Gå til innhold

Dilemma ang bursdag

Gjest GA

Anbefalte innlegg

Guttungen er invitert til bursdag for ei jente i klassen. Hun har bedt hele klassen såvidt jeg vet.

-så kom det en invitasjon fra en kompis i parallellklassen som skal ha "guttekveld" med film og popcorn akkurat samtidig.

Guttungen vil selvfølgelig helst til kompisen (jenter er litt esj for tiden), -men bursdagsinnbydelsen kom jo først, og det blir jo litt trist for bursdagsjenta om ingen av gutta kommer?

What to do?

De er 9 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å gjøre foreldrene til gutten oppmerksom på kollisjonen? Dersom det ikke er så mange gutter involvert, så kunne de kanskje byttet dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er veldig mange av guttene som er invitert på guttekveld, som også er invitert i bursdagen, så går det kanskje an å høre om guttekvelden kan flyttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gjøre foreldrene til gutten oppmerksom på kollisjonen? Dersom det ikke er så mange gutter involvert, så kunne de kanskje byttet dag?

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjør oppmerksom på

Jeg ville ringt til foreldrene til gutten og fortalt at alle guttene i denne klassen er invitert i bursdag. Så kunne de kanskje flytte på guttekvelden?

De hadde jo ingen forutsetning for å vite om kolisjonen.

Særlig viktig hvis det er flere av din gutt fra denne klassen som er invitert begge steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gulla Wiltersen

Jeg hadde prøvd å få flyttet en av tingene.

Hvis det ikke går - vurdere litt. Har jenta mange venner og ditt barn er perifer men invitert fordi han er i klassen kan han dra på guttefesten. Har dere allerede takket ja til jentebursdagen så er det nok dit min sønn ville ha havnet... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han svar at han vil komme i bursdagen da? Dersom ho har invitert alle i klassen så kommer det nok veldig mange alikevel. Så send han til kameraten.

Her har vi hatt filmkveld hvor snuppa inviterte to gutter og to jenter. De koste seg kjempemye med TV, film, hjemmelaget pizza og godterier. 4 timer gikk unna på rekordfart. Ho er like gammel som gutten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Hvis jeg kjente guttens foreldre godt, ville jeg ringt dem og tipset om at selskapene kolliderte.

Hvis det ikke lot seg gjøre å flytte guttekvelden, eller jeg ikke kjente dem så godt at jeg turte å ringe dem, hadde jeg prøvd å spørre sønnen om han visste om det var mange fra klassen som var bedt på guttekveld.

Jeg hadde antagelig landet på å la ham gå på guttekvelden, med mindre han allerede hadde sagt ja takk til bursdagen. Når hun har bedt hele klassen, kan man regne med at det er mange som kommer i bursdagen uansett. Men da ville jeg sagt fra til bursdagsbarnets foreldre at sønnen ikke kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi inviterte mange gutter til ni årsdagen, det kom ingen. Så jeg tror ikke det er noen fare med å la han velge guttebursdagen. Jenter er nok litt esj i den alderen, som du sier. Det er flaut og de vil helst ikke komme som gutt alene.....

Jeg ville ringt og takket nei til jentebursdagen, men ventet til tidlig dagen før pga mulig gutteforeldrene booker om filmkvelden. Du kan anta at andre ringer dem (om ikke du også gjør det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjente guttens foreldre godt, ville jeg ringt dem og tipset om at selskapene kolliderte.

Hvis det ikke lot seg gjøre å flytte guttekvelden, eller jeg ikke kjente dem så godt at jeg turte å ringe dem, hadde jeg prøvd å spørre sønnen om han visste om det var mange fra klassen som var bedt på guttekveld.

Jeg hadde antagelig landet på å la ham gå på guttekvelden, med mindre han allerede hadde sagt ja takk til bursdagen. Når hun har bedt hele klassen, kan man regne med at det er mange som kommer i bursdagen uansett. Men da ville jeg sagt fra til bursdagsbarnets foreldre at sønnen ikke kommer.

Skriver under her, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...