Gå til innhold

Telefonsalg/tigging nå er jeg fly forbanna

Anbefalte innlegg

Gjest Pernilleikveld
Skrevet

Jeg bor slik til at jeg har dårlig dekning på mobilen. Jeg har så vidt dekning til å sende og motta meldinger, men har ingen mulighet til å ta mobil- telefonen når den ringer.

Jeg har opplevd mange ganger at organisasjoner ringer på mobilen for å selge lodd eller ønsker penger. Og tar du ikke telefonen, gir de seg ikke.

I dag har det samme nummeret ( jeg har sjekket på internett, det er et nummer som blir brukt av flere veledige organiasjoner)

ringt flere ganger hver time.

Det får da være grenser, hvis jeg ikke tar telefonen den, første, andre, tredje osv.. bør de vel før eller siden forstå at jeg ikke kommer til å gjøre det heller.

Dette grenser til terrorisering synes jeg. Har de virkelig lov til å holde på slik?

Jeg har reservert meg både på hustelefonen og mobilen, men det har liten eller ingen effekt ser det ut til.

Flere som irriterer seg grønn over dette?

Skrevet

Ta telefonen og si at du er døv og at dersom det er noe viktig de skal si så må de ringe via teksttelefon. Da ringer de ikke tilbake ;-)

Aliza1365380759
Skrevet

En gang ringte samme mobilselskapet meg 14 ganger på en dag uten at jeg tok tlf. Jeg tok ikke tlf fordi jeg var på skolen, og da jeg kom hjem og de ringte på nytt sa jeg at jeg IKKE var interessert, og at jeg kom til å anmelde dem for telefonterrorisering om de fortsatte, og tror du f** ikke at de ringte to ganger til... Samme personen alle gangene!

Skrevet

En skjelden gang ringer noen som samler inn statistikk. Jeg passer på å si nei for at de ikke skal falle for fristelsen og ringe igjen. :)

På Brønnøysundregisteret må man hake av ekstra for "Jeg vil også reservere meg mot reklame fra humanitære og samfunnsnyttige organisasjoner". Kan det være at du ikke har gjort det?

candyqueen_83
Skrevet

Det er fryktelig irriterende. de tar jo aldri hintet heller. Heldigvis har det gitt seg stort sett hos meg, etter at jeg reserverte meg mot telefonsalg. Men som en under sier, må man hake av en rute. Gjort det?

Skrevet

Ta telefonen og si at du er døv og at dersom det er noe viktig de skal si så må de ringe via teksttelefon. Da ringer de ikke tilbake ;-)

Og hvis man har en skravlete unge kan man la ham være fast telefonsvarer for en tier ekstra i ukelønn. Telefonselgerne er lite tålmodige med barn og legger på ille kvikt, hehe.

Gjest Pernilleikveld
Skrevet

Det er fryktelig irriterende. de tar jo aldri hintet heller. Heldigvis har det gitt seg stort sett hos meg, etter at jeg reserverte meg mot telefonsalg. Men som en under sier, må man hake av en rute. Gjort det?

Joda har krysset av, var inne tidligere i dag for å sjekke.

Gjorde det for både mannen min og meg selv i mars i år.

Hmm hadde en privatperson ringt ned en annen privatperson på denne måten, hadde vedkommende sikkert blitt anmeldt for terrorisering.

Når det er snakk om to siffret antall opprigninger på en kveld, tar det helt av. Jeg har måttet slå av mobiltelefonen for å få fred.

På tide at noen tar tak i denne problematikken, og får en sikrere ordning for de som ikke ønsker slike henvendelser.

Gjest Pernilleikveld
Skrevet

En skjelden gang ringer noen som samler inn statistikk. Jeg passer på å si nei for at de ikke skal falle for fristelsen og ringe igjen. :)

På Brønnøysundregisteret må man hake av ekstra for "Jeg vil også reservere meg mot reklame fra humanitære og samfunnsnyttige organisasjoner". Kan det være at du ikke har gjort det?

Joda har gjort det.

Gjest Pernilleikveld
Skrevet

En gang ringte samme mobilselskapet meg 14 ganger på en dag uten at jeg tok tlf. Jeg tok ikke tlf fordi jeg var på skolen, og da jeg kom hjem og de ringte på nytt sa jeg at jeg IKKE var interessert, og at jeg kom til å anmelde dem for telefonterrorisering om de fortsatte, og tror du f** ikke at de ringte to ganger til... Samme personen alle gangene!

Ja det er til å bli sprø av :-(

Gjest Pernilleikveld
Skrevet

Et godt råd for hustelefonen. Men i dette tilfelle har jeg ingen mulighet for å ta mobil telefonen når jeg er hjemme p.g.a dårlig dekning. Jeg kan kun registrere at det ringer.

Men har nå måttet slå den av for å få fred.

Skrevet

Joda har gjort det.

Man blir forresten ringt opp maskinelt. Dvs at flere abonnenter ringes opp samtidig, den første som svarer blir ekspedert, de andre oppringningene blir da brutt. Det er grunnen til at man kan oppleve at de legger på akkurat når man svarer. De som ikke ble besvart + de som er opptatt står fortsatt på lista for abonnenter som ennå ikke er kontaktet, og fårr nye oppringninger etter en tid.

Gjest Pernilleikveld
Skrevet

Man blir forresten ringt opp maskinelt. Dvs at flere abonnenter ringes opp samtidig, den første som svarer blir ekspedert, de andre oppringningene blir da brutt. Det er grunnen til at man kan oppleve at de legger på akkurat når man svarer. De som ikke ble besvart + de som er opptatt står fortsatt på lista for abonnenter som ennå ikke er kontaktet, og fårr nye oppringninger etter en tid.

Det forbauser ikke meg. Men da bør kanskje disse ordningene revurderes. Spesielt på mobil hender det at det passer dårlig å ta telefonen i ganske lang tid. Hvis man er på jobb/skole

kjører bil osv.

Skrevet

Og hvis man har en skravlete unge kan man la ham være fast telefonsvarer for en tier ekstra i ukelønn. Telefonselgerne er lite tålmodige med barn og legger på ille kvikt, hehe.

Smart ;-)

Skrevet

Et godt råd for hustelefonen. Men i dette tilfelle har jeg ingen mulighet for å ta mobil telefonen når jeg er hjemme p.g.a dårlig dekning. Jeg kan kun registrere at det ringer.

Men har nå måttet slå den av for å få fred.

Skjønner at det er irriterende at de aldri gir seg :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...