Gjest Noen forslag til meg? Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Vi skal ha to vennepar på besøk til fredag. Vi blir da 6 voksne og tre barn i 6-7 års alderen. Vi skal da servere noe å spise. Middags relatert. Må ikke være veldig barnevennlig, er ikke noe problem å lage noe til bare barna i tillegg. Men jeg er helt tom for forslag. Noen som kan hjelpe meg med noen forslag? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Denne hadde jeg stor lykke med i forrige uke, både til voksne og barn fra 4-10 år. Serverte med ris til, ikke det derre spetzle-greiene (som også er godt, men krever litt ekstrautstyr som jeg ikke har): http://www.channel4.com/food/recipes/chefs/gordon-ramsay/smoked-paprika-chicken-stroganoff-recipe_p_1.html Det skal sies at uten det derre "smoked paprika-pulveret", er den ikke sånn kjempegod, og det eneste stedet jeg har sett krydderet er på Jacob's i Oslo... Jeg har tidligere også slått et slag for min svigermors paprikakylling her inne: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3847422 Ellers synes jeg det er nydelig med risotto, men det er det ikke alle unger som liker. (Datra til kjæresten på 12 år elsker det. Guttungen min på 9 spiser det ikke, Datra mi liker det ganske godt. Begge jentene er altetende, gutten er litt mer selektiv, men kan ikke karakteriseres som sær. *s*) Denne oppskrifta er ikek så ulik den jeg pleier å lage: http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv/5017847.html 0 Siter
Gjest Noen forslag til meg? Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Denne hadde jeg stor lykke med i forrige uke, både til voksne og barn fra 4-10 år. Serverte med ris til, ikke det derre spetzle-greiene (som også er godt, men krever litt ekstrautstyr som jeg ikke har): http://www.channel4.com/food/recipes/chefs/gordon-ramsay/smoked-paprika-chicken-stroganoff-recipe_p_1.html Det skal sies at uten det derre "smoked paprika-pulveret", er den ikke sånn kjempegod, og det eneste stedet jeg har sett krydderet er på Jacob's i Oslo... Jeg har tidligere også slått et slag for min svigermors paprikakylling her inne: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3847422 Ellers synes jeg det er nydelig med risotto, men det er det ikke alle unger som liker. (Datra til kjæresten på 12 år elsker det. Guttungen min på 9 spiser det ikke, Datra mi liker det ganske godt. Begge jentene er altetende, gutten er litt mer selektiv, men kan ikke karakteriseres som sær. *s*) Denne oppskrifta er ikek så ulik den jeg pleier å lage: http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv/5017847.html Der var det flere gode forslag. Tusen takk. Den paprikakyllingen hørtes jo veldig god ut, samme med de ostebollene. Den kommer til å vurderes sterkt. Tusen takk 0 Siter
Gjest Noen forslag til meg? Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Tortillas? Tortillas er godt det. Men vi har det relativt ofte i helgene, så tror nok jeg helst vil gå for noe annet. Men takk for forslag. 0 Siter
Gjest medister-Lovisa Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Advocado med italiensk salat. Pommac. Medisterpudding, kokt kål, brun saus og ribbefett, stua tyttebær og persillekvast. Brigg. Sviskekompott med vanlijesaus og freske jordbær. Kaffe og Åddevi. Medisterpøler m/ potetmos og bacon til barna. 0 Siter
Spirello Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Hva med stek? Lammestek med hvitløk og rosmarin... Mmmmmmmmm..... Eller okse- eller svienstek. Eller en god gryte? Sjekk på matprat.no - der finnes det mange gode oppskifter. Det jeg har gjort tidligere når det kommer barn, er at de får lage sin egen pizza med pitabrød som bunn. Det er stas - så får de akkurat det de vil på.. Setter frem pølsebiter, pepperoni, skinkebiter, ananas, løk, sopp, ost, pizzasaus og paprika. Vil de ikke ha det, så spiser de det vi voksne spiser. Fylte paprikaer (med kjøttdeig og litt ris) med ost på toppen er også godt med salat (og fetaost) og gulrotbrød til.. 0 Siter
Spirello Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Advocado med italiensk salat. Pommac. Medisterpudding, kokt kål, brun saus og ribbefett, stua tyttebær og persillekvast. Brigg. Sviskekompott med vanlijesaus og freske jordbær. Kaffe og Åddevi. Medisterpøler m/ potetmos og bacon til barna. Jeg kjenner jeg blir feit av å lese innleggene dine.. Hehe.. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Advocado med italiensk salat. Pommac. Medisterpudding, kokt kål, brun saus og ribbefett, stua tyttebær og persillekvast. Brigg. Sviskekompott med vanlijesaus og freske jordbær. Kaffe og Åddevi. Medisterpøler m/ potetmos og bacon til barna. Er det like morsomt hver gang? 0 Siter
