Gå til innhold

Den katolske skolen i Oslo

jonia

Anbefalte innlegg

Vi vurderer søke vår datter inn på den katolske skolen i Oslo. Er det noen som kjenner til skolen, og kan fortelle hva som er positivt og hva som er negativt der. Lærertetthet, klasseorganisering, hvordan fungerer SFO, osv.

Noen som vet om det er vanskelig å få plass der?

Jeg har forstått det slik at det er mange som søker private alternativer for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre ingen erfaringer med denne skolen å dele.

Jeg har gode erfaringer med å kontakte private skoler og be om å få komme på besøk. Da har jeg fått grundig informasjon, ikke bare skryt. Jeg har fått tilbud om å være til stedet under undervisningen i en eller to klasser.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sakkosekken

Hei,

vi vurderte den skolen i fjor og gikk også på info-møtet. Tror skolen er veldig bra, og særlig sfo-tilbudet der er nok bedre enn på mange andre skoler. Det negative for oss var skolevei og at barnet ikke ville få venner i nærmiljøet. Vi endte opp med ikke å søke og er storfornøyd med den lokale skolen. Vi kjenner et par andre som søkte, var på intervju og som også fikk plass. De endte til slutt med å takke nei av samme grunn som oss. Det virker imidlertid ikke umulig å komme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...