Gå til innhold

Så ufattelig trist...

Anbefalte innlegg

Gjest Ufattelig trist...
Skrevet

Grusomt. :-(

Sønnen til noen venner hang seg for noen år siden, bare 19 år gammel. Det er bare ufattelig trist.

Det verste er jo at dette ikke er unikt engang. I hjembygda mi hengte det seg en 17-åring for ikke lenge siden, og venner jeg har snakket med i dag forteller om barn ned i 14-15-årsalder som har gjort det samme der hvor de bor.

Det er så meningsløst!

Gjest Ufattelig trist...
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224609844' post='3991947]

Huff, det er grusomt.. målløs jeg nå. :(

Grusomt, kaldt og ufattelig trist.

Og slettes ikke unikt, det er kanskje det aller verste...

Skrevet

Ja, de etterlatte har det ille, men jeg klarer ikke å slippe bildet av den unge og så forferdelig fortvilte mannen på gangbrua.

Det har et gufs av fryktelig kaldt over seg, og det skjærer i hjertet...

Det er trist å tenke på han også ja..

Sannsynligvis har han vært psykotisk, og da er det ikke sikkert han har tenkt klart i det hele tatt.... Uff...

Skrevet

Man burde få tilbud om hjelp _før_ det går så langt at man ønsker å ta livet sitt...

Men det kan de bestemme seg på veldig kort tid, dersom de ikke er stabile..... Jo, de kunne snakket med noen ja.

Gjest Ufattelig trist...
Skrevet

Det er trist å tenke på han også ja..

Sannsynligvis har han vært psykotisk, og da er det ikke sikkert han har tenkt klart i det hele tatt.... Uff...

Det er vel nesten å håpe, kanskje, at han ikke var helt "med".

Nei, jeg vet ikke, får bare ikke det triste, kalde bildet ut av hodet mitt.

Skrevet

Men det kan de bestemme seg på veldig kort tid, dersom de ikke er stabile..... Jo, de kunne snakket med noen ja.

Ja, det er sant - men jeg er overbevist om at mange kunne vært reddet dersom folk turte å blande seg litt mer inn.

Skrevet

Ja, det er sant - men jeg er overbevist om at mange kunne vært reddet dersom folk turte å blande seg litt mer inn.

Ja sant det. Han jeg kjente hadde bare kranglet om ei jente på en fest, så gikk han hjem og hang seg etter å ha skrevet avskjedsbrev................ grøøss

Gjest deteraleineduer
Skrevet

Forstår godt at slike ting skjer. Synes verden er blitt så kald og alle er så egoistiske. Meg, mitt...meg, mitt....

Gjest trist ja huff
Skrevet

Huff så trist.

Bor i ei bygd, her var det mange selvmord en periode for noen år siden. Men av gamle folk ...... ei på 84 år gikk ut i sjøen her, rullatoren stod igjen ved stranda, lagt fint sammen jakken sin å hengt den over rullatoren, skoene stod fint oppi kurven, før hun da bare gikk rett ut i sjøen .... dette var på våren, så sjøen var ikke varm ....dette skjedde tidlig på morgenen, før trafikken startet, så ingen så henne før det var forsent. Hun hadde barn og barnebarn, virket alltid så koselig, og så ut til å ha det bra ... men det hadde hun sikkert ikke allikevel ......

En i 70 åra hang seg, familiemann det også, helt overraskende og uventet.

Ei lam dame, også i 70 åra, satt i rulle stol, hadde amputert et bein .... tenk hun klarte å drukne seg i vaskekummen i vaskerommet ......

Mange tragiske sjebner.

Skrevet

Man burde få tilbud om hjelp _før_ det går så langt at man ønsker å ta livet sitt...

Men det gjør man ikke dessverre. Men slik burde det ha vært.

Gjest Ufattelig trist...
Skrevet

Huff så trist.

Bor i ei bygd, her var det mange selvmord en periode for noen år siden. Men av gamle folk ...... ei på 84 år gikk ut i sjøen her, rullatoren stod igjen ved stranda, lagt fint sammen jakken sin å hengt den over rullatoren, skoene stod fint oppi kurven, før hun da bare gikk rett ut i sjøen .... dette var på våren, så sjøen var ikke varm ....dette skjedde tidlig på morgenen, før trafikken startet, så ingen så henne før det var forsent. Hun hadde barn og barnebarn, virket alltid så koselig, og så ut til å ha det bra ... men det hadde hun sikkert ikke allikevel ......

En i 70 åra hang seg, familiemann det også, helt overraskende og uventet.

Ei lam dame, også i 70 åra, satt i rulle stol, hadde amputert et bein .... tenk hun klarte å drukne seg i vaskekummen i vaskerommet ......

Mange tragiske sjebner.

Så vondt de må ha hatt det!

Gjest Ufattelig trist...
Skrevet

Forstår godt at slike ting skjer. Synes verden er blitt så kald og alle er så egoistiske. Meg, mitt...meg, mitt....

Du har kanskje rett.

Skrevet

Ja sant det. Han jeg kjente hadde bare kranglet om ei jente på en fest, så gikk han hjem og hang seg etter å ha skrevet avskjedsbrev................ grøøss

Så tragisk..

Bror til en venn av meg hang seg. Han skyldte penger, så gjorde damen det slutt...Da ble det for mye for han.

Den dama har ikke hatt det lett i ettertid..

Skrevet

Huff... Jeg tror det er utrolig viktig at man lærer barn å takle motgang i livet også. Dagens barn er så vant til å få alt tilrettelagt av oss voksne. Dette kan muligens skape problemer når de vokser til og må takle at ting kanskje ikke alltid går deres vei?

Skrevet

Dette fikk frem tårene hos meg òg....

Stakkars, stakkars ulykkelige gutt, og stakkars stakkars de nærmeste.

Skrevet

Helt enig, kjære deg, men det er faktisk opp til oss enkeltmennesker å gjøre noe med det! Viser du varme og omtanke når du ferdes rundt andre, vil du oppleve at det kommer tilbake til deg;)

Skrevet

Huff... Jeg tror det er utrolig viktig at man lærer barn å takle motgang i livet også. Dagens barn er så vant til å få alt tilrettelagt av oss voksne. Dette kan muligens skape problemer når de vokser til og må takle at ting kanskje ikke alltid går deres vei?

Veldig sant! Vi kan være litt overbeskyttende... Det er ikke lett dette, men det er nok lurt å snakke om menneskenes bølgedaler og hvordan/hva vi kan gjøre når de er dypest.

Gjest der og da lider man ikke.
Skrevet

Hvis du hadde vært på grensen til selvmord så hadde du aldri syntes at du var alene. Du får ingen normale tanker i en slik situasjon, men kun ønsker å komme deg vekk vekk..samme hva. Da synes døden ut som en befrielse. Man driter i omgivelsene rett og slett. Er i en annen verden i hodet sitt. Alt dreier seg om din egen fortvilelse og tanken med hva er meningen med livet. Ingenting mening.

Årsaken til å komme så langt ned er mange. Alt fra mobbing, til sykdom, til å ha mistet sitt barn e.l.

Skjønner godt dem som tar selvmord. Hadde mine barn dødd, så hadde jeg vært en av statistikken.

Skrevet

Selvmord er alltid tragisk.

Mine tanker går til de etterlatte....

De har en tøff tid forann seg.

Det kan jeg skrive under på. Broren min døde på den måten, hele familien sliter fortsatt. Det kjennes helt surrealistisk at det har skjedd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...