Gå til innhold

Tatt for å kjøre fra politi

Speak

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har noen erfaring i straffeutmåling når en tenåring kjører fra politiet på moped? (Den var i tillegg uten lys og ikke registrert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Auau!

Det blir flere tusen i bot og alt fra 6 mnd til 5 år i utsettelse på førerkort kl B.

Den jeg vet med 5 års utsettelse på oppkjøring var ruset, og det var andre gang han ble tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224680662' post='3992810]

Auau!

Det blir flere tusen i bot og alt fra 6 mnd til 5 år i utsettelse på førerkort kl B.

Den jeg vet med 5 års utsettelse på oppkjøring var ruset, og det var andre gang han ble tatt.

Han her var ikke ruset, og det er første gang. Han tror selv at det ikke blir noe utsettele på billappen.

Time will show.

Takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224680701' post='3992812]

Alder på synderen er viktig....

17 år. Han har lappen på moped (uten at det kanskje spiller noen rolle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her var ikke ruset, og det er første gang. Han tror selv at det ikke blir noe utsettele på billappen.

Time will show.

Takk for svar:-)

Tror jeg var borti at to 16-17-åringer her omkring stjal bilen til en av foreldrene og endte i en lyktestolpe forleden, mener de fikk 2 års utsettelse på lappen, men jeg er ikke helt sikker, husker det bare ganske vagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er store muligheter for at han får utsettelse på bilførerkortet og noen tusen i bot. Utsettelsen kan bli opp til to år, men mest sannsynlig ett års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er store muligheter for at han får utsettelse på bilførerkortet og noen tusen i bot. Utsettelsen kan bli opp til to år, men mest sannsynlig ett års tid.

Takk for svar. Får håpe han forstår nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Jeg tror straffeutmålingen er at mammaen nekter å betale boten sånn at han faktisk må fremskaffe disse pengene selv ved å gå med avisen eller noe sånt. Det burde være en effektiv måte å huske at ting har konsekvenser på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror straffeutmålingen er at mammaen nekter å betale boten sånn at han faktisk må fremskaffe disse pengene selv ved å gå med avisen eller noe sånt. Det burde være en effektiv måte å huske at ting har konsekvenser på :-)

Jeg tror verken mamman eller pappan er interessert i å betale denne boten. Det skulle vel bare mangle når gutten er 17 år!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetter'n min ble tatt på moped i fylla, og han fikk utsettelse på førerkortet. Husker ikke hvor mye.

Her var det jo ikke alkohol med, så det blir sikkert en annen straff uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er vanlig å få utsettelse på å få ta førerkort. Og sikkert en bot. Men jeg er ikke sikker.

Det har vært noen antydninger om det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...