Gjest lei av rot Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Når dere mottar regning i postkassa og deretter betaler denne, hva gjør dere med regningen etterpå? Kaster eller tar vare på den? Hvorfor? Jeg har en svææææær bunke med betalte regninger, er det noen grunn til at jeg ikke skal kaste fortløpende etter at de er betalt? 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Den river jeg i stykker og kaster i søpla! :-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Dersom det er en stor regning så setter jeg det i en perm og skriver betalt på den med dato. Men mindre regninger gidder jeg ikke ta vare på. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har en liten skuff som jeg putter betalte regninger i. Innimellom luker jeg der, dvs kaster de fleste. 0 Siter
Gjest hønse-Magda Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 De laminerer jeg, setter inn i permer og tar de frem ved spesielle anledninger. 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har en perm med skilleark. Jeg noterer på regningen slik: Betalt 22/10-08. Så arkiverer jeg den. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Hvis det er for større ting som f.eks håndverker som har gjort en jobb eller sånne ting, så legger jeg dem i en diger bunke som jeg går gjennom og arkiverer noen ganger i året. Løpende regninger på strøm og telefon og alt sånt går i søpla med en gang de er betalt. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Bruker du nettbank? I så fall ligger det jo bevis der, på at du har betalt regningen. Men det heter jo at du skal ta vare på alt slikt i 10 (?) år... Hvorfor får du så mange papirregninger da? Jeg har det meste på autogiro og efaktura, og synes det er veldig praktisk. Betalte papirregninger huller jeg og setter i en perm sammen med andre viktige papirer. Fjordårets papirer tar jeg ut av permen og fester med en splittbinders, så tar det liten plass å lagre. Men så har jeg systemdilla da...;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Regningene går i en skuffe. Når skuffa er full kaster jeg alt, unntatt de øverste i bunken. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Vi har en bunke på skrivebordet som de legges i. Når et år er omme, legges bunken i en pose.... Uff - vi har snaket om i årevis å få dem inn i permer, men det fungerer ikke i praksis. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg kaster dem etter at de er lagt inn / sjekket mot budsjettet og dette er rettet opp hvis det trengs. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 De laminerer jeg, setter inn i permer og tar de frem ved spesielle anledninger. Ekte dol-mamma-svar B-D 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Vi har en bunke på skrivebordet som de legges i. Når et år er omme, legges bunken i en pose.... Uff - vi har snaket om i årevis å få dem inn i permer, men det fungerer ikke i praksis. Slik hadde jeg blitt sprø av:-) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg skriver dato for betaling på dem, og legger dem i en sånn "trekkspillmappe" hvor jeg oppbevarer alle viktige papirer for gjeldende år. Dvs at jeg tar vare på kvitteringen til tv'n, stereoanlegget, betalte regninger osv i denne mappen. Det er fordi det tar tre år før betalingskrav ikke kan bestrides lenger. Altså man risikere å få nytt betalingskrav på en regning man har betalt 2 1/2 år etter man betalte den, hvis en ikke kan vise at man har betalt den. 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 De få regningen jeg får i papirform går rett i peisen etter at de er betalt. De brennes ved neste anledning. Hiver aldri papir med navn og nummer på i søpla. Betaler man via nettbank har man full oversikt over hva man har betalt og til hvem. Genialt! *s* 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg skriver dato for betaling på dem, og legger dem i en sånn "trekkspillmappe" hvor jeg oppbevarer alle viktige papirer for gjeldende år. Dvs at jeg tar vare på kvitteringen til tv'n, stereoanlegget, betalte regninger osv i denne mappen. Det er fordi det tar tre år før betalingskrav ikke kan bestrides lenger. Altså man risikere å få nytt betalingskrav på en regning man har betalt 2 1/2 år etter man betalte den, hvis en ikke kan vise at man har betalt den. Betaler du via nettbank, har du alle bevis du trenger liggende der vel?!? 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Betaler du via nettbank, har du alle bevis du trenger liggende der vel?!? Ja, men det er lettere å finne det når jeg har notert hvilken dato regningen er betalt. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg sparer på dem for å ha litt oversikt. Så går jeg igjennom innimellom og hiver alt som er mer enn ett år gammelt. 0 Siter
Gjest ovedia Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg brenner dem etterhvert som de blir betalt. Ser ingen grunn til å beholde dem. Alt står jo på nettbanken likevel, bare å gå tilbake. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.