Gjest muffins Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hvem ber dere og hva lager dere istand? Kan jeg bare be lekekamerater som hun er sammen med privat? Hvorfor be en hel klasse , når over halvparten bor i andre områder og hun til daglig ikke ha kontakt med ellers? Er det noen morsomme leker ,jeg kan arrangere? Må ikke være noe konkurranse preget! Tusen takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Be hvem dere vil, men ha i bakhodet at om man er den eneste jenta/gutten i gata som ikke blir bedt så føles det innmari sårt...Og det bør man unngå... Men utover det ber dere forsåvidt hvem dere vil. Ofte er jo regelen at om man leverer ut invitasjoner på skolen så må hele klassen eller alle av ett kjønn inviteres, men lever man ut invitasjonene privat så gjør man jo egentlig akkurat som man vil 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest muffins Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Be hvem dere vil, men ha i bakhodet at om man er den eneste jenta/gutten i gata som ikke blir bedt så føles det innmari sårt...Og det bør man unngå... Men utover det ber dere forsåvidt hvem dere vil. Ofte er jo regelen at om man leverer ut invitasjoner på skolen så må hele klassen eller alle av ett kjønn inviteres, men lever man ut invitasjonene privat så gjør man jo egentlig akkurat som man vil Hun har 4 gode venninner i blokka,så det er ingen som blir såret:0) innvitasjonen skal hun levere personlig til foreldrene. 2 er fra klassen (første) og 2 fra annen klasse. Så det går nok fint. Går det fremdeles greit med sjokoladekake...pizza noe smågodt og litt gøyale leker? eller har det helt tatt av? Blir helt vettaskremt, når jeg hører om alle de fantastiske barneselskapene:0( der henger jeg meg ikke på. noen forslag? tusen takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hun har 4 gode venninner i blokka,så det er ingen som blir såret:0) innvitasjonen skal hun levere personlig til foreldrene. 2 er fra klassen (første) og 2 fra annen klasse. Så det går nok fint. Går det fremdeles greit med sjokoladekake...pizza noe smågodt og litt gøyale leker? eller har det helt tatt av? Blir helt vettaskremt, når jeg hører om alle de fantastiske barneselskapene:0( der henger jeg meg ikke på. noen forslag? tusen takk Vi holder hardt på helt avslappete barneselskaper. Pølser (mine barn er ikke spesielt glad i pizza), sjokoladekake og muffins. Litt godteri. Fri leik. Mest mulig fri leik. Jeg har en teori som går ut på at unger i dag er så organisert og styrt mesteparten av tida at de syns det er deilig og avslappende å få bestemme litt sjøl. Vi følger selvsagt med og vil løse opp i eventuelle konflikter. Hittil har det ikke oppstått noen. Lite tips forresten: Kjøp mini-muffinsformer, tror de kalles "småbrödsformar". De små muffinsene er kjempepopulære hvis ikke ungene er veldig store. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest muffins Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Vi holder hardt på helt avslappete barneselskaper. Pølser (mine barn er ikke spesielt glad i pizza), sjokoladekake og muffins. Litt godteri. Fri leik. Mest mulig fri leik. Jeg har en teori som går ut på at unger i dag er så organisert og styrt mesteparten av tida at de syns det er deilig og avslappende å få bestemme litt sjøl. Vi følger selvsagt med og vil løse opp i eventuelle konflikter. Hittil har det ikke oppstått noen. Lite tips forresten: Kjøp mini-muffinsformer, tror de kalles "småbrödsformar". De små muffinsene er kjempepopulære hvis ikke ungene er veldig store. Så deilig å høre det! Sånn har jeg gjort det bestandig! Midt i blinken for meg:0) hmm...muffins, det skal jeg lage...takkker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg spør snuppa hvem ho vil be. Ho ber ikke hele klassen (de er 26 stk), og heller ikke alle jentene. MEN ettersom ho ikke ber alle, så sier jeg at ho må be maks halvparten. (For at ikke en eller to skal bli utestengt) Sist bursdag ble det 4 jenter og 3 gutter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Så deilig å