Gå til innhold

Flytende multivitaminer

Anbefalte innlegg

Gjest Vil være sunn
Skrevet

Jeg og mange andre, både voksne og gamle, samt en god del barn, har problemer med å svelge tabletter. Omega3 kapsler er digre, aldri i verden om jeg klarer å svelge en sånn uansett hvor glatt den her... så jeg må i så fall tygge. Jeg har aldri hatt noe i mot transmaken, så spiser gjerne tran,

men vil gjerne ha i meg de andre vitaminene og, så jeg tar sanasol og.

Det dumme da er at jeg kanskje får i meg for mye av noe...

Jeg føler jeg ikke klarer å spise sunt nok i det daglige og det hadde vært veldig greit å hatt en Sanasol eller Biovit som inneholdt det jeg trengte - pluss Omega3 som jo er så livsnødvendig. Hvorfor ikke skvise omega3 inn i multivitaminflasken? Da hadde "tranen" smakt mye bedre og...

Vet dere om noen produkter med flytende vitaminer som også inneholder omega3?

Sanasol og Biovit som jeg vet om har kun vitaminene.

Skrevet

Hvorfor er det vanskelig å svelge tabletter? Er det ikke bare å ta de i munn og svelge de med vann til a?

Gjest Vil være sunn
Skrevet

Hvorfor er det vanskelig å svelge tabletter? Er det ikke bare å ta de i munn og svelge de med vann til a?

Nei, det er sikkert psykisk pga jeg fikk et drops i halsen som liten og ikke fikk puste, var så vidt moren min klarte å få det ut... husker hvor jeg gispet etter pusten.

Så tipper det er derfor. Bittesmå tabletter som b-vitaminer og p-piller klarer jeg svelge, ofte uten vann, men større tabletter sliter jeg skikkelig med. Har fått det til noen få ganger. Er vel en treningssak også, må trene meg på at jeg får det til...

men flytende hadde altså vært mye bedre og jeg vet fra sykehuset hvor jeg jobber at mange voksne sliter med dette problemet. Ofte må vi knuse medisinen for dem.

Skrevet

Nei, det er sikkert psykisk pga jeg fikk et drops i halsen som liten og ikke fikk puste, var så vidt moren min klarte å få det ut... husker hvor jeg gispet etter pusten.

Så tipper det er derfor. Bittesmå tabletter som b-vitaminer og p-piller klarer jeg svelge, ofte uten vann, men større tabletter sliter jeg skikkelig med. Har fått det til noen få ganger. Er vel en treningssak også, må trene meg på at jeg får det til...

men flytende hadde altså vært mye bedre og jeg vet fra sykehuset hvor jeg jobber at mange voksne sliter med dette problemet. Ofte må vi knuse medisinen for dem.

''Nei, det er sikkert psykisk pga jeg bla bla bla''

Ja ja, du trenger ikke komme med en utredning av livet ditt. Jeg stilte bare et lite spørsmål.

Ta tablettene dine og vær snill!

Gjest Trådstarter
Skrevet

''Nei, det er sikkert psykisk pga jeg bla bla bla''

Ja ja, du trenger ikke komme med en utredning av livet ditt. Jeg stilte bare et lite spørsmål.

Ta tablettene dine og vær snill!

Ja men jeg klarer ikke, de stopper bare opp halvveis bak på tunga...

Flytende er best. Men tar jeg tran og sanasol er jeg redd jeg får for mye av A, D og E - fettløslige vitaminer, det er ikke bra med for mye av dette.

Skrevet

Ja men jeg klarer ikke, de stopper bare opp halvveis bak på tunga...

Flytende er best. Men tar jeg tran og sanasol er jeg redd jeg får for mye av A, D og E - fettløslige vitaminer, det er ikke bra med for mye av dette.

Du bare lurer deg selv.

Kom hit, så skal jeg hjelpe deg! Bare så synd labben min er så lodden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...