Gå til innhold

Kiropraktikk

Gjest Fattig student

Anbefalte innlegg

Gjest Fattig student
Skrevet

Er under behandling hos kiropraktor. Synest desverre det har hatt liten effekt. Har vært der 4 ganger. Hvor mange ganger er vanlig før det forhåpentligvis hjelper?

Skrevet

Jeg kjenner stor forskjell etter 1-2 ganger med brekking og strekking. Jeg vet ikke årsaken din til å oppsøke kiropraktor, men 4 ganger uten effekt høres ikke så bra ut.

Gjest ViViola
Skrevet

De fleste kjenner _forandring_ allerede etter 1-2 behandlinger, men ikke alltid til det bedre. Noen ganger blir ting verre før de blir bedre.

Kan man spørre hva du går der og får behandling mot?

Skrevet

Du bør kjenne noe effekt etter 2 ganger i alle fall, selv om ikke hele problemet er borte etter så kort tid. Får du øvelser å gjøre hjemme i tillegg til behandlingen?

Gjest Fattig student
Skrevet

Jeg kjenner stor forskjell etter 1-2 ganger med brekking og strekking. Jeg vet ikke årsaken din til å oppsøke kiropraktor, men 4 ganger uten effekt høres ikke så bra ut.

Går der pga låsninger i ryggen,vond nakke og høyre arm,dessuten vonde hofter. Er en voksen student skjønner du:)

Gjest Fattig student
Skrevet

De fleste kjenner _forandring_ allerede etter 1-2 behandlinger, men ikke alltid til det bedre. Noen ganger blir ting verre før de blir bedre.

Kan man spørre hva du går der og får behandling mot?

Spør i vei:)

Jeg har låsninger i ryggen(bittelitt bedre),vonde hofter og veldig stiv nakke pluss en vond høyre arm(mulig betennelse iflg kiropraktor). Skulder og arm er blitt verre. Men kanskje det er vanlig?

Gjest Fattig student
Skrevet

Du bør kjenne noe effekt etter 2 ganger i alle fall, selv om ikke hele problemet er borte etter så kort tid. Får du øvelser å gjøre hjemme i tillegg til behandlingen?

Har ikke fått råd om hjemmeøvelser. Jeg burde kanskje fått det?

Gjest ViViola
Skrevet

Spør i vei:)

Jeg har låsninger i ryggen(bittelitt bedre),vonde hofter og veldig stiv nakke pluss en vond høyre arm(mulig betennelse iflg kiropraktor). Skulder og arm er blitt verre. Men kanskje det er vanlig?

Ah, dette høres kjent ut!

Ja, mine skuldre/armer/nakke ble ufattelig mye vondere før det ble bedre. Nå sier jeg ikke at du har det samme som meg, altså, men særlig skuldre er veldig kompliserte ledd, og når man manipulerer leddene som en kiropraktor gjør, så går det ut over mye senefester og musklatur. Det kan gi forbigående smerter.

Det _kan_ også være at du ikke har en flink kiropraktor, da, det vet jo ikke jeg noe om.

Min erfaring er at blandingen fysioterapi, kiropraktor, lege, akupunktur og ikke minst trening er det som gir best resultat. Både i øyeblikket og over tid.

Spør behandleren din om hva han mener han gjør, hva slags framdrift du kan forvente og om det er alternative behandlingsmåter.

Håper du får det bedre!

Gjest Fattig student
Skrevet

Ah, dette høres kjent ut!

Ja, mine skuldre/armer/nakke ble ufattelig mye vondere før det ble bedre. Nå sier jeg ikke at du har det samme som meg, altså, men særlig skuldre er veldig kompliserte ledd, og når man manipulerer leddene som en kiropraktor gjør, så går det ut over mye senefester og musklatur. Det kan gi forbigående smerter.

Det _kan_ også være at du ikke har en flink kiropraktor, da, det vet jo ikke jeg noe om.

Min erfaring er at blandingen fysioterapi, kiropraktor, lege, akupunktur og ikke minst trening er det som gir best resultat. Både i øyeblikket og over tid.

Spør behandleren din om hva han mener han gjør, hva slags framdrift du kan forvente og om det er alternative behandlingsmåter.

Håper du får det bedre!

Tusen takk skal du ha!

Har inntrykk av at kiropraktoren synest at framdriften er som forventet. Men synest at han sier litt lite.

Ellers har jeg også tenkt litt på akupunktur. Men lite tilbud her jeg bor.

Ble du også ukonsentrert og sliten i tillegg til de andre plagene?

Skrevet

Har ikke fått råd om hjemmeøvelser. Jeg burde kanskje fått det?

Etterhvert bør du få øvelser til å gjøre hjemme, men slik du beskriver situasjonen din lenger ned i tråden trenger du antakelig noen flere behandlinger før det er lurt å begynne å belaste med øvelser.

Jeg synes du skal be kiropraktoren om å fortelle litt mer om hva han gjør og hva du kan forvente.

Gjest ViViola
Skrevet

Tusen takk skal du ha!

Har inntrykk av at kiropraktoren synest at framdriften er som forventet. Men synest at han sier litt lite.

Ellers har jeg også tenkt litt på akupunktur. Men lite tilbud her jeg bor.

Ble du også ukonsentrert og sliten i tillegg til de andre plagene?

Muskel- og sjelettplager gjør vondt, og når man går og har vondt, så bruker man mye krefter på akkurat det. Og da blir så veldig sliten, og det som er igjen av konsentrasjon - vel...

Helt naturlig å ha det slik, men det gjør det ikke noe morsommere, liksom.

Anbefaler deg veldig å se om det ikke er alternative behandlere i din nærhet. Å finne en fysioterapeut som også kan sette nåler kan være gull verdt, for ikke å snakke om at du nok også må i gang med trening. Bruk litt tid på å ringe rundt, det anbefaler jeg sterkt.

Jeg har brukt masse tid og (statlige) penger på udugelige fysioterapeuter, men etter prøving og feiling har jeg funnet et senter jeg ALDRI gir slipp på. ALDRI.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...