Gå til innhold

Hvordan slå seg selv konkurs???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er selvstendig næringdrivende, å må nå slå seg selv konkurs, hvordan går vi frem? Hva skjer med hus osv? Vi har særeie på alt!

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Er det et as så er det ikke mer enn aksjekapitalen som går fløyten hvis firmaet ryker.

Er han personlig ansvarlig så ryker jo det aller meste da.

Hva mener du med at dere har særeie? Eier du huset så går ikke det med i din manns konkurs men eier han det så går hele verdien av det inn i konkursboet.

Har dere sameie så går hans del av verdien inn i konkursboet.

Det høres ut som det blir en tøff tid for dere fremover uansett - jeg håper dere får hjelp og at det ordner seg.

Skrevet

Er det et as så er det ikke mer enn aksjekapitalen som går fløyten hvis firmaet ryker.

Er han personlig ansvarlig så ryker jo det aller meste da.

Hva mener du med at dere har særeie? Eier du huset så går ikke det med i din manns konkurs men eier han det så går hele verdien av det inn i konkursboet.

Har dere sameie så går hans del av verdien inn i konkursboet.

Det høres ut som det blir en tøff tid for dere fremover uansett - jeg håper dere får hjelp og at det ordner seg.

Det er ikke et as, det er et enkeltmannsforetak. Jeg har særeie på alt, men min mann har et lån på litt over 200 000 med huset som pant, kan de da ta huset også??? selv om det står på meg og har gjort det i 8 år??

Å viss vi har særeie på alt, så kan de vel ikke ta hus, bil og båt osv av meg når det er mitt særeie???

Skrevet

Det er ikke et as, det er et enkeltmannsforetak. Jeg har særeie på alt, men min mann har et lån på litt over 200 000 med huset som pant, kan de da ta huset også??? selv om det står på meg og har gjort det i 8 år??

Å viss vi har særeie på alt, så kan de vel ikke ta hus, bil og båt osv av meg når det er mitt særeie???

Du kan vel bli nødt til å måtte betale ut de 200.000,- kanskje?

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

De 200.000 med pant i ditt hus må du nok betale ut. Jeg går ut fra at du har bekreftet dette pantet ett eller annet sted og da er det gyldig fremdeles.

Resten av det du har særeie på skulle stå ganske trygt i utgangspunktet, men dette er nok tiden for å skaffe frem en advokat.

Gjest Elextra
Skrevet

Var jeg dere ville jeg snarest forhørt meg med advokat, evt. søkt om fri rettshjelp, om det står litt dårlig til økonomisk.

Her står det kanskje litt interessant informasjon: http://www.paragrafen.no/?id=146

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...