Anonym 82 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Skjønner at du synes du trampet i klaveret, men gjort er gjort! Mht til dette med kroppsfasong, så har jeg middels store hofter, ikke noe tilsa at jeg skulle ha trøbbel i fødsel - men førstemann kom ut med et nødskrik (satt fast), andremann satt så fast at hun ble tatt med akutt keisersnitt, og tredjemann kom med planlagt keisersnitt (fordi legen ikke ville ta sjansen på vaginal fødsel). Legene sa til meg at det trolig var fasongen inni mitt bekken som gjorde at barna satt fast (de fikk ikke rotert helt rundt). Jeg har altså hatt to keisersnitt, men har ikke hatt trøbbel med å amme - ammet hhv 14 mnd, 17 mnd og 20 mnd. Ok, så ødela du hele statistikken min;-) Hadde min følelse av dette vært tilfellet alltid, ville jo alle spedbygde jenter få planlagt keisersnitt! Men slik er det selvfølgelig ikke. Men jeg har en mistanke om at jordmødrene forbereder seg mentalt på en ekstra tøff fødsel når det kommer inn ei bitte lita og spedbygd jente med DEN magen...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Lest to ganger, skjønner ikke hva som er feil med det du sa. Og jeg er tynn. "Også du som er så smal da!". Jeg hadde jo ikke likt det dersom noen sa til meg "også du som er så brei da!"......! Men det er godt det kan passere som en dårlig gjennomtenkt uttalelse, at hun kanskje ikke blei så fornærmet som jeg var redd hun blei! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg ville ikke blitt fornærmet. Skjønte ikke helt hva hun skulle blitt fornærmet for egentlig. Jeg hadde blitt fornærmet dersom noen sa "også du som er så brei da!"...! Det er jo godt mulig hun føler på at hun er veldig lang og tynn - gjerne skulle hatt litt mer former. Da er det sikkert ikke morsomt å få høre at man er sånn en stilk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malu Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det gikk jo frem av sammenhengen at du ikke mente å disse kroppen hennes, men derimot å anerkjenne at det må være en hard fødsel med smale hofter og et såpass stort barn. Ble hun fornærmet så er hun vel litt lett-snurtet :-) "lett-snurtet" .... Herlig ord !!!!! Kjenner et par av den typen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 "Også du som er så smal da!". Jeg hadde jo ikke likt det dersom noen sa til meg "også du som er så brei da!"......! Men det er godt det kan passere som en dårlig gjennomtenkt uttalelse, at hun kanskje ikke blei så fornærmet som jeg var redd hun blei! Det er nå engang slik, da, at det å være smal gjennomgående blir regnet som bedre enn å være brei, så derfor er det verre å kommentere at noen er breie enne at noen er smale, selv om man helst ikke burde kommentert noen av delene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det er nå engang slik, da, at det å være smal gjennomgående blir regnet som bedre enn å være brei, så derfor er det verre å kommentere at noen er breie enne at noen er smale, selv om man helst ikke burde kommentert noen av delene. Og man kan jo være smal uten å være som en stilk da. Ser ikke noe negativt i kun ordet smal egentlig. Vet flere som er smale, selv om de er normalvektige+. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 "Også du som er så smal da!". Jeg hadde jo ikke likt det dersom noen sa til meg "også du som er så brei da!"......! Men det er godt det kan passere som en dårlig gjennomtenkt uttalelse, at hun kanskje ikke blei så fornærmet som jeg var redd hun blei! Ikke sikkert hun tenkte sånn en gang. Hadde hun svart: "Ja" - som i "jeg som er så smal", så kunne det vært ekkelt for de med mer polstring. Mulig hun rett og slett ikke hadde en bra kommentar. Noen tynne lider sikkert under det. Men generelt, må jeg si det er mye, mye lettere å være tynn. Forutsatt at man lar seg påvirke av idealene så klart. Når jeg vet hvordan venninner som har vektproblemer oppover har slitt med selvtillitt og kroppsbilde gjennom unge år, blir jeg nesten kvalm av å høre "det er nå ikke så lett å ikke klare legge på seg heller da", komme fra en eller annen skrinn dame. Jeg har alltid vært tynn, og det har gitt meg mange sjokolader spist med god samvittighet. Man skal ikke glemme hvor digg det er, og hvor heldig man er da ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Og man kan jo være smal uten å være som en stilk da. Ser ikke noe negativt i kun ordet smal egentlig. Vet flere som er smale, selv om de er normalvektige+. Vi kan være enige om at det er bedre å være smal om hofta enn trang i nøtta :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det er nå engang slik, da, at det å være smal gjennomgående blir regnet som bedre enn å være brei, så derfor er det verre å kommentere at noen er breie enne at noen er smale, selv om man helst ikke burde kommentert noen av delene. Ja det er vel derfor man kommer til å si slike tåpelige ting også, fordi ordet "smal" ikke er like tabu som "bred". Men det kan sikkert være sårende