Gå til innhold

Inventar ved salg av leiligheter...

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Men hvordan fastmonterer du en tv?! Den er vel enten bare hengt opp på et par skruer eller hengt på et stativ som er skrudd fast i veggen? Et bilde henger jo også på en skrue i veggen...

Det er en vesensforskjell ved monteringen: Bildet kan du bare huke av kroken og ta med, og la skruen stå igjen.Det går ikke med en TV; den er skrudd fast.

Skrevet

Det er en vesensforskjell ved monteringen: Bildet kan du bare huke av kroken og ta med, og la skruen stå igjen.Det går ikke med en TV; den er skrudd fast.

Bingo!

Skrevet

Da kan man jo hevde at ettersom bokhylla er festet i veggen med barnesikring (=skruer) slik at den ikke skal velte så regnes den som fastmontert og skal følge huset?!

Gjest Elextra
Skrevet

Da kan man jo hevde at ettersom bokhylla er festet i veggen med barnesikring (=skruer) slik at den ikke skal velte så regnes den som fastmontert og skal følge huset?!

Ja. Men man vil jo alltids ha mulighet for å ta den ned _før_ man selger.

Gjest Melbilla
Skrevet

Hadde du tenkt å ta med deg alt dette?

Selvfølgelig skal det bli værende.

Skrevet

Lov eller ikke lov, man lar ikke fine flatskjerm TV'er stå igjen bare fordi de er fastmontert. Jeg hadde tatt ned TV'en med én gang jeg bestemte meg for å selge, ikke faen om noen får TV'en min. Hvis folk er så dumme og tror det, får de bare gjøre det, men det som er mitt er mitt, og jeg gjør hva som helst for å verne om mine ting!

TVer, lamper osv. er normalt unntak fra kravet om at fastmonterte ting skal være igjen.

En kan uansett sette en lapp på de tingene en ønsker å ta med seg. Da kan ingen føle seg lurt.

candyqueen_83
Skrevet

Det er vel vanlig at alt inventar på bad står igjen, samt garderobeskap i huset.

Skrevet

Man kan jo lure. I salgsoppgaven til en leilighet i nærheten står "noe opppussingsarbeid må påregnes" når man ser på bildene er alle kjøkkenskapene borte. Kun takforing og fliser står igjen *lol*

Gjest påkjøp
Skrevet

Hadde du tenkt å ta med deg alt dette?

Selvfølgelig skal det bli værende.

Nei, jeg skal kjøpe en med slike ting og lurte på rettighetene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...