi ville tatt imot den - men jeg nekter;-) Det er forresten hun som står for pulverkaffen også, hun bytter ut glasset i skapet vårt hvert halvår eller noe...

He-he, jeg synes pulverkaffe er rett og slett gift, smaker pyton og det som verre er. :-) Jeg er av den "gamle" skolen, skjønner du, som fortsatt KOKER kaffe! Dessuten får jeg veldig mye luft i magen av pulverkaffe og ikke minst slike moderne kaffemaskiner som står på alle hoteller.

Samtidig - jeg vet at f.eks. naboene mine _foretrekker_ pulverkaffe.

Vi er nok bare rett og slett forskjellige! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, jeg synes pulverkaffe er rett og slett gift, smaker pyton og det som verre er. :-) Jeg er av den "gamle" skolen, skjønner du, som fortsatt KOKER kaffe! Dessuten får jeg veldig mye luft i magen av pulverkaffe og ikke minst slike moderne kaffemaskiner som står på alle hoteller.

Samtidig - jeg vet at f.eks. naboene mine _foretrekker_ pulverkaffe.

Vi er nok bare rett og slett forskjellige! :-)

Da skulle du nok fått noe annet å drikke her:-) Jeg kan servere sikkert 20 forskjellige slag te, kakao, solbærtoddy, vann, Bris, elplejuice, frokostjuice, melk, saft osv... Men altså ikke skikkelig kaffe!

Du KOKER kaffe, i kaffekjele??! Jøss, trodde de hadde dødd ut for lenge siden jeg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulverkaffe er ikke min favoritt, men jeg hadde gladelig tatt til takke med det:-)

Ellers synes jeg det er en uting av andre å skulle "prakke på deg" kaffetrakter når du ikke drikker kaffe. Skal man prakke på kaffedrikkerne alskens spesialutstyr til tedrikking også?? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Da skulle du nok fått noe annet å drikke her:-) Jeg kan servere sikkert 20 forskjellige slag te, kakao, solbærtoddy, vann, Bris, elplejuice, frokostjuice, melk, saft osv... Men altså ikke skikkelig kaffe!

Du KOKER kaffe, i kaffekjele??! Jøss, trodde de hadde dødd ut for lenge siden jeg;-)

''Du KOKER kaffe, i kaffekjele??! Jøss, trodde de hadde dødd ut for lenge siden jeg;-)''

He-he, føler meg litt forhistorisk også, ja, er nokså alene om å gjøre akkurat det. Har ei venninne som også gjør det, men hun ønsker seg kaffemaskin til jul - så da er jeg nok Den Siste Kaffekoker Under 70 År. :-)

Jeg takler fint å si nei takk til pulverkaffe, jeg dør ikke av å avstå fra en kopp. Og med dine alternativer - de sukker-, alkohol- og kalorifrie, selvfølgelig - hadde gått heeeeelt fint! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du KOKER kaffe, i kaffekjele??! Jøss, trodde de hadde dødd ut for lenge siden jeg;-)''

He-he, føler meg litt forhistorisk også, ja, er nokså alene om å gjøre akkurat det. Har ei venninne som også gjør det, men hun ønsker seg kaffemaskin til jul - så da er jeg nok Den Siste Kaffekoker Under 70 År. :-)

Jeg takler fint å si nei takk til pulverkaffe, jeg dør ikke av å avstå fra en kopp. Og med dine alternativer - de sukker-, alkohol- og kalorifrie, selvfølgelig - hadde gått heeeeelt fint! :-)

Jahh, jeg glemte jo all alkoholen! Men den har sikkert gått ut på dato, så lenge som den har fått stå urørt i skapet;-)

Jeg husker pappa alltid kokte kaffe på kanne før. Og at han spyttet grut;-) Var litt trange tider, og han ga seg ikke før han hadde silt ut all kaffen nei... Også laget ha brødsølv! Mimre mimre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jahh, jeg glemte jo all alkoholen! Men den har sikkert gått ut på dato, så lenge som den har fått stå urørt i skapet;-)

Jeg husker pappa alltid kokte kaffe på kanne før. Og at han spyttet grut;-) Var litt trange tider, og han ga seg ikke før han hadde silt ut all kaffen nei... Også laget ha brødsølv! Mimre mimre...

Jeg spytter IKKE grut, altså, det vil jeg bare ha sagt! ;-)

Når sant skal sies, så ønsker jeg meg egentlig en sånn bitteliten kaffetrakter, en slik som bare lager en kopp eller to, og som kan stilles inn med timer kvelden før. Jeg er særdeles glad i kaffe om morgenen, og min metode er litt - eh - langdryg...

Brødsølv - herregud, det er så DIGG! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulverkaffe er ikke min favoritt, men jeg hadde gladelig tatt til takke med det:-)

Ellers synes jeg det er en uting av andre å skulle "prakke på deg" kaffetrakter når du ikke drikker kaffe. Skal man prakke på kaffedrikkerne alskens spesialutstyr til tedrikking også?? ;-)

Ja, ikke sant! Men kaffetrakter blir nok sett på som en selvfølge i et hvert hjem tror jeg, og det er vel derfor folk tar seg den friheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spytter IKKE grut, altså, det vil jeg bare ha sagt! ;-)

Når sant skal sies, så ønsker jeg meg egentlig en sånn bitteliten kaffetrakter, en slik som bare lager en kopp eller to, og som kan stilles inn med timer kvelden før. Jeg er særdeles glad i kaffe om morgenen, og min metode er litt - eh - langdryg...

Brødsølv - herregud, det er så DIGG! :-)

Ja, det er digg! Jeg drikker ikke kaffe noen gang, men brødsølv...! MMMmmmmmmm...!

Flere år siden jeg spiste det sist nå da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ja, det er digg! Jeg drikker ikke kaffe noen gang, men brødsølv...! MMMmmmmmmm...!

Flere år siden jeg spiste det sist nå da men.

Hva er brødsølv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Ja, ikke sant! Men kaffetrakter blir nok sett på som en selvfølge i et hvert hjem tror jeg, og det er vel derfor folk tar seg den friheten...

Jeg har ikke kaffetrakter :-)

Og det tror jeg er fryktelig politisk ukorrekt - det er sjelden folk ser glade ut når jeg tar frem pulverkaffen.

For litt siden hadde jeg kjøpt first price pulverkaffe og da var det en som sa fra at det gikk det ikke an å servere. Litt flau da.... Har kjøpt presskannekaffe nå etter at jeg fant en presskanne innerst i skapet som eksen må h glemt da han flytta ut for noen år siden.

Ikke at jeg vasker sjelden i skapene asså.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

''Ikke si sånn æ! Mine gjester må fortsatt ta til takke med pulverkaffe de...!''

Du, jeg må bare presisere noe, da: Om jeg hadde besøkt deg, og du serverte pulverkaffe - og vi ikke kjente hverandre fra før, altså - så hadde jeg selvfølgelig hatt høflihet nok til å smile, takke ja og drikke den med en hyggelig mine. For jeg skjønner jo at du ikke _ønsker_ å servere meg "gift". :-)

Hadde vi kjent hverandre godt, så hadde du visst at jeg ikke synes så veldig om pulverkaffe. Og - hadde du spurt meg første gangen jeg besøkte deg, om jeg likte pulverkaffe, så hadde jeg svart nei. Og takker ja til et alternativ. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

''Ikke si sånn æ! Mine gjester må fortsatt ta til takke med pulverkaffe de...!''

Du, jeg må bare presisere noe, da: Om jeg hadde besøkt deg, og du serverte pulverkaffe - og vi ikke kjente hverandre fra før, altså - så hadde jeg selvfølgelig hatt høflihet nok til å smile, takke ja og drikke den med en hyggelig mine. For jeg skjønner jo at du ikke _ønsker_ å servere meg "gift". :-)

Hadde vi kjent hverandre godt, så hadde du visst at jeg ikke synes så veldig om pulverkaffe. Og - hadde du spurt meg første gangen jeg besøkte deg, om jeg likte pulverkaffe, så hadde jeg svart nei. Og takker ja til et alternativ. :-)

Ah - noen md peiling...

Jeg får jo noen ganger besøk av folk som drikker kaffe. Og jeg pleier å ha pulverkaffe i huset bare. En gang hadde jeg kjøpt first price pulverkaffe og den fikk jeg beskjed om at ikke kunne serveres til mennesker. (Jeg ble jo ikke noe sææærlig flau da...)

Menneh - er det noen pulverkaffe som er "god" som man trygt kan servere eller er det like greit å ikke lage det i det hele tatt? Jeg har en presskanne innerst i skapet - bør jeg heller ta frem den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er brødsølv?

Muklet brød i en bolle, med sukker, kaffe og melk på. Det høres jo helt forferdelig ut kan jeg se, men det er fantastisk godt:-) Prøv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ah - noen md peiling...

Jeg får jo noen ganger besøk av folk som drikker kaffe. Og jeg pleier å ha pulverkaffe i huset bare. En gang hadde jeg kjøpt first price pulverkaffe og den fikk jeg beskjed om at ikke kunne serveres til mennesker. (Jeg ble jo ikke noe sææærlig flau da...)

Menneh - er det noen pulverkaffe som er "god" som man trygt kan servere eller er det like greit å ikke lage det i det hele tatt? Jeg har en presskanne innerst i skapet - bør jeg heller ta frem den?

Nescafe red Cup, synes jeg er god. Vi bruker bare pulverkaffe, for vi drikker det så sjeldent. Har en uåpnet pose stående tilfelle besøk som må ha "ordentlig" kaffe :P Vet ikke hvor lenge den holder seg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...