Gå til innhold

Ikke bruke salt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke spise salt denne uken. Har laget grønnsakssuppe, men hva faen kan jeg sprite den opp med uten å bruke salt? Salt er det jo i grillgrydder, allround osv. Hva med malt paprika og pepper? Det må vel være greit? Er ikke salt i den malte paprikaen her ser det ut som. Hvitløk er jo også greit. Ingefær har jeg også.

Hva med chillipulver og chillisaus? Er det salt i det eller?

Skrevet

Ingefær, hvitløk og hakket chili?

Ja, det har jeg tenkt å bruke. Hva med chilli på flaske, eller er det salt der også?

Skrevet

Div. urtekrydder er godt:-) (Men noen av disse inneholder også salt....)

Friske urter er jo best. Timian er min favoritt i supper. Jeg kaster oppi en hel kvast og koker det med. (Bladene detter av da)

Skrevet

Div. urtekrydder er godt:-) (Men noen av disse inneholder også salt....)

Friske urter er jo best. Timian er min favoritt i supper. Jeg kaster oppi en hel kvast og koker det med. (Bladene detter av da)

Ok, god idé, timian er godt!

Skrevet

Ja, det har jeg tenkt å bruke. Hva med chilli på flaske, eller er det salt der også?

Sannsynligvis. Det er vel salt i nesten alt av ferdige sauser og pulvere. Men du får lese ingredienslisten :)

Skrevet

Sannsynligvis. Det er vel salt i nesten alt av ferdige sauser og pulvere. Men du får lese ingredienslisten :)

Takk for svar!

Gjest Chilima
Skrevet

Chilipulver har da ikke salt tror jeg...

Jeg pleide å ha chilipulver på eggene før jeg, ble ikke sterkt faktisk, men veldig godt og en bra erstatning for salt :)

Vi er så avhengige av salt at vi syns ting er smakløst uten salt. Det er bra du tar deg en saltfri uke.

Velg smakrike grønnsaker så savner du ikke salt så sårt. Løk og purreløk gir god smak i mat og en dert chili gjør susen :)

Skrevet

Chilipulver har da ikke salt tror jeg...

Jeg pleide å ha chilipulver på eggene før jeg, ble ikke sterkt faktisk, men veldig godt og en bra erstatning for salt :)

Vi er så avhengige av salt at vi syns ting er smakløst uten salt. Det er bra du tar deg en saltfri uke.

Velg smakrike grønnsaker så savner du ikke salt så sårt. Løk og purreløk gir god smak i mat og en dert chili gjør susen :)

Jepp, takker!

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du ikke spise salt?

Veddemål?..

:0)

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du ikke spise salt?

Veddemål?..

:0)

Jepp! Hvordan visste du det? Har et veddemål som går ut på at jeg fast bestemt mener at det går an å spise mat uten å bruke salt, uansett krydder.

Skulle ønske jeg fant ut om det var salt i chillisaus på flaske, men har ikke fått tid til å se på butikken!

Skrevet

Jepp! Hvordan visste du det? Har et veddemål som går ut på at jeg fast bestemt mener at det går an å spise mat uten å bruke salt, uansett krydder.

Skulle ønske jeg fant ut om det var salt i chillisaus på flaske, men har ikke fått tid til å se på butikken!

Hehehe, kunne bare tenke meg det!

Du får holde meg oppdatert på hvem som vinner da ;0)

Skrevet

Så godt som alle ferdigprodukter har salt.

Til opplysning så er det farlig å ikke få i seg salt, du kan få hjerneskade av pga at vann trenger inn i hjernen.

Gjest Aimabel
Skrevet

Hvem er det som gidder å vedde mot det? Det er klart du vil klare deg fint uten salt, om du holder deg unna ferdigprodukter.

Gjest Auroria
Skrevet

Jeg har faktik også prøvd meg på saltfrie uker innimellom og det har ikke en gang vært veddemål;-)

Det fineste med å trene seg i være saltfri er at smaksløkene blir sterkere og du vil etterhvert ikke behøve så mye salt i maten som du brukte tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...