Gå til innhold

Hva ville du tenkt:

Anbefalte innlegg

Gjest lillebolla
Skrevet

Hva ville du tenkt om et familiemedlem ønsket å dra på ferie med deg, med begrunnelsen "så du kan ha noen gode minner når jeg er død"

Gjest kommer an på personen
Skrevet

Tenker umiddelbart at det er en ensom person, med tendens til offer-attribueringer.

Men kommer helt an på hvordan jeg kjente vedkommende som person

Gjest lillebolla
Skrevet

Tenker umiddelbart at det er en ensom person, med tendens til offer-attribueringer.

Men kommer helt an på hvordan jeg kjente vedkommende som person

Hvis det var en forelder...

Skrevet

Umiddelbart føler jeg at dette er en person som gjør sitt beste for å gi andre dårlig samvittighet...

Gjest helt legitim grunn, det
Skrevet

Kommer jo an på om det er medisinsk stor grunn til at denne personen kommer til å dø snart eller ikke.

Vi dro på en fin ferie sammen med pappa når vi visste at han ikke hadde ubegrenset med tid igjen, og grunnen du beskriver var nok en av grunnene til at han ønsket at vi skulle reise sammen. (At ikke hele den siste tiden / minnene skulle være preget av sykehus og sykdom).

Så det kommer valgig an på situasjonen, måten det sises på, måten det oppfattes på osv.

Skrevet

...så kommer det an på hvilke verdier forelderen ønsker å videreføre til ungen,,, men som sagt. lego til en unge som ikke liker lego er litt tynt

Skrevet

beklager, svarte feil under her

det kommer som sagt an på hvordan jeg kjenner vedkommende og tolker utsagnet ut fra det, men jeg ville tenkt ensomhet,,, men også kanskje at vedkommende føler at livet er over? spør forelderen din og få svar :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis en meget gammel tante, som jeg hadde sett litt lite, hadde sagt det, ville jeg ikke funnet det så rart, men litt beklemmende, om vi virkelig skulle på tur sammen. Hadde det gjalt foreldre ville det vært litt rart; en burde jo anta/håpe at en hadde andre positive minner sammen.

I de fleste andre settinger ville det bare vært beklemmende.

Gjest åkke som
Skrevet

Å, hjelpes, ville jeg tenkt.

Spiller på samvittigheten og følelsene den personen som sier slikt. man kan vel ha gode minner uten å måtte knytte det til en ferietur.

Jeg hadde ikke reist på en tur med denne begrunnelsen, om jeg ikke hadde lyst til å reise sammen med vedkommende i utgangspunktet.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

At jeg er glad jeg ikke ville følt behov for å ta med vedkommende på ferie likevel.

Med mindre jeg ønsket å dra med vedkommende da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...