Gå til innhold

Hvem tenker de på ..

Gjest nikkot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Men man har jo det elementet ved at samvær kan bidra til å avmystifisere mennesket som er dømt. Det kan ha en selvstendig verdi for barnet, og det slipper å være redd for at vedkommende plutselig skal dukke opp''

...sier en professor i samværsrett, og flere andre er langt på vei enige. Det høres jo faktisk ikke helt ufornuftig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men man har jo det elementet ved at samvær kan bidra til å avmystifisere mennesket som er dømt. Det kan ha en selvstendig verdi for barnet, og det slipper å være redd for at vedkommende plutselig skal dukke opp''

...sier en professor i samværsrett, og flere andre er langt på vei enige. Det høres jo faktisk ikke helt ufornuftig ut.

Jeg er veldig enig med deg.

Jeg ble også temmelig sjokkert da jeg leste overskriften, men så viser det seg at samværet det er snakk om her, dreier seg om to ganger i året, under oppsyn. Faren har ikke lov til å ta bilder av barnet, og kan heller ikke ha med seg mobiltelefon.

Jeg tror verdien her ligger i det du sier, at dette hjelper barnet med å avmystifisere faren, at barnet ikke skal gå å være redd for et monster som det skaper i fantasien... Jeg tror faktisk at dette er i barnets interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med deg.

Jeg ble også temmelig sjokkert da jeg leste overskriften, men så viser det seg at samværet det er snakk om her, dreier seg om to ganger i året, under oppsyn. Faren har ikke lov til å ta bilder av barnet, og kan heller ikke ha med seg mobiltelefon.

Jeg tror verdien her ligger i det du sier, at dette hjelper barnet med å avmystifisere faren, at barnet ikke skal gå å være redd for et monster som det skaper i fantasien... Jeg tror faktisk at dette er i barnets interesse...

Men det ernok noen problemstillinger med tanke på hvor tidlig skal man fortelle barnet det? En kjent far dukker plutselig opp utenfor barnehagen, hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...