Gå til innhold

Så ufattelig trist...

Anbefalte innlegg

Gjest Ufattelig trist...
Skrevet

I går morges valgte en 18-åring å henge seg fra ei gangbro like ved her vi bor. Jeg kjenner han ikke, jeg vet ikke engang navnet hans, men likevel klarer jeg ikke å slutte å gråte. Jeg synes det er så ufattelig trist!

Jeg aner ikke hva som fikk han til å gjøre det, jeg aner ingenting om hans gjøren og laden i livet. Det er helt uvesentlig, for det eneste jeg tenker på er en ung mann, stående på ei forblåst gangbro, i et grelt gatelys i nattestillheten og tar et så tungt valg.

Tenk hvor ensom han måtte føle seg, tenk så forferdelig langt nede han måtte være. Tenk å være så usigelig _alene_.

Jeg vet det er banalt, men i kveld kommer jeg til å klemme ekstra lenge på ungene mine. Måtte de aldri, aldri føle at livet er så mørkt.

Skrevet

Man får seg en tankevekker, og blir litt mer oppmerksom på de viktige ting i livet når sånne ting skjer.

Kjempetrist er det.

Skrevet

Det er grusomt forferdelig trist når slikt skjer. Det burde vært unngått. Vi har opplevd at en 15åring både vi og barna kjente til, hang seg. Det er så umulig å forstå hvorfor det må skje.

Jeg sier det ofte til ungene mine, at uansett hva galt en har gjort, eller hvor vondt og håpløst det må føles, så må de komme til meg eller pappaen sin med det. Huff, det er vondt å tenke på slikt. grøsser.

Skrevet

Ja sånt er utrolig trist...og bare 18 år..huff! Jeg håper han har det bedre der han er nå...

Gjest Ufattelig trist...
Skrevet

Man får seg en tankevekker, og blir litt mer oppmerksom på de viktige ting i livet når sånne ting skjer.

Kjempetrist er det.

Og det gjør meg så vondt at ingen greide å fange opp denne unge mannen...

Gjest Ufattelig trist...
Skrevet

Ja sånt er utrolig trist...og bare 18 år..huff! Jeg håper han har det bedre der han er nå...

''Jeg håper han har det bedre der han er nå...''

I slike stunder skulle jeg gjerne vært troende, for jeg tror det er trøst i å tenke slik.

Gjest Ufattelig trist...
Skrevet

Det er grusomt forferdelig trist når slikt skjer. Det burde vært unngått. Vi har opplevd at en 15åring både vi og barna kjente til, hang seg. Det er så umulig å forstå hvorfor det må skje.

Jeg sier det ofte til ungene mine, at uansett hva galt en har gjort, eller hvor vondt og håpløst det må føles, så må de komme til meg eller pappaen sin med det. Huff, det er vondt å tenke på slikt. grøsser.

Slikt må man gjenta og gjenta og gjenta, og _kanskje_ klarer man å avverge slike katastrofer.

Skrevet

Huffa meg, det er utrolig tragisk. Han har ikke hatt det lett i det siste. Stakkars gutt og etterlatte.

Gjest Ufattelig trist...
Skrevet

Huffa meg, det er utrolig tragisk. Han har ikke hatt det lett i det siste. Stakkars gutt og etterlatte.

Jeg vet som sagt ikke hva som ligger bak, men at han må ha hatt det forferdelig vondt er det vel ingen tvil om. Grusomt...

Skrevet

Jeg har kjent til flere som valgte å ta livet sitt... Det er utrolig trist at de tilslutt ikke så en annen utvei :-(((

Gjest Ufattelig trist...
Skrevet

Jeg har kjent til flere som valgte å ta livet sitt... Det er utrolig trist at de tilslutt ikke så en annen utvei :-(((

Med fornuften min skjønner jeg at noen ikke ser andre utveier. Men jeg skulle så inderlig ønske at de ikke kom til det punktet, at noen kunne greie å gi dem den hjelpen de trenger _før_ det går så langt.

Skrevet

Grusomt. :-(

Sønnen til noen venner hang seg for noen år siden, bare 19 år gammel. Det er bare ufattelig trist.

Skrevet

Med fornuften min skjønner jeg at noen ikke ser andre utveier. Men jeg skulle så inderlig ønske at de ikke kom til det punktet, at noen kunne greie å gi dem den hjelpen de trenger _før_ det går så langt.

Ja, for det _finnes_ utveier, men man trenger hjelp for å kunne se dem...

Skrevet

Ja, for det _finnes_ utveier, men man trenger hjelp for å kunne se dem...

Men hvordan skal man få den hjelpen da hvis man får det over seg at man burde ta livet av seg?

Skrevet

Men hvordan skal man få den hjelpen da hvis man får det over seg at man burde ta livet av seg?

Man burde få tilbud om hjelp _før_ det går så langt at man ønsker å ta livet sitt...

Skrevet

Selvmord er alltid tragisk.

Mine tanker går til de etterlatte....

De har en tøff tid forann seg.

Gjest Ufattelig trist...
Skrevet

Selvmord er alltid tragisk.

Mine tanker går til de etterlatte....

De har en tøff tid forann seg.

Ja, de etterlatte har det ille, men jeg klarer ikke å slippe bildet av den unge og så forferdelig fortvilte mannen på gangbrua.

Det har et gufs av fryktelig kaldt over seg, og det skjærer i hjertet...

Gjest Ufattelig trist...
Skrevet

Uff, jeg får helt gåsehud.

Jeg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...