Gjest togli Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 He he - det var jo en god ide. Får vurdere den. Men det er ikke så mange på vår alder som ER på facebook.. Du får iallefall gjøre et forsøk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sint i dag Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Har du tatt kontakt med de som bestemmer enda høyere opp i systemet? Jeg menr: over rektor? Jeg har tatt kontakt med kommunen. De har svart en gang - men da kom jeg med mottspørsmål om de faktisk har LOV til dette og at jeg mener kommunen har et ansvar her for å gi oss et tilbud. Vi betaler for dette - og det står i vedtektene. Dette har jeg ikke fått svar på ennå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Du har helt rett - jeg har ikke lyst til å "bry" andre venner med å passe våres barn - men dersom vi hadde vært to likestilte familier så kunne vi ha delt på det. Har ikke sagt noe negativt om lærere i det hele tatt jeg??? Bortsett fra at det visst er veldig lett å provosere dem... ''Har ikke sagt noe negativt om lærere i det hele tatt jeg??? '' Nei, det synes ikke jeg du har heller, men dem som reagerer har sikkert misforstått basert på begrenset og/eller for kjapp lesing av tråden:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sint i dag Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Ferieloven gir anledning til å avvikle 2009-ferie i 2008. Paragraf 7, punkt 3 Ja han kunne sikkert tatt forskuddsferie - men det er problemer å få fri på jobben hans. Det er andre som har satt seg opp på ferie de dagene nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg sier som noen andre her: Spør lærervennene deres om ungene kan være hos dem de dagene. Selv om dere ikke kan gjøre gjengjeld med en gang eller på samme måte, kan dere garantert gjøre dem en gjentjenteste en annen gang, på en eller annen måte. Vi har juleferie, og jeg ville overhodet ikke hatt noe imot å ha noen av guttungens venner her en dag eller to. Det er jo bare koselig at de har noen å leke med. Unger som er i skolealder er det jo ikke akkurat noen stor jobb å passe. Enig i at det går an å spørre om en vennetjeneste selv om man ikke kan gjengjelde med en gang. Men å spørre om flere dager i romjulen synest jeg blir litt drøyt. En dag er helt greitt, men de fleste liker jo å kunne slappe av og gjøre litt ekstra disse feriedagene. Blir man spurt om å ha andres barn 2-3 dager (som jeg regner med at dette kan dreie seg om) så hadde jeg følt at ferien ble delvis ødelagt. Ikke fordi det er ille å ha andres unger på besøk men man må jo begrense hva man kan finne på om man blir for mange til å kjøre bil etc. Så jeg ville nok hørt med flere av kompisene til ungene og spurt de om en dag hver. Det burde vært overkommelig for de fleste:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Tidligere har vi delt på pass av og til med andre familier - men nå har disse permisjon og er hjemme uansett. Har mange lærervenner. Men har ikke lyst til å bry dem med dette i juleferien når vi nå ikke kan gjøre gjengjeld. Jamen det kan dere vel gjøre en annen gang? Ha deres barn en lørdag eller søndag der de kan finne på noe ekstra? Ville tilbydt meg dette når jeg spurte jeg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sint i dag Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Så foreldrene dine er de eneste "godt voksne" naboene du har..? Det med mine foreldre trakk jeg inn som et eksempel på "godt voksne naboer" som bare hadde satt pris på å passe et par nabounger noen timer i jula. Beklager hvis det gjorde deg opprørt og forferdet, det var ikke meningen. Jeg er da ikke opprørt og forferdet? Men det virker som om de fleste tror at alle enten er lærere, eller har besteforeldre som er pensjonister... Det var jo akkurat det SFO sa også. Hvis foreldrene mine ikke skulle jobbe selv så kunne de selvfølgelig ha passet ungene våre. Jeg har en søster også - men hun skal føde om en måned så jeg kan ikke spørre henne heller. Vi bor i et byggefelt - jeg kjenner ingen godt voksne naboer da de fleste er småbarnsfamilier på vår alder eller yngre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg er da ikke opprørt og forferdet? Men det virker som om de fleste tror at alle enten er lærere, eller har besteforeldre som er pensjonister... Det var jo akkurat det SFO sa også. Hvis foreldrene mine ikke skulle jobbe selv så kunne de selvfølgelig ha passet ungene våre. Jeg har en søster også - men hun skal føde om en måned så jeg kan ikke spørre henne heller. Vi bor i et byggefelt - jeg kjenner ingen godt voksne naboer da de fleste er småbarnsfamilier på vår alder eller yngre. ''Men det virker som om de fleste tror at alle ....har besteforeldre som er pensjonister... '' Men Aliza sa ikke at hennes foreldre gladelig ville ha passet sine egne barnebarn - hun sa at nok ville synes det var hyggelig å passe barna til en av naboene sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sint i dag Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 ''Men det virker som om de fleste tror at alle ....har besteforeldre som er pensjonister... '' Men Aliza sa ikke at hennes foreldre gladelig ville ha passet sine egne barnebarn - hun sa at nok ville synes det var hyggelig å passe barna til en av naboene sine. Nei da - jeg snakker bare om holdningen "generelt i samfunnet". Jeg syns jeg møter liten forståelse for at dette kan være et problem. Ikke her inne altså - men når jeg tar det opp med SFO og kommunen. Jeg får bare høre: kan ikke venner/naboer/besteforeldre passe. Kan dere ikke ta ferie etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 *S* Alt i orden - jeg kan til en viss grad kjenne igjen kommentarene. Ikke fordi jeg selv er lærer, men fordi jeg i perioder jobber kjempemye, for så i andre perioder å ha mer fri. Og tidligere jobbet jeg også redusert (80%). Så jeg har også opplevd at folk synes jeg er "heldig" når jeg har fri, i motsetning til dem som ikke er like heldige, og da tenker de ikke på at jeg jo har enten - jobbet inn fridagene ved å jobbe overtid tidligere, og/eller - at den ekstra fritid jeg fikk pga redusert stilling faktisk kostet meg veldig mye penger! Ikke bare i form av at jeg gikk glipp av 20% av full lønn, men også fordi "full lønn" for en som jobber redusert ikke er så høy som den ville vært dersom jeg hadde jobbet 100% hele tiden. ''Men jeg mener jo i utgangspunktet det jeg sa, at to måneder er godt varsel, og at det ikke er umulig å finne en løsning, uten å kaste seg over lærerne som yrkesgruppe, for de har jo så mye fri likevel.'' Jeg er altså helt enig med deg i dette på generelt grunnlag, men tror altså ikke at dette var standpunktet i akkurat denne tråden. Men jeg skjønner jo at mye "angrep" på lærerne som gruppe lett kan gjøre at dere "hopper på" enhver som sier noe som kanskje kan tolkes som at man mener lærerne har ufortjent mye fri. Trodde du var H.M. beskytter av trådstarter..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Trodde du var H.M. beskytter av trådstarter..... Jeg er ingens beskytter:-) Prøver bare å være balansert;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Insinuerer du at denne moren ikke egentlig VIL være sammen med ungene sine? Makan... Det er faktisk ikke så lett som at det "må kunne gå an å få til", og det gjelder mange forskjellige typer arbeidssteder. Sykehus og politi f.eks, for å ta det som må stirre alle og enhver rett i trynet... Og det er mange andre bransjer også som har høysesong med haug på rundt jul. Dessuten var saken her at dette ble opplyst nå, 2 måneder før jul, når alle årets feriedager allerede var porsjonert ut og brukt. hehe, jeg ventet meg en god del svar... Jeg skriver bare at det faktisk er en god del som får det til. Jeg sier ikke at denne moren ikke vil være sammen med ungene sine, men at de finnes de som ikke prøver å få det til? ja, desverre.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Ja det burde vi absolutt fått! Som sagt så er det pga ferier at vi har SFO i utgangspunktet. Jepp, det skulle bare mangle. DET skal dere iallefall kreve. Om de ikke greier å få til en løsning for dere, så skal dere iallefall ikke betale! Mine har alltid fri i alle ferier og det irriterer meg grenseløst at det ike finnes en ording hvor man faktisk kan betale for det en faktisk bruker. Hadde jeg kjent deg skulle ungene dine mer enn gjerne fått være hos oss i jula når du må jobbe:o) Du hadde heller ikke treng å gjøre noe i gjengjeld. (Jaja, du kunne invitert oss på middag en gang du hadde tid;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sint i dag Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jepp, det skulle bare mangle. DET skal dere iallefall kreve. Om de ikke greier å få til en løsning for dere, så skal dere iallefall ikke betale! Mine har alltid fri i alle ferier og det irriterer meg grenseløst at det ike finnes en ording hvor man faktisk kan betale for det en faktisk bruker. Hadde jeg kjent deg skulle ungene dine mer enn gjerne fått være hos