Gå til innhold

Vanskelig å få tak i dagmamma?

Gjest Trenger pass

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger pass

Jeg får altså ikke tak i dagmamma, har prøvd å være tidlig ute og har søkt i flere mnd nå, men ingen respons, har ikke sett noe særlig annonser heller, kun et par, men de bodde så langt unna at det ikke var noen vits...

Nå er det få mnd igjen til jeg skal begynne i jobb igjen. Har ikke fått plass i barnehage heller pga det er utenom samordnet opptak.

Jeg har prøvd både plakat og annonser i et par lokalaviser....

Noen forslag?

Får jeg ikke tak i barnepass må jeg ta ulønnet permisjon, det er jo ikke meg imot, men arbeidsgiveren min håper jo veldig på at jeg får tak i barnepass - og det blir litt magrere tider for oss noen mnd til barnet evnt får plass neste høst.

Kan jo prøve selv å være dagmamma - men jeg ser ingen andre som annonserer som dagmamma eller søker dagmamma - er dagmamma blitt upopulært eller har alle fått plass i barnehage unntatt mitt barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde samme problemet da permisjonen min tok slutt.. Jeg la inn annonnse på dagmamma.no (tror jeg) og barnevaktformidlingen, så kontaktet de meg hvis de hadde noe som kunne passe. Jeg fant ikke en dagmamma jeg ville bruke, siden de hadde seks unger hver og var veldig unge jenter som passet barna.

Så søkte jeg opp alle private barnehager i området, og like ved jobben min, og sendte søknad direkte skrevet fra poden liksom (litt sleipt men.. :), så etter 2 uker ringte en styrer og sa hun hadde plass til min sønn hvis jeg fortsatt ønsket det..

Har du hengt opp plakater i matbutikken også? man vil jo føle en trygghet n¨år man leverer barnet sitt fra seg da, men det kan jo hende en dreven og god dagmamma ser lappen din.

Jeg fikk forresten kommunal barnehageplas to mnd. senere (selv om han sto på plass 297 i ventelista), og flyttet han over dit, da vi ikke var fornøyde med den private barnehagen. I mellomtiden tok je fire uker ferie, og en mnd. ulønnet permisjon før han startet i den private..

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter

Jeg hadde samme problemet da permisjonen min tok slutt.. Jeg la inn annonnse på dagmamma.no (tror jeg) og barnevaktformidlingen, så kontaktet de meg hvis de hadde noe som kunne passe. Jeg fant ikke en dagmamma jeg ville bruke, siden de hadde seks unger hver og var veldig unge jenter som passet barna.

Så søkte jeg opp alle private barnehager i området, og like ved jobben min, og sendte søknad direkte skrevet fra poden liksom (litt sleipt men.. :), så etter 2 uker ringte en styrer og sa hun hadde plass til min sønn hvis jeg fortsatt ønsket det..

Har du hengt opp plakater i matbutikken også? man vil jo føle en trygghet n¨år man leverer barnet sitt fra seg da, men det kan jo hende en dreven og god dagmamma ser lappen din.

Jeg fikk forresten kommunal barnehageplas to mnd. senere (selv om han sto på plass 297 i ventelista), og flyttet han over dit, da vi ikke var fornøyde med den private barnehagen. I mellomtiden tok je fire uker ferie, og en mnd. ulønnet permisjon før han startet i den private..

Lykke til! :)

Hvis jeg nå får tak i dagmamma og ansetter henne, hun jobber kanskje et par mnd, men så får jeg plutselig beskjed om at jeg har plass i barnehage. Hva gjør jeg da ang. oppsigelse av dagmammaen osv, er vel en viss oppsigelsestid? Så må jeg betale for både barnehage og dagmamma til oppsigelsestiden går ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg nå får tak i dagmamma og ansetter henne, hun jobber kanskje et par mnd, men så får jeg plutselig beskjed om at jeg har plass i barnehage. Hva gjør jeg da ang. oppsigelse av dagmammaen osv, er vel en viss oppsigelsestid? Så må jeg betale for både barnehage og dagmamma til oppsigelsestiden går ut?

Ha en kontrakt med dagmamman med bl.a. oppsigelsestid, men da må du regne med at hun plutselig kan forsvinne på noen ukers varsel også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med barnehagekontoret og fått beskjed om at du ikke får plass, eller regner du bare med det siden det er utenfor hovedopptaket? Mange plasser er det nå mer enn nok barnehageplasser og det er mulig å få plass ellers i året og.

Ville prøvd å dra i åpen barnehage og snakke med folk der, om de vil eller kjenner noen som vil være dagmamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...