Anonym 82 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har ikke kaffetrakter :-) Og det tror jeg er fryktelig politisk ukorrekt - det er sjelden folk ser glade ut når jeg tar frem pulverkaffen. For litt siden hadde jeg kjøpt first price pulverkaffe og da var det en som sa fra at det gikk det ikke an å servere. Litt flau da.... Har kjøpt presskannekaffe nå etter at jeg fant en presskanne innerst i skapet som eksen må h glemt da han flytta ut for noen år siden. Ikke at jeg vasker sjelden i skapene asså....... He he he... :-) Nei, jeg har forstått at vi er litt sære ja, som ikke kan sette på trakteren når det kommer folk! Men de fleste veit jo om det nå da, og jeg blir IKKE fornærmet om de har med egen termos;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Muklet brød i en bolle, med sukker, kaffe og melk på. Det høres jo helt forferdelig ut kan jeg se, men det er fantastisk godt:-) Prøv! Haha! Hjalp ikke så mye ) Muklet? Nærmeste jeg kommer er muglet (muggent), og det hørtes ikke godt ut ) Betyr det brød i biter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 ''Ikke si sånn æ! Mine gjester må fortsatt ta til takke med pulverkaffe de...!'' Du, jeg må bare presisere noe, da: Om jeg hadde besøkt deg, og du serverte pulverkaffe - og vi ikke kjente hverandre fra før, altså - så hadde jeg selvfølgelig hatt høflihet nok til å smile, takke ja og drikke den med en hyggelig mine. For jeg skjønner jo at du ikke _ønsker_ å servere meg "gift". :-) Hadde vi kjent hverandre godt, så hadde du visst at jeg ikke synes så veldig om pulverkaffe. Og - hadde du spurt meg første gangen jeg besøkte deg, om jeg likte pulverkaffe, så hadde jeg svart nei. Og takker ja til et alternativ. :-) For det første så sier jeg klart ifra før fremmedfolk setter sine bein i gangen - at her finnes kun pulverkaffe! For det andre er vi ikke så stive her at det ikke er lov å spytte ut igjen med et smil hvis man tror man er i ferd med å bli forgiftet:-) For det tredje kommer det sjelden fremmedfolk hit, og hadde du kjent meg, hadde du også visst at jeg ikke blei fornærmet om du tok med termos;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Haha! Hjalp ikke så mye ) Muklet? Nærmeste jeg kommer er muglet (muggent), og det hørtes ikke godt ut ) Betyr det brød i biter? Å mukle noe betyr å rive det i biter ja. Eller slik man "mukler" gjær i lunken melk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 For det første så sier jeg klart ifra før fremmedfolk setter sine bein i gangen - at her finnes kun pulverkaffe! For det andre er vi ikke så stive her at det ikke er lov å spytte ut igjen med et smil hvis man tror man er i ferd med å bli forgiftet:-) For det tredje kommer det sjelden fremmedfolk hit, og hadde du kjent meg, hadde du også visst at jeg ikke blei fornærmet om du tok med termos;-) Når passer det at jeg kommer med termosen min? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ah - noen md peiling... Jeg får jo noen ganger besøk av folk som drikker kaffe. Og jeg pleier å ha pulverkaffe i huset bare. En gang hadde jeg kjøpt first price pulverkaffe og den fikk jeg beskjed om at ikke kunne serveres til mennesker. (Jeg ble jo ikke noe sææærlig flau da...) Menneh - er det noen pulverkaffe som er "god" som man trygt kan servere eller er det like greit å ikke lage det i det hele tatt? Jeg har en presskanne innerst i skapet - bør jeg heller ta frem den? Presskanna er ca en liten million ganger bedre. :-) Nei altså, jeg synes bare pulverkaffe får en helt sånn spesiell "varmt-vann-smak". Uansett hvor sterk den blir. Som sagt, får jeg det servert uten forespørsel så drikker jeg, ikke brekker jeg meg heller, ei heller skjærer jeg grimaser. Og jeg får ikke traumer i etterkant. Jeg velger det bare ikke om jeg har et _valg_. :-) Rot fram presskanna, kjøp en pose traktekaffe og putt posen i en boks med tett lokk - og voala! du kan servere gooood kaffe til dine gjester. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Når passer det at jeg kommer med termosen min? ;-) Så snart du har bakt wienerbrødene;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Så snart du har bakt wienerbrødene;-) Autch... Da blir det nok litt fram i tid, ja. Med vennlig hilsen Grethe Roede-fantast 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Presskanna er ca en liten million ganger bedre. :-) Nei altså, jeg synes bare pulverkaffe får en helt sånn spesiell "varmt-vann-smak". Uansett hvor sterk den blir. Som sagt, får jeg det servert uten forespørsel så drikker jeg, ikke brekker jeg meg heller, ei heller skjærer jeg grimaser. Og jeg får ikke traumer i etterkant. Jeg velger det bare ikke om jeg har et _valg_. :-) Rot fram presskanna, kjøp en pose traktekaffe og putt posen i en boks med tett lokk - og voala! du kan servere gooood kaffe til dine gjester. :-) Ehm.... Jeg har da kjøpt presskannekaffe jeg :-) Den får man i porsjonspakninger så blir det ikke så mye styr med å kaste resten av posen hver gang - det går jo en stund mellom hver kanne :-) Men på den andre siden - gjestene mine får ikke kake heller :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Autch... Da blir det nok litt fram i tid, ja. Med vennlig hilsen Grethe Roede-fantast Så lenge du ikke forventer at JEG skal bake heller, så er hjertlig velkommen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Irritert hvis det ikke var satt frem kaffekopp til åtteåringen? Det høres litt spesielt ut :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Så lenge du ikke forventer at JEG skal bake heller, så er hjertlig velkommen! Da river jeg med meg et par gulrøtter, litt persille og en blomsterkvast (man er da oppdragen, må vite!), og plutselig ringer det på døra di! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ehm.... Jeg har da kjøpt presskannekaffe jeg :-) Den får man i porsjonspakninger så blir det ikke så mye styr med å kaste resten av posen hver gang - det går jo en stund mellom hver kanne :-) Men på den andre siden - gjestene mine får ikke kake heller :-) Ah, jeg tenkte å spare deg for ekstra leting i hyllene, jeg da, men presskannekaffe er jo perfekt! Kake - hvem er det? sa Grete Roede. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Nei, det kunne ikke falle meg inn å gi verken kaffe eller te til noen som ikke ber om det, uansett alder, men det er fordi jeg ikke drikker kaffe. Te drikker jeg kun som "kaffeerstatning" i sosiale sammenhenger. Jeg drikker ikke sort te, kun grønn te med mint eller hvit te (en får ikke misfargede tenner av grønn/hvit te, og jeg drikker den uten søtning), så jeg har alltid med meg et par te-poser hvis jeg skal gjøre noe som involverer "varm drikke". Jeg kan jo ikke forvente at verten skal diske opp med kakao til bare meg :-P De som vil ha te hos meg får klare seg med de to typene te jeg har å tilby, men da må de spørre etter det, ellers går det fullstendig i glemmeboken.. :-) Når det gjelder kaffe har jeg aldri kjøpt en eneste kaffepose, de som kommer hit får enten klare seg med det de finner i skapene eller vann fra springen, eller så har de med egen kaffe. Siden verken jeg eller samboeren min drikker kaffe har vi aldri gått til innkjøp av "dertil egnede kafferemedier" av noe slag. Foreldrene mine tar faktisk med seg kaffekjelen hjemmefra hvis de skal være hos meg noen dager :-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 De får selvsagt kaffe til konjakken, ;-) Hehe. Skulle bare mangle. :oD 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 http://matportalen.no/artikler/2008/1/er_det_greit_aa_la_smaa_barn_drikke_litt_kaffe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Begge gutta mine er glad i te og får det gjerne om de vil. En liten kopp et par ganger i uka tar man ikke skade av. Drakk vel selv te fra jeg var 3-4 år men er fortsatt ingen stor te- eller kaffedrikker. Men kan vel drikke det daglig i perioder. Begge gutta her foretrekker te framfor kakao. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg dekker ikke på til kaffe eller te til barn, men ønsker de kopp så får de det. Minsten vår er veldig glad i kaffe, og har vært det siden han var året gammel. Om han ønsker, så får jeg smake en slurk eller to fra pappa'n sin kopp, men det kunne ikke ramle meg inn å gi ham en egen kopp med kaffe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg dekker ikke på til kaffe eller te til barn, men ønsker de kopp så får de det. Minsten vår er veldig glad i kaffe, og har vært det siden han var året gammel. Om han ønsker, så får jeg smake en slurk eller to fra pappa'n sin kopp, men det kunne ikke ramle meg inn å gi ham en egen kopp med kaffe. '' Om han ønsker, så får jeg smake en slurk eller to fra pappa'n sin kopp, men det kunne ikke ramle meg inn å gi ham en egen kopp med kaffe. '' Får du smake av pappa`n sin kopp? ;O) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Snuppen har fått te siden han var baby. dette ble annbefalt av fotsone terapauten. Teen ble kjøpt i helskostbutikk, så den var nok sunn nok. Brune tenner får man vel av dårlig tannpuss? Mine har ikke antydning til brune tenner, ikke at de drikker te ofte men... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.