Gå til innhold

Gevinster til juletrefest - hva og hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er obligatorisk å skaffe gevinster til jultrefest i 1. trinn, har jeg skjønt. Derfor er jeg ute i god tid, håper jeg.

Hva egner seg som gevinster?

Hvordan skaffes slike gevinster? Må jo sikkert ha 15-20 gevinster, minst.

Jeg er helt blond nå altså, for dette har jeg aldri gjort. Jeg er takknemlig for alle tips!

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Sikkert mange som blir kjempeglade over å vinne en bil? Eller en Sydentur? Billetter til Tusenfryd? Opphold på spa-hotell? :-)

Eller man kan gå for den enklere løsningen med å bruke reklamemateriell fra jobben... Litt reflekser, en pen kurv med frukt, lommelykt fra Clas Ohlsson koster ikke stort osv.

Skrevet

Sikkert mange som blir kjempeglade over å vinne en bil? Eller en Sydentur? Billetter til Tusenfryd? Opphold på spa-hotell? :-)

Eller man kan gå for den enklere løsningen med å bruke reklamemateriell fra jobben... Litt reflekser, en pen kurv med frukt, lommelykt fra Clas Ohlsson koster ikke stort osv.

Finnes det bedrifter som gir bort gavekort på ditt og datt i 2008?

Jeg hadde blitt veldig glad for å vinne biler og sydenturer, hehe.

Hadde tenkt på fruktkurv, lommelykt, konfekteske + + + + ja i den stilen der.

Gjest høstløv
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224833733' post='3994415]

Finnes det bedrifter som gir bort gavekort på ditt og datt i 2008?

Jeg hadde blitt veldig glad for å vinne biler og sydenturer, hehe.

Hadde tenkt på fruktkurv, lommelykt, konfekteske + + + + ja i den stilen der.

Jeg fikk gavekort til en klesbutikk fra jobben. Gavekortet var på 1.000 kr og jeg måtte å skatte av beløpet.

Skrevet

Alle deltakende har med seg en gevinst hver til f.eks. max kr. 20,-. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Gevinstene pleier vel å være noe à la bursdaggaver?

Skrevet

Hvor mange gevinter du trenger kommer også an på hvor mange som kommer på juletrefesten. På skolen har alle ungene tatt med en gevint hver. Da blir det jo veldig mange gevinster. Ofte er det noen i klasse som kan skaffe enkelte ting på jobben (bli sponsa). Jeg ville gått for færre og større gevinster.

Noen butikker er også med på å selge billig til slike formål. (Selger ute å tjene noe på det)

Skrevet

Her har alle barna i klassen kommet med en liten innpakket ting hver til rundt 20-30kr stk. Da kjøpte de enten godterier eller små leker.

Til vanlige basarer og slikt så er det vanlig at vi går rundt på butikkene og ber om gaver. Ja det går faktisk an :)

Gevinster på skolen bør være beregnet på barna synes jeg. Ikke noe morro å vinne en sjampo eller isskrape liksom.

Skrevet

Dette gjør vi hvert år. Jeg pleier å kjøpe noe god te eller kaffe, brunt sukker og kanskje en kake eller pk kjeks ved siden av. Ellers så er pepperkakehus en populær gevinst, hjemmelagde sokker eller votter

Billig turer på danskebåten er vanlig, sikkert noen som skaffer dem gratis, fruktkurver og matkurver.

Onsdag1365380628
Skrevet

Hvis det dreier seg om juletrefest er jeg sikker på at noen blir glade for å slippe å vinne den klassiske twistposen..og pepperkakehus er kanskje heller ikke så morsomt. Hjemmestrikkede ting er populære og blir garantert brukt, men noen må jo strikke da. Alle ungene kan jo ta med seg en gevinst hver hjemmefra, og her ville jeg oppfordret til å komme med noe "ordentlig" fremfor en liten sak til 20 kroner som havner i skuffen eller søpla sammen med alt annet i dagens bruk og kastsamfunn. Spiselige gevinster bør være kjøpt. Jeg vant en gang en morsdagskake i et lotteri, og den var av typen fløtekake som var hjemmebakt. Kaken bar preg av både frakt og romtemperatur og gikk rett i dunken.

Skrevet

Vent og se om du får noen julegaver som ikke faller i smak og voila!!;-)

Ellers kan du forhøre deg på jobben - kanskje har man en bag med logo el lign, man kan ta en tur til bedrifter i nærområdet og spørre om sponsing. Fruktkurv er vel nærmest obligatorisk?

Men jeg ville ikke brydd meg med å skaffe "småting" som reflekser etc, da det neppe kommer til å være "trøstepremie og fritt valg på nederste hylle".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...