Gå til innhold

Fam.vern kontoret

Gjest Snartferdig

Anbefalte innlegg

Gjest Snartferdig

Uffda - det høres ikke så lett ut :-(

Men du - med forbehold om at jeg ikke kjenner deg.

Men du kan altså ikke ta ansvar for hva eksen din gjør eller ikke gjør. Om han ter seg som en idiot fremdeles så lang tid etter bruddet så er det altså han som ter seg slik og ikke du. (Går jeg ut fra)

Det eneste du kan gjøre er å forandre deg selv. Det er ikke ditt ansvar å forandre andre mennesker.

Du skal være en sånn mamma som er der for ungene dine. Du skal ikke prøve å vende dem vekk fra faren sin eller overøse dem med dine synspunkter om ham. Men det er ikke din jobb å være bestevenn med faren heller når det ikke ligger til rette for det.

Det du skal gjøre mot ungene dine er å aldri lyve til dem. Ikke skap illusjoner om faren i hverken den ene eller den andre retningen. Vær tydelig på at ditt forhold til din eksmann er én ting - deres forhold til sin far et helt annet. Det er ikke noe i veien for at man kan ha en dårlig tone med en ekskone men likevel elske sitt barn. Og det er fint for deg at barn er glad i pappa - slik skal det være.

Gir du barn frihet til å utvikle sin egen relasjon uten å forsøke å få dem som forlengelser av din relasjon til fyren, så er du der du skal.

Siden du sliter deg helt ut på å forberede deg til å treffe eksen din - du vet at du kan be om separat mekling? Det kan gis i spesielle tilfeller.

Hei igjen å tusen takk for svar.

Ja nu va det forhåpentligvis siste møtet på en stund siden ho terapeuten slutter og vi har gått gjennom hele samværsavtalen.

Jeg viste ikke at det gikk an å ha mekling hver for oss, det kan jo være en løsning hvis det blir en til runde, det e en utrolig stor påkjenning for meg hvertfall.

Jeg grein hele den dagen når jeg kom hjem, så ut som en kjøttkake neste morra å dro ikke på jobb.

Heldigvis har jeg en veldig forståelsesfull sjef.

Jeg sverter ikke han fremfor ungan, e faktisk veldig positiv hvis dæm forteller ting dæm har gjort med han, sier at pappa e snill m dokker osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...