Gjest Snartferdig Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Skal dit i dag å gruer meg. Møte med min eks. Møtes for å avslutte samarbeid om samværsavtale. Det kommer vel noe oppkast som vanlig om at en av ungan har blåmerke eller at jeg slår dem eller antydninger om at dem har det nok mye bedre hjemme hos han. Ja ja, må gjennom det. Trenger virkelig oppmuntring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Vær sterk og saklig. Det har du alt å vinne på. Forbered deg også godt så du vet hva du ønsker av denne samtalen. Dette har jo med din og dine barns framtid å gjøre!!! Lykke til:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snartferdig Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Vær sterk og saklig. Det har du alt å vinne på. Forbered deg også godt så du vet hva du ønsker av denne samtalen. Dette har jo med din og dine barns framtid å gjøre!!! Lykke til:-) Ja kjempeviktig å være forberedt, men det jeg føler jeg må forberede meg til e å ta i mot dritt. Det e synd at HAN ikke kan være saklig. Han tar opp all slags småe episoder som får meg til å se ut som en dårlig mor. Ja ja, terapeuten e jo nøytral så egentlig skulle jeg vel ikke brydd meg. Planen e å bare la han tømme seg så jeg kan fær, e så lei av å forsvare meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Dette greier du. Tar han av så ber du møteleder om å stoppe ham. Hold deg til saken, ikke la deg avspore. Tar han opp annet enn det dere skal snakke om så sier du at det må tas i et nytt møte - dette møtet har en agenda. Og beskylder han deg for noe du ikke har gjort så svarer du ikke på det - men bare henviser til at det er høyst ulike oppfatmninger av virkeligheten her og at du ikke kan bruke resten av møtet på å besvare alt mulig som ikke er på agendaen for i dag. Lykke til - styrkevibber oversendt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Min advokat sa en gang til meg: Når det kommer strømmende ut ormer og padder fra munnen hans, og du er nødt til å sitte og høre på det: Ikke si noe. Tenk bare: "Jaja, stakkars. Han har vel behov for det." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ja kjempeviktig å være forberedt, men det jeg føler jeg må forberede meg til e å ta i mot dritt. Det e synd at HAN ikke kan være saklig. Han tar opp all slags småe episoder som får meg til å se ut som en dårlig mor. Ja ja, terapeuten e jo nøytral så egentlig skulle jeg vel ikke brydd meg. Planen e å bare la han tømme seg så jeg kan fær, e så lei av å forsvare meg. ''Planen e å bare la han tømme seg så jeg kan fær, e så lei av å forsvare meg.'' Bra plan. Det gjelder å komme forbi det punktet der man tror man må svare på alle anklager. Så lenge du vet at du gjør en bra nok jobb, er det bedre å heve seg over sånt. Øv deg på noen setninger. Jeg har pleid å bruke "dette blir vi ikke enige om likevel, så jeg ser ikke noe poeng i å diskutere det". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det beste er å holde seg nøytral og ikke skyte tilbake. Da er det han som framstår som dust! Jeg pleier å tie når han starter med sine anklager, la han få tømme seg uten at jeg blir sint eller kommer med motanklager. Når det blir min tur til å snakke passer jeg på å si noe positivt om han som far...(deg gjelder å lete godt), avklare ting som er misforståelser, spørre hva han mente med det og det osv. Ikke hisse meg opp og la være å framstå som like barnslig og hevngjerrig som han. Hvis det er problemer jeg ønsker å få ordnet opp på en saklig måte anklager jeg ikke, jeg sier f.eks. "Er det mulig at jeg lager en liste over klær barna har med til deg så kan du sjekke om alt er med når de skal hjem igjen? Forige mandag var de uten regnklær i barnehagen fordi regnklærne lå hjemme hos deg" I stedet for det jeg egentlig hadde lyst til . -- å skrike til han: "Du husker ALDRI å ta med alle klærne hjem igjen, ALLTID er det et eller annet som barna mangler i barnehagen fordi det ligger hjemme hos deg"!!!!!! Jeg tror at han på familevernkontoret har mer respekt for meg enn han, og det kan komme godt med hvis det blir rettsak om omsorg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snartferdig Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Dette greier du. Tar han av så ber du møteleder om å stoppe ham. Hold deg til saken, ikke la deg avspore. Tar han opp annet enn det dere skal snakke om så sier du at det må tas i et nytt møte - dette møtet har en agenda. Og beskylder han deg for noe du ikke har gjort så svarer du ikke på det - men bare henviser til at det er høyst ulike oppfatmninger av virkeligheten her og at du ikke kan bruke resten av møtet på å besvare alt mulig som ikke er på agendaen for i dag. Lykke til - styrkevibber oversendt :-) Tusen takk for styrkevibbene, det va koselig. Dæm e skrevet ned på et ark jeg skal ha med meg så jeg ska kikke på dæm å huske at jeg har dæm med. He he. Så herlig med så mange gode svar. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snartferdig Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det beste er å holde seg nøytral og ikke skyte tilbake. Da er det han som framstår som dust! Jeg pleier å tie når han starter med sine anklager, la han få tømme seg uten at jeg blir sint eller kommer med motanklager. Når det blir min tur til å snakke passer jeg på å si noe positivt om han som far...(deg gjelder å lete godt), avklare ting som er misforståelser, spørre hva han mente med det og det osv. Ikke hisse meg opp og la være å framstå som like barnslig og hevngjerrig som han. Hvis det er problemer jeg ønsker å få ordnet opp på en saklig måte anklager jeg ikke, jeg sier f.eks. "Er det mulig at jeg lager en liste over klær barna har med til deg så kan du sjekke om alt er med når de skal hjem igjen? Forige mandag var de uten regnklær i barnehagen fordi regnklærne lå hjemme hos deg" I stedet for det jeg egentlig hadde lyst til . -- å skrike til han: "Du husker ALDRI å ta med alle klærne hjem igjen, ALLTID er det et eller annet som barna mangler i barnehagen fordi det ligger hjemme hos deg"!!!!!! Jeg tror at han på familevernkontoret har mer respekt for meg enn han, og det kan komme godt med hvis det blir rettsak om omsorg. Ja jeg skal holde meg rolig men når teraputen åpner med ja hva skal vi starte med i dag har jeg veldig lyst å si " xxx har vel noe edder å galle på hjertet som vanlig" eller " du har vel sikkert noe negativt å komme med som vanlig" Ho ho ho ho ha ha ha ha. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ja jeg skal holde meg rolig men når teraputen åpner med ja hva skal vi starte med i dag har jeg veldig lyst å si " xxx har vel noe edder å galle på hjertet som vanlig" eller " du har vel sikkert noe negativt å komme med som vanlig" Ho ho ho ho ha ha ha ha. Sånt er selvfølgelig fristende, men du bør holde deg for god til det. Ikke la deg trekke ned på hans nivå, det taper du bare på i lengden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ja jeg skal holde meg rolig men når teraputen åpner med ja hva skal vi starte med i dag har jeg veldig lyst å si " xxx har vel noe edder å galle på hjertet som vanlig" eller " du har vel sikkert noe negativt å komme med som vanlig" Ho ho ho ho ha ha ha ha. Bråstoppsignal!!!!!! Du må ikke la den tanken synes med så mye som et glimt i øyet - det taper du stort på. Hver eneste setning skal være gjennomtenkt og konsentrert rundt det dere er der for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ja kjempeviktig å være forberedt, men det jeg føler jeg må forberede meg til e å ta i mot dritt. Det e synd at HAN ikke kan være saklig. Han tar opp all slags småe episoder som får meg til å se ut som en dårlig mor. Ja ja, terapeuten e jo nøytral så egentlig skulle jeg vel ikke brydd meg. Planen e å bare la han tømme seg så jeg kan fær, e så lei av å forsvare meg. Om du får en som er litt dyktig på familievernkontoret så blir det ikke tillatt å slenge masse dritt. De er ute etter saklige innspill for å finne en løsning for barna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snartferdig Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Sånt er selvfølgelig fristende, men du bør holde deg for god til det. Ikke la deg trekke ned på hans nivå, det taper du bare på i lengden. Kommer ikke til å si det nei. He he. Bare fristende. Han skal få lov å åpne, tømme seg for det han vil si, når han har gjort det så skal jeg spørre om alt er ok med samværsavtale, hvis ja så kan vi jo avslutte. Blir spennende å se om jeg kan unngå å forsvare meg. Bare overse alt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snartferdig Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Om du får en som er litt dyktig på familievernkontoret så blir det ikke tillatt å slenge masse dritt. De er ute etter saklige innspill for å finne en løsning for barna. Det blir en del episoda han skal ta opp som er unødvendig. Ting som skal sette meg i et dårlig lys. Han e liksom den perfekte far. Det jeg har sagt mange ganger e vi kan ikke sitte å "ta" hverandre på alt mulig. Vi må jo stole på at den andre forelderen gjør en god jobb. Han kan ta opp at ungan har blåmerka. Han vet godt at jeg ikke banker ungan mine. Han tar også opp dustete episoder som at en av ungan ble skuffa pga ditt og datt hjemme hos meg. E det noen som har skuffa ungan å lover ting han ikke holder e det han. Ja kanskje terapeuten burde stoppa sånne diskusjoner. Irriterende. I dag ska jeg ikke sitte å forsvare meg, overhøre han å få bekrefta at avtalen e i boks. Det e derfor vi e der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg vil bare ønske deg lykke til! Vær sterk for dine barns skyld;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snartferdig Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg vil bare ønske deg lykke til! Vær sterk for dine barns skyld;) Tusen tusen takk. All støtte hjelper mye. Ja skal være sterk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det blir en del episoda han skal ta opp som er unødvendig. Ting som skal sette meg i et dårlig lys. Han e liksom den perfekte far. Det jeg har sagt mange ganger e vi kan ikke sitte å "ta" hverandre på alt mulig. Vi må jo stole på at den andre forelderen gjør en god jobb. Han kan ta opp at ungan har blåmerka. Han vet godt at jeg ikke banker ungan mine. Han tar også opp dustete episoder som at en av ungan ble skuffa pga ditt og datt hjemme hos meg. E det noen som har skuffa ungan å lover ting han ikke holder e det han. Ja kanskje terapeuten burde stoppa sånne diskusjoner. Irriterende. I dag ska jeg ikke sitte å forsvare meg, overhøre han å få bekrefta at avtalen e i boks. Det e derfor vi e der. Du virker veldig klar for dette. Krysser fingrene for at det går over all forventning:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hallo igjen - gikk det greit med deg i dag? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snartferdig Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hallo igjen - gikk det greit med deg i dag? :-) Heia du. Han møtte ikke opp, synd når jeg hadde psyka meg så mye opp. Det endte med at jeg og terapeuten satt å prata i nesten to timer å det e kanskje ikke lett å forstå men jeg veldig opprørt etterpå. Men ikke misforstå, det gjorde selvfølgelig godt å prate m ho aleina men jeg dro hjem å grein å grein fordi jeg har gjort det her mot ungan mine. Min eks e enda etter tre år så veldig prega av bruddet å jeg e redd det påvirker ungan mine altfor mye negativt. Det kom altså frem en del ting om min eks som vi ikke har snakket om før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Heia du. Han møtte ikke opp, synd når jeg hadde psyka meg så mye opp. Det endte med at jeg og terapeuten satt å prata i nesten to timer å det e kanskje ikke lett å forstå men jeg veldig opprørt etterpå. Men ikke misforstå, det gjorde selvfølgelig godt å prate m ho aleina men jeg dro hjem å grein å grein fordi jeg har gjort det her mot ungan mine. Min eks e enda etter tre år så veldig prega av bruddet å jeg e redd det påvirker ungan mine altfor mye negativt. Det kom altså frem en del ting om min eks som vi ikke har snakket om før. Uffda - det høres ikke så lett ut :-( Men du - med forbehold om at jeg ikke kjenner deg. Men du kan altså ikke ta ansvar for hva eksen din gjør eller ikke gjør. Om han ter seg som en idiot fremdeles så lang tid etter bruddet så er det altså han som ter seg slik og ikke du. (Går jeg ut fra) Det eneste du kan gjøre er å forandre deg selv. Det er ikke ditt ansvar å forandre andre mennesker. Du skal være en sånn mamma som er der for ungene dine. Du skal ikke prøve å vende dem vekk fra faren sin eller overøse dem med dine synspunkter om ham. Men det er ikke din jobb å være bestevenn med faren heller når det ikke ligger til rette for det. Det du skal gjøre mot ungene dine er å aldri lyve til dem. Ikke skap illusjoner om faren i hverken den ene eller den andre retningen. Vær tydelig på at ditt forhold til din eksmann er én ting - deres forhold til sin far et helt annet. Det er ikke noe i veien for at man kan ha en dårlig tone med en ekskone men likevel elske sitt barn. Og det er fint for deg at barn er glad i pappa - slik skal det være. Gir du barn frihet til å utvikle sin egen relasjon uten å forsøke å få dem som forlengelser av din relasjon til fyren, så er du der du skal. Siden du sliter deg helt ut på å forberede deg til å treffe eksen din - du vet at du kan be om separat mekling? Det kan gis i spesielle tilfeller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.