likevel, for den som sliter med å få litt former på kroppen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ikke sikkert hun tenkte sånn en gang. Hadde hun svart: "Ja" - som i "jeg som er så smal", så kunne det vært ekkelt for de med mer polstring. Mulig hun rett og slett ikke hadde en bra kommentar. Noen tynne lider sikkert under det. Men generelt, må jeg si det er mye, mye lettere å være tynn. Forutsatt at man lar seg påvirke av idealene så klart. Når jeg vet hvordan venninner som har vektproblemer oppover har slitt med selvtillitt og kroppsbilde gjennom unge år, blir jeg nesten kvalm av å høre "det er nå ikke så lett å ikke klare legge på seg heller da", komme fra en eller annen skrinn dame. Jeg har alltid vært tynn, og det har gitt meg mange sjokolader spist med god samvittighet. Man skal ikke glemme hvor digg det er, og hvor heldig man er da ;-) He he, jo - tenker man på sjokolade så har dere helt klart en fordel:-) Men at noen nok synes det er litt sårt, og ønsker seg mer former - det har jeg likemye forståelse for som at vi overvektige ønsker oss litt mindre former... Men jeg håper jo selvfølgelig at det er som du sier - at hun rett og slett ikke visste hvordan hun skulle svare på det! Forresten så er det godt å høre noen som er fornøyd med den kroppsfasongen de har også - ikke så mange av dem gett! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Siden du er slank selv, og har følt slike uttalelser på kroppen... Kan du være så snill å fortelle meg hvordan du ville ha reagert i situasjonen jeg nå skal legge frem? Vi hadde barseltreff, og ei av jentene - som er veldig lang og tynn - fortalte om sin tøffe fødsel. Hun fortalte at hodeomkretsen til gutten var 39 cm! Jeg skar grimaser mens jeg så det for meg, og så presterte jeg å utbryte: "også du som er så smal da!"....... Hun tittet rart på meg, og jeg hadde mest lyst til å reise meg og gå! Noen ganger blir det bare værre hvis man begynner å ro, så jeg sa ikke mer. Mente jo selvfølgelig ikke noe galt med det jeg sa - det var mer tanken på at hun antagelig ikke har et enormt bekken heller, når hun er så spedt bygd. Ville du blitt fornærmet, eller forstått at dette kom ut veldig feil? Mener du jeg burde sagt noe mer? Nei, denne kommentaren kan jeg ikke se noe som helst frekt med. Det var en en helt grei kommentar og jeg ville selvfølgelig ikke blitt fornærmet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ikke sikkert hun tenkte sånn en gang. Hadde hun svart: "Ja" - som i "jeg som er så smal", så kunne det vært ekkelt for de med mer polstring. Mulig hun rett og slett ikke hadde en bra kommentar. Noen tynne lider sikkert under det. Men generelt, må jeg si det er mye, mye lettere å være tynn. Forutsatt at man lar seg påvirke av idealene så klart. Når jeg vet hvordan venninner som har vektproblemer oppover har slitt med selvtillitt og kroppsbilde gjennom unge år, blir jeg nesten kvalm av å høre "det er nå ikke så lett å ikke klare legge på seg heller da", komme fra en eller annen skrinn dame. Jeg har alltid vært tynn, og det har gitt meg mange sjokolader spist med god samvittighet. Man skal ikke glemme hvor digg det er, og hvor heldig man er da ;-) Det der kommer helt an på alderen. Nå takler jeg alle slike kommentarer helt fint. Det var verre da jeg var ung og kledde på meg lag på lag med klær for å se tykkere ut. Da var det ikke særlig morsomt nei. Det at man er heldig er det ikke alltid man forstår før man har blitt voksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Nei, denne kommentaren kan jeg ikke se noe som helst frekt med. Det var en en helt grei kommentar og jeg ville selvfølgelig ikke blitt fornærmet. Jeg synes absolutt ikke at det var en grei kommentar, men den var mer tankeløs enn onskapsfull heldigvis! Håper bare hun forstod det... Godt å høre at det ikke var helt hårreisende i hvert fall:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg er ikke så glad i kake-pushing eller mat-pushing, eller kommentarere om hvor mye eller lite jeg har spist og om hvor mett eller sulten jeg må være av den grunn. Har ikke lagt merke til om jeg har opplevd noe forskjell på om det er en tynn eller tjukk person som sier det, jeg bare liker det ikke. Opplever det som slitsomt mas mer enn omsorg, i allefall ikke den omsorgen jeg trenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg er ikke så glad i kake-pushing eller mat-pushing, eller kommentarere om hvor mye eller lite jeg har spist og om hvor mett eller sulten jeg må være av den grunn. Har ikke lagt merke til om jeg har opplevd noe forskjell på om det er en tynn eller tjukk person som sier det, jeg bare liker det ikke. Opplever det som slitsomt mas mer enn omsorg, i allefall ikke den omsorgen jeg trenger. Det er sikkert ikke den omsorgen du trenger. Men kanskje er den omsorgen den som gir deg den helst skulle tatt imot selv? Man gjør jo mot andre slik en vil at andre skal gjøre mot en selv når man er riktig, riktig snill. Eller forsøker å være snill. Jeg sier ikke at man skal proppe seg med mat man ikke ønsker av den grunn - men man må se det som skjer for det det er - et forsøk på å være snill mot en. Går vedkommende over til å begynne å snakke om at du burde spise sånn og sånn er det over streken igjen. Men å nøde noen til å ta et stykke til hvis man har rost kaken som står der er ikke utrykk for annet enn å forsøke å være snill med gjesten sin som regel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det er sikkert ikke den omsorgen du trenger. Men kanskje er den omsorgen den som gir deg den helst skulle tatt imot selv? Man gjør jo mot andre slik en vil at andre skal gjøre mot en selv når man er riktig, riktig snill. Eller forsøker å være snill. Jeg sier ikke at man skal proppe seg med mat man ikke ønsker av den grunn - men man må se det som skjer for det det er - et forsøk på å være snill mot en. Går vedkommende over til å begynne å snakke om at du burde spise sånn og sånn er det over streken igjen. Men å nøde noen til å ta et stykke til hvis man har rost kaken som står der er ikke utrykk for annet enn å forsøke å være snill med gjesten sin som regel. Jeg vet ikke om jeg ville klart å ta hintet at den andre ville ha omsorg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det er sikkert ikke den omsorgen du trenger. Men kanskje er den omsorgen den som gir deg den helst skulle tatt imot selv? Man gjør jo mot andre slik en vil at andre skal gjøre mot en selv når man er riktig, riktig snill. Eller forsøker å være snill. Jeg sier ikke at man skal proppe seg med mat man ikke ønsker av den grunn - men man må se det som skjer for det det er - et forsøk på å være snill mot en. Går vedkommende over til å begynne å snakke om at du burde spise sånn og sånn er det over streken igjen. Men å nøde noen til å ta et stykke til hvis man har rost kaken som står der er ikke utrykk for annet enn å forsøke å være snill med gjesten sin som regel. Jeg er helt enig med deg og jeg spør ofte om mine gjester om de ikke kan ta ett stykke til jeg også og det er jo ikke for annet forsøke være en hyggelig vertinne:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Vet du, når du skriver dette, tenker jeg på hva enkelte troende noen ganger har sagt til meg... Jeg er absolutt ikke kristen selv, og liker dårlig at noen mennesker ser det som sin livsoppgave å omvende meg! Men... På jobb har jeg med mange forskjellige mennesker å gjøre, og det har skjedd et par ganger at noen - i det de skal gå - har snudd seg til meg og sagt "Gud velsigne deg". Det rører meg dypt! For velsignelsens del gjør det jo ikke noe fra eller til for meg, men det at denne personen som tror på gud ønsker meg hans velsignelse - det er å gi det flotteste de veit om! Jeg tenker at når noen ønsker å gi en noe, skal man kanskje ikke se mest på hva det betyr for en selv, men hva det betyr for den som gir...! Kanskje ikke helt ditt poeng, men jeg måtte bare få sagt det;-) Det var nydelig tenkt - og nydelig skrevet, anonym 82! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Siden du er slank selv, og har følt slike uttalelser på kroppen... Kan du være så snill å fortelle meg hvordan du ville ha reagert i situasjonen jeg nå skal legge frem? Vi hadde barseltreff, og ei av jentene - som er veldig lang og tynn - fortalte om sin tøffe fødsel. Hun fortalte at hodeomkretsen til gutten var 39 cm! Jeg skar grimaser mens jeg så det for meg, og så presterte jeg å utbryte: "også du som er så smal da!"....... Hun tittet rart på meg, og jeg hadde mest lyst til å reise meg og gå! Noen ganger blir det bare værre hvis man begynner å ro, så jeg sa ikke mer. Mente jo selvfølgelig ikke noe galt med det jeg sa - det var mer tanken på at hun antagelig ikke har et enormt bekken heller, når hun er så spedt bygd. Ville du blitt fornærmet, eller forstått at dette kom ut veldig feil? Mener du jeg burde sagt noe mer? Jeg kan ikke se at det var noe som helst galt med den kommentaren der? Det er fint at man tenker over det man sier for å ikke såre andre, men man må ikke ta helt av. Helt uskyldig kommentar etter min mening, og ikke i nærheten av kommentarene til sjefen til Melbilla. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg kan ikke se at det var noe som helst galt med den kommentaren der? Det er fint at man tenker over det man sier for å ikke såre andre, men man må ikke ta helt av. Helt uskyldig kommentar etter min mening, og ikke i nærheten av kommentarene til sjefen til Melbilla. Det sjefen hennes sa var jo sagt for å være ekkel, så jeg håper absolutt ikke min teite kommentar stiller i samme klasse nei! Men jeg veit at jeg ville likt det dårlig dersom noen sa "også du som er så brei" til meg... Mulig hun synes det er helt ok å være tynn - det burde hun jo - men det kan også hende at hun er litt sår på det, og da synes jeg det var en tåpelig kommentar. SÅ smal... Hva er det for noe å si??! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.