høre det! Sånn har jeg gjort det bestandig! Midt i blinken for meg:0) hmm...muffins, det skal jeg lage...takkker. Du sier ikke noe om alder på barna, for jeg har fått inntrykk av at det blir færre i bursdag jo eldre de blir. Jeg har en i 3. klasse og må inrømme at jeg blir lykkelig de gangene bursdagsinvitasjonene gjelder gode gammeldagse bursdager, der mor (meg) slipper å kjøpe inn fullt glitterdanseantrekk (discobursdag), hundekostyme (karneval), heksekostyme (Halloween bursdag). Det blir ganske dyrt etterhvert... Tror ikke noen har synes at våre bursdager er kjipe likevel. Vi har invitert alle jentene i klassen - men de er bare 7 jenter da, så det er ikke noe problem. I tillegg har vi invitert noen jenter fra andre klasser som bursdagsbarnet også leker med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Du sier ikke noe om alder på barna, for jeg har fått inntrykk av at det blir færre i bursdag jo eldre de blir. Jeg har en i 3. klasse og må inrømme at jeg blir lykkelig de gangene bursdagsinvitasjonene gjelder gode gammeldagse bursdager, der mor (meg) slipper å kjøpe inn fullt glitterdanseantrekk (discobursdag), hundekostyme (karneval), heksekostyme (Halloween bursdag). Det blir ganske dyrt etterhvert... Tror ikke noen har synes at våre bursdager er kjipe likevel. Vi har invitert alle jentene i klassen - men de er bare 7 jenter da, så det er ikke noe problem. I tillegg har vi invitert noen jenter fra andre klasser som bursdagsbarnet også leker med. Minner meg om da ene barnet gikk i første klasse og hadde en lærer som likte å illustrere alt mellom himmel og jord med å kle seg ut som det.... Vi var gjennom "I morgen skal alle kle seg ut som" med eventyrfigur _fra 1001 natt_ eller folkeeventyr. (En unge dukket opp som Harry Potter - du skulle sett det blikket mora fikk i garderoben av læreren....), gamle dager - nærmere bestemt kle seg ut som slik de var kledd på 40 eller 50 tallet (Jeg lærte fort at Mariusgenseren visst ikke var fra den epoken....), santa lucia, nisser, halloween osv i løpet av ett år. Til og med en gang han fikk beskjed om å ha på et kostyme som kunne vise at han forestilte en tomat(?!) Ikke fikk man kjøpt disse kostymene noe sted heller - de måtte lages. Er ikke noe særlig utvalg av barneklær fra 1945 i butikkene..... Eller tomat-drakter. Men læreren mente ifølge ukeplanen at det holdt med et par beksømstøvler feks. Noen her på dol som har beksømstøvler i skapet i størrelse 34 tilfeldigvis.....? Jeg lagde kostymer i ett kjør da - jeg ville ikke ha det blikket hun mora til Harry Potter fikk på folkeeventyrfesten nei.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Minner meg om da ene barnet gikk i første klasse og hadde en lærer som likte å illustrere alt mellom himmel og jord med å kle seg ut som det.... Vi var gjennom "I morgen skal alle kle seg ut som" med eventyrfigur _fra 1001 natt_ eller folkeeventyr. (En unge dukket opp som Harry Potter - du skulle sett det blikket mora fikk i garderoben av læreren....), gamle dager - nærmere bestemt kle seg ut som slik de var kledd på 40 eller 50 tallet (Jeg lærte fort at Mariusgenseren visst ikke var fra den epoken....), santa lucia, nisser, halloween osv i løpet av ett år. Til og med en gang han fikk beskjed om å ha på et kostyme som kunne vise at han forestilte en tomat(?!) Ikke fikk man kjøpt disse kostymene noe sted heller - de måtte lages. Er ikke noe særlig utvalg av barneklær fra 1945 i butikkene..... Eller tomat-drakter. Men læreren mente ifølge ukeplanen at det holdt med et par beksømstøvler feks. Noen her på dol som har beksømstøvler i skapet i størrelse 34 tilfeldigvis.....? Jeg lagde kostymer i ett kjør da - jeg ville ikke ha det blikket hun mora til Harry Potter fikk på folkeeventyrfesten nei.... Oj! Da hadde jeg hatt problem altså! Jeg ble lei etter å ha organisert ett kostyme til karnevalet nå jeg. Og da var det det bestemora og pappaen som gjorde mesteparten av jobben ;o) He he, den læreren hadde nok uglesett meg ganske raskt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.