fillolin Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Dette er vrient tema. Nettopp fått vite at min søster skal gifte seg neste år og de har et barn selv. Men det barnet skal ikke få være med på bryllupet sier de. Men vi har liten familie og hvem skal da ikke få lov å komme, men være barnevakt istedet? Og jeg selv har to barn, da går jeg ut ifra at de ikke heller blir invitert og det betyr at min kjære må være hjemme med dem siden vi ikke har andre barnevakter enn dem som skal i bryllupet. Jeg trodde faktisk at dersom brudeparet hadde barn selv og dette er så nærme familie som går an å få, så ble det en fest for alle inkl barn. Men det ser ut til at jeg tar feil. Synes dette er merkelig og litt sårt jeg. Den problemstillingen du beskriver er vel ikke helt generell, siden relasjonene er så nær? Da kommer det fort til å handle om andre ting, samtidig som en kanskje ofte forventer andre regler for de nærmeste? Men ellers synes jeg jo at dette må være brudeparets suveren valg, det er deres dag, og hvis bryllupet ikke er før neste år, burde det jo være rikelig tid til å lære opp en barnevakt eller to!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ja, i USA inviterer man ofte kreti og pleti i bryllup, har jeg inntrykk av. Virker som det er prestisje å invitere flest mulig. Jeg hørte om en som skulle ha 350 gjester i bryllupet sitt. En venninne av min mor bor i USA og hun er stadig i bryllup til tidligere kollegers døtre og nevøer og nieser av venner(!). Terskelen der later til å være en helt annen enn hva vi er vant med. Også i India og andre østlige land inviterer man svært mange, men der har de jo også ofte veldig store familier. Sånn sett kan en kanskje forstå at hun du snakker om ble litt fornærmet, men hun burde jo kanskje skjønne at forholdene er noe annerledes her, da! *S*. Vet dessute at "selv" i USA er det noen som velger å kun invitere den nære krets i bryllupet sitt. Ja, jeg var med i to bryllup, det året jeg var i USA. I det første bryllupet ante jeg ikke hvem brud og brudgom var, de var nokså perifere venner til mine vertsforeldre - men ble overstrømmende ønsket velkommen. Diger mottagelse! Det andre bryllupet var faktisk ganske kult! (og utradisjonelt). De som gifta seg var "youth ministers" - en slags ungdomsleder i kirken - og de inviterte alle ungdommene i deres grupper til bryllupet + en haug med andre. I "Youth group"-ånd, møttes alle gjestene først i kirkens gymsal (!) og lekte "bli-kjent" leker - og SÅ gikk vi inn i kirka. Så var det mottagelse i parken ("ta gjerne med badeklær, bassenget er åpent") der det ble servert grillmat og brus og øl (brusen og ølet lå i et stort, gammelt badekar fyllt med is). Senere var det skikkelig fest i forsamlingshuset, for en mer utvalgt gruppe gjester (dvs, alle de største i Youth Group (injkl meg). Dagen etterpå dro brudeparet på bryllupsferie til Alaska, sammen med 12 av sine beste venner - inklusiv presten som viet dem. - utradisjonelt bryllup, men det artigste jeg har vært med på! (unntatt mitt eget, da ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ja, jeg var med i to bryllup, det året jeg var i USA. I det første bryllupet ante jeg ikke hvem brud og brudgom var, de var nokså perifere venner til mine vertsforeldre - men ble overstrømmende ønsket velkommen. Diger mottagelse! Det andre bryllupet var faktisk ganske kult! (og utradisjonelt). De som gifta seg var "youth ministers" - en slags ungdomsleder i kirken - og de inviterte alle ungdommene i deres grupper til bryllupet + en haug med andre. I "Youth group"-ånd, møttes alle gjestene først i kirkens gymsal (!) og lekte "bli-kjent" leker - og SÅ gikk vi inn i kirka. Så var det mottagelse i parken ("ta gjerne med badeklær, bassenget er åpent") der det ble servert grillmat og brus og øl (brusen og ølet lå i et stort, gammelt badekar fyllt med is). Senere var det skikkelig fest i forsamlingshuset, for en mer utvalgt gruppe gjester (dvs, alle de største i Youth Group (injkl meg). Dagen etterpå dro brudeparet på bryllupsferie til Alaska, sammen med 12 av sine beste venner - inklusiv presten som viet dem. - utradisjonelt bryllup, men det artigste jeg har vært med på! (unntatt mitt eget, da ;-) Hehe, hørtes litt artig ut, ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.