Gjest Noen forslag til meg? Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Advocado med italiensk salat. Pommac. Medisterpudding, kokt kål, brun saus og ribbefett, stua tyttebær og persillekvast. Brigg. Sviskekompott med vanlijesaus og freske jordbær. Kaffe og Åddevi. Medisterpøler m/ potetmos og bacon til barna. Regnet med å få et slikt forslag fra deg. Er ikke akkurat dette jeg kunne tenke meg å servere nei. Men takk for svar 0 Siter
Gjest Noen forslag til meg? Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Hva med stek? Lammestek med hvitløk og rosmarin... Mmmmmmmmm..... Eller okse- eller svienstek. Eller en god gryte? Sjekk på matprat.no - der finnes det mange gode oppskifter. Det jeg har gjort tidligere når det kommer barn, er at de får lage sin egen pizza med pitabrød som bunn. Det er stas - så får de akkurat det de vil på.. Setter frem pølsebiter, pepperoni, skinkebiter, ananas, løk, sopp, ost, pizzasaus og paprika. Vil de ikke ha det, så spiser de det vi voksne spiser. Fylte paprikaer (med kjøttdeig og litt ris) med ost på toppen er også godt med salat (og fetaost) og gulrotbrød til.. Takk, var flere gode forslag der. Stek hørtes jo godt ut det ja. Tusen takk 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Er det like morsomt hver gang? Det er visst det. Fatter ikke at vedkommende gidder. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Kjøtt, grønnsaker og krydder i ei leirgryte som kan stå og godgjøre seg helt for seg selv mens dere snakker og koser dere. Kok poteter/ris eller server godt brød til. Saftig og deilig for store og små. Tror du kan forsøke tilsvarende i stekepose om du ikke har leirgryte. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Denne hadde jeg stor lykke med i forrige uke, både til voksne og barn fra 4-10 år. Serverte med ris til, ikke det derre spetzle-greiene (som også er godt, men krever litt ekstrautstyr som jeg ikke har): http://www.channel4.com/food/recipes/chefs/gordon-ramsay/smoked-paprika-chicken-stroganoff-recipe_p_1.html Det skal sies at uten det derre "smoked paprika-pulveret", er den ikke sånn kjempegod, og det eneste stedet jeg har sett krydderet er på Jacob's i Oslo... Jeg har tidligere også slått et slag for min svigermors paprikakylling her inne: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3847422 Ellers synes jeg det er nydelig med risotto, men det er det ikke alle unger som liker. (Datra til kjæresten på 12 år elsker det. Guttungen min på 9 spiser det ikke, Datra mi liker det ganske godt. Begge jentene er altetende, gutten er litt mer selektiv, men kan ikke karakteriseres som sær. *s*) Denne oppskrifta er ikek så ulik den jeg pleier å lage: http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv/5017847.html Tar du ut beina på kyllingen? I paprikakyllingen. Får lyst på denne retten hver gang jeg ser oppskriften, men har aldri prøvd. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Tar du ut beina på kyllingen? I paprikakyllingen. Får lyst på denne retten hver gang jeg ser oppskriften, men har aldri prøvd. Nei, jeg fjerner ikke beina. Men dersom jeg lager den og mange barn skal spise, har det hendt at jeg har brukt kyllingfileter istedet, og stekt det i biter først. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Nei, jeg fjerner ikke beina. Men dersom jeg lager den og mange barn skal spise, har det hendt at jeg har brukt kyllingfileter istedet, og stekt det i biter først. Ok. Det blir evt. bare voksne her så de klarer vel å fjerne bein selv ) 0 Siter
Gjest Noen forslag til meg? Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Nei, jeg fjerner ikke beina. Men dersom jeg lager den og mange barn skal spise, har det hendt at jeg har brukt kyllingfileter istedet, og stekt det i biter først. Blir det like godt med kyllingfilet? Samboeren min er så redd for å spise kylling og måtte bruke hendene på maten, som kanskje er vanlig med 'vanlig' kylling. Ja - han er litt rar på det området. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Blir det like godt med kyllingfilet? Samboeren min er så redd for å spise kylling og måtte bruke hendene på maten, som kanskje er vanlig med 'vanlig' kylling. Ja - han er litt rar på det området. Jeg synes det blir litt mer sausete med kyllingfileter. Men det er godt det også. Uansett trenger han ikke bruke hendene for å spise, for kyllingen skal deles opp, så du kan fjerne litt av skroget. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.