Gå til innhold

Taktikk ønskes!

Gjest Lyst å bli forelsket i en annen!

Anbefalte innlegg

Gjest Lyst å bli forelsket i en annen!
Skrevet

Kort fortalt ønsker jeg å kutte kontakten med en fyr, men uten å bli oppfattet som ei megge, selv om det er det jeg har lyst å være akkurat nå.

Å ikke kontakte vedkommende kan jeg klare, men han kontakter jo meg, og jeg vet ikke hvilke svar jeg skal komme med, halvspydige, superkoselige, hatske eller rett å slett korte ja og nei svar!

Han er en som har betydd enormt mye for meg, og jeg er fortasatt veldig glad i han, men han har funnet seg ny dame, noe jeg sliter med å akseptere.

Så på sikt håper jeg at vi kan bli venner, han vil gjerne det, og selvfølgelig jeg også, men akkurat nå vil jeg ikke ha noe med han å gjøre. Han syns vi skal holde en viss kontakt så vi ikke glir helt fra hverandre, jeg har i øyeblikket ikke lyst å hverken se eller høre fra han eller noen i den nærmeste vennekretsen hans noengang igjen, men det er umulig siden vi deler mesteparten av vennene!

Får livstegn omtrent annenhver dag, uavhengig om jeg responderte på den forrige meldingen eller ikke, poenget er at hver gang det skjer ripper det opp i en del ting som jeg ikke trives med, det gjør meg ulykkelig.

Skulle ønske jeg var så kul at jeg enten kunne troppe opp å snakke med han eller å ringe han å si at det er best vi ikke har kontakt lenger, men det tør jeg ikke, meldinger og msn om sånne ting synes jeg blir for dumt.

Jeg hadde håpet jeg kunne komme meg videre i livet rimelig kjapt, men uansett hva jeg gjør henger han over meg, jeg får meg ikke til å gå på sjekkern uten dårlig samvittighet, selv om det virkelig ikke er noe å ha dårlig samvittighet for.

Så hva gjør jeg? Det ligger i kortene at dette er en fyr jeg må forholde meg til i mange år enda, så jeg har lyst å gjøre det beste ut av det!

Det kverner i hodet mitt konstant, kanskje litt ny input gjør susen, hjelp?

mil1365380270
Skrevet

Du kan lage deg et system. Svare på hver 3. sms og hver 4. mail f.eks. Og da overflatiske, korte svar, ikke sure. Du leser det som kommer fra han en gang om dagen, eller kanskje hver 3. dag. Det som passer deg. Kommer det spørsmål om noe er galt, svarer du bare at du har det travelt for tiden.

Skrevet

Du må nok rett og slett kvinne deg opp og fortelle ham hvor landet ligger. At du ønsker å begrense kontakten i en periode for å få tid til å komme over følelsene, og at du vil gjenoppta kontakten når du føler deg klar for det. Om du ikke klarer å ta det ansikt til ansikt synes jeg du kan skrive en e-post. Om han er en bra fyr vil han sikkert forstå og ta hensyn til det.

Skrevet

Hvorfor gjøre dette så vanskelig da? du har jo sagt at du ønsker litt avstand, noe han ikke vil. Med andre ord har du allerede sagt det. Så send ei mld og si at du ønsker ei lengre pause og at du heretter ikke vil svare. Enkelt og greit. Sim salla bim.

Gjest Lyst til å bli forelsket i en annen!
Skrevet

Du kan lage deg et system. Svare på hver 3. sms og hver 4. mail f.eks. Og da overflatiske, korte svar, ikke sure. Du leser det som kommer fra han en gang om dagen, eller kanskje hver 3. dag. Det som passer deg. Kommer det spørsmål om noe er galt, svarer du bare at du har det travelt for tiden.

Er vel omtrent det jeg har gjort, eller har vel vært mer sånn at jeg ikke har respondert i det hele tatt.

Men jeg får så dårlig samvittighet, er livredd for å såre sånn at han blir lei seg!

Men får vel bare fortsette, det blir vel lettere etterhvert forhåpentligvis!

Skrevet

Du må nok rett og slett kvinne deg opp og fortelle ham hvor landet ligger. At du ønsker å begrense kontakten i en periode for å få tid til å komme over følelsene, og at du vil gjenoppta kontakten når du føler deg klar for det. Om du ikke klarer å ta det ansikt til ansikt synes jeg du kan skrive en e-post. Om han er en bra fyr vil han sikkert forstå og ta hensyn til det.

Har begynt på masse mails og meldinger, men aldri fullført dem å fått sendt dem, finner ikke de rette ordene.

Men jeg har et behov for å begrunne det jeg gjør da, så sånn sett er vel en mail det beste kanskje, for jeg er jo ikke sint på han eller noe, han er en kjekk fyr på alle vis, men han hemmer meg sånn i å fortsette livet mitt, av og til føler jeg at han sjekker innom bare for å ha meg på gress, og det er jo ikke pent gjort.

Får sette meg ned i helga å se om jeg får skrevet noen lettforståelige og ærlige setninger, så skjønner han kanskje...

Skrevet

Hvorfor gjøre dette så vanskelig da? du har jo sagt at du ønsker litt avstand, noe han ikke vil. Med andre ord har du allerede sagt det. Så send ei mld og si at du ønsker ei lengre pause og at du heretter ikke vil svare. Enkelt og greit. Sim salla bim.

Jeg har sagt det til han også, men han sier jeg bare skal slutte å tulle, selvfølgelig skal vi ha kontakt, jeg betyr jo mye for han og han vet også at han betyr mye for meg.

Greit for han å si som har kommet seg videre, og for ikke å snakke om vennene våre som terper på at vi må fortsette å være venner siden vi skal på de samme festene og en tur nå om en måneds tid, de vil ikke måtte velge bort en av oss for at vi ikke klarer å være i samme rom.

Han er selvfølgelig hjertens enig i det da, så er det noen som må trekke seg så blir det meg hver eneste gang ser det ut til!

Føler ikke at det er bare han jeg kvitter meg med, men mange av vennene mine også, derfor er dette ekstra vanskelig!

Hadde forøvrig fest hjemme hos meg forleden, da hadde jeg ikke snakket med han på en stund, og ikke nevnt festen, men den som dukket opp det var han, tror ikke han tenker over at han ikke er invitert på det jeg foretar meg sammen med vennene våre engang, og det er jo stygt å invitere alle uten han å da?

Blæh, jeg får gripe an saken når neste melding kommer, men jeg bør vel få han til å skjønne at jeg trenger en pause, men at det ikke betyr at jeg kutter kontakten for godt!

Mannfolk er vanskelige altså : /

Skrevet

Skriv: Kjære deg. Når det nå har blitt som det har blitt så må jeg være ærlig å si at det er komplisert.

Jeg ønsker å være din venn, men først må jeg få forholdet og følelser på avstand. Derfor vil jeg at du ikke kontakter meg hele tiden. Det betyr ikke at jeg ikke er din venn, men at jeg fokuserer på å få orden på mine egne følelser fremover. Så hvis du er min venn så lar du meg få denne pustepausen som jeg trenger i livet mitt nå.

med vennlig hilsen meg.

Si hva du mener.

Skrevet

Skriv: Kjære deg. Når det nå har blitt som det har blitt så må jeg være ærlig å si at det er komplisert.

Jeg ønsker å være din venn, men først må jeg få forholdet og følelser på avstand. Derfor vil jeg at du ikke kontakter meg hele tiden. Det betyr ikke at jeg ikke er din venn, men at jeg fokuserer på å få orden på mine egne følelser fremover. Så hvis du er min venn så lar du meg få denne pustepausen som jeg trenger i livet mitt nå.

med vennlig hilsen meg.

Si hva du mener.

Kjempefint, nesten så jeg kjører en klipp og lim her nå!

Kjenner jeg blir stresset av å skulle sende en mail, men det hadde iallefall ikke gjort vondt verre, for sånn som jeg har det nå kan jeg ikke fortsette å ha det!

Ligger et par klesplagg og diverse småtterier her etter han å, har liksom ikke stresset med å få det ut, men bør vel få gjort det også nå da kanskje.

Huff, det er litt vondt å gi helt slipp også kjenner jeg, men håper det går fortere over etterpå da, det var iallefall planen min!

Når jeg kommer meg over han her skal jeg aldri involvere meg med noen flere menn, jeg er rett å slett ikke skapt for dette her, får finne meg en hobby istedet.

Gjest Mailstartar
Skrevet

Samme dilemmaet har jeg vært borti, og jeg var for feig til å si rett ut at jeg ikke ønsket kontakt med vedkommende, redd for å såre osv.

Men jeg ble liksom aldri kvitt vedkommende, han tok tydeligvis ikke hintet.

Så det beste er bare å forklare han, kanskje du kan sende en mail der du forklarer hvorfor du ikke ønsker kontakt?

Skrevet

Kjempefint, nesten så jeg kjører en klipp og lim her nå!

Kjenner jeg blir stresset av å skulle sende en mail, men det hadde iallefall ikke gjort vondt verre, for sånn som jeg har det nå kan jeg ikke fortsette å ha det!

Ligger et par klesplagg og diverse småtterier her etter han å, har liksom ikke stresset med å få det ut, men bør vel få gjort det også nå da kanskje.

Huff, det er litt vondt å gi helt slipp også kjenner jeg, men håper det går fortere over etterpå da, det var iallefall planen min!

Når jeg kommer meg over han her skal jeg aldri involvere meg med noen flere menn, jeg er rett å slett ikke skapt for dette her, får finne meg en hobby istedet.

De tingene du har må du få ut av hus. Når du sender mailen eller svar på hans melding om ståa, så si til deg selv at "nå er det meg og bare meg det handler om" . Rist deg løs. Han har jo ei anna dame også. Han er opptatt og du er fri.

Tenk over hva du drev med før det ble dere to. Finn tilbake til noe du interesserer deg for. Gå inn for jobben med alle tolv og forhør deg om andres hobbyer.

Du skal nok få deg en mann, bare la det få litt tid på seg. Den rette venter på deg til rett tid skal du se :)

mil1365380270
Skrevet

Er vel omtrent det jeg har gjort, eller har vel vært mer sånn at jeg ikke har respondert i det hele tatt.

Men jeg får så dårlig samvittighet, er livredd for å såre sånn at han blir lei seg!

Men får vel bare fortsette, det blir vel lettere etterhvert forhåpentligvis!

Han er sammen med den han er forelsket i, ikke synd på han. Tipper han syns synd på deg, derfor han er så nøye med å holde kontakten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...