Gjest tenker litt på vekta Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hvor vanlig er det å legge mye på seg under et svangerskap? Jeg er nettopp blitt bedre fra anoreksi og ønsker nå i nærmeste fremtid å få barn med min mann. Men mange legger på seg mange kilo og det skremmer meg litt. Hvor vanlig er det å legge på seg 20-30 kilo under et svangerskap? Hvor mange kilo "må" man legge på seg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg la på meg 23 kilo første gang, 20 kilo andre gang og 17 kilo tredje gang. Dette var langt over snittet - tror at det vanlige er 12-14 kilo. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg tror alt fra 8-15 kg er bra. Første gangen la jeg på meg 20, andre gangen 14. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg la på meg det jeg "skulle" under svangerskapet, 13 kilo omtrent... Ble borte igjen temmelig kjapt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg la på meg under 10 kg. Men jeg er ikke så veldig stor heller, på det meste i svangerskapet tror jeg jeg veide rundt 70 kg og jeg er 156 høy 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenker litt på vekta Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg tror alt fra 8-15 kg er bra. Første gangen la jeg på meg 20, andre gangen 14. Må man legge på seg? Legger man på seg fordi man spiser mer, eller fordi det er vann, fostervann, barnet osv som gjør utslag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg tror at barnet, morkake og fostervann er ca. 8 kilo til sammen. Da jeg fikk mitt første barn la jeg ikke på meg noe, og jeg var 8 kilo lettere da jeg kom hjem fra føden enn da jeg dro. Jeg var konstant kvalm i dette svangerskapet og spiste for lite. Jeg var også veldig trett og sliten, spesielt mot slutten, da barnet tok all næringen. De to siste svangerskapene la jeg på meg 8-12 kilo. Jeg tror dette er mer normalt enn de 25-30 du er redd for. Jeg spiste jevnlig og var i mye bedre form enn da jeg gikk med nummer en. Dette selv om jeg hadde småbarn hjemme. Så rådet fra meg er: Spis normalt (du kan sikkert mye om dette), så går det bra. Lykke til ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Må man legge på seg? Legger man på seg fordi man spiser mer, eller fordi det er vann, fostervann, barnet osv som gjør utslag? I begynnelsen av svangerskapet lagrer kroppen gjerne fett for å ha litt å tære på senere. For de aller fleste går dette ganske greit av igjen - for mange forsvinner det til og med i løpet av svangerskapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Mener å huske at forventet vektoppgang var 12 kg... Men det er veldig forskjellig selvsagt! Men husk uansett at dersom du ammer er det sannsynlig at du går fort ned igjen. For det første er mange av kiloene baby, fostervann, livmor osv. En del av det er også vann i kroppen, og det går ut i løpet av et par uker etter fødslen faktisk. Så er det litt ekstra fett da, som gjerne går raskt av hvis du ammer som sagt. Jeg gikk opp presis 20 kg under graviditeten, uten at jeg spiste noe særlig usunt (bortsett fra i jula da). 2,5 mnd etterpå hadde jeg gått ned 21 kg... Men... Jeg vil sterkt anbefale deg å vente med graviditet til du føler du er klar for å spise sunt og regelmessig - for babyens skyld! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Må man legge på seg? Legger man på seg fordi man spiser mer, eller fordi det er vann, fostervann, barnet osv som gjør utslag? Selvfølgelig må man legge på seg under et svangerskap, puppene vokser, morkaken veier noe, fosteret veier noe og man må spise. Jeg føler kanskje det er litt tidlig for deg å tenke på noe svangerskap, siden dette tydeligvis er et problem for deg. Du kan i hvert fall ikke tenke på noe slanking mens du er gravid... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg la på meg 12-15 kg. i begge mine svangerskapa, og det er mindre enn de fleste jeg kjenner. Jeg la på meg veldig mye første delen av svangerskapet, mindre i siste. Fikk et spekklag rundt hele kroppen lenge før magen var synlig. Ikke lekkert, men det er kroppens måte å forberede seg på, og det forsvant greit etterhvert. Mener å ha hørt at baby + fostervann etc. veier 8 kg., men det er helt vanlig å legge på seg en god del mer. Mine kilo forsvant greit i ammeperioden, og jeg tror ikke du skal bekymre deg så fælt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Må man legge på seg? Legger man på seg fordi man spiser mer, eller fordi det er vann, fostervann, barnet osv som gjør utslag? Kroppen prøver vel gjerne å spare opp litt så den har noe å gå på til ammeperioden. + baby, fostervann, morkake og sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg la på meg ca 10-12 kg i alle svangerskapene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hoooost Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Selvfølgelig må man legge på seg under et svangerskap, puppene vokser, morkaken veier noe, fosteret veier noe og man må spise. Jeg føler kanskje det er litt tidlig for deg å tenke på noe svangerskap, siden dette tydeligvis er et problem for deg. Du kan i hvert fall ikke tenke på noe slanking mens du er gravid... Ja, du svarer jo akkurat på det hun spør om! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ja, du svarer jo akkurat på det hun spør om! Så svar henne du da, hvis du vet det så mye bedre.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenker litt på vekta Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Mener å huske at forventet vektoppgang var 12 kg... Men det er veldig forskjellig selvsagt! Men husk uansett at dersom du ammer er det sannsynlig at du går fort ned igjen. For det første er mange av kiloene baby, fostervann, livmor osv. En del av det er også vann i kroppen, og det går ut i løpet av et par uker etter fødslen faktisk. Så er det litt ekstra fett da, som gjerne går raskt av hvis du ammer som sagt. Jeg gikk opp presis 20 kg under graviditeten, uten at jeg spiste noe særlig usunt (bortsett fra i jula da). 2,5 mnd etterpå hadde jeg gått ned 21 kg... Men... Jeg vil sterkt anbefale deg å vente med graviditet til du føler du er klar for å spise sunt og regelmessig - for babyens skyld! Jeg spiser sunt, regelmessig og er symptomfri. Jeg kommer alltid til å være opptatt av kroppen min, anoreksien kommer alltid til å være der bak i hodet. Så jeg ser ikke at jeg bør vente lenger. Jeg er kommet så langt som jeg tror jeg kan komme. Jeg spiser sunt og trener regelmessig, men er ikke syk lenger på den måten som tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hooost Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Så svar henne du da, hvis du vet det så mye bedre.... Jeg lar være å svare om jeg ikke vet! Og jeg synes det er drøyt å "føle" om andre burde tenke på å bli gravide! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenker litt på vekta Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Selvfølgelig må man legge på seg under et svangerskap, puppene vokser, morkaken veier noe, fosteret veier noe og man må spise. Jeg føler kanskje det er litt tidlig for deg å tenke på noe svangerskap, siden dette tydeligvis er et problem for deg. Du kan i hvert fall ikke tenke på noe slanking mens du er gravid... Jeg har ikke tenkt å slanke meg under svangerskapet, jeg har bare ikke lyst å gå mye opp i vekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg lar være å svare om jeg ikke vet! Og jeg synes det er drøyt å "føle" om andre burde tenke på å bli gravide! Synse har alle lov til, og skriver man inn på forum på internett, får man svar... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har ikke tenkt å slanke meg under svangerskapet, jeg har bare ikke lyst å gå mye opp i vekt. Ok, litt må du regne med å gå opp - er vel 10-12 kilo som blir regnet som normalen. At man passer på hva man spiser underveis er jo helt greit, slik at man ikke legget på seg 30 kilo f.eks. Og man bør jo spise sunnest mulig med tanke på fosteret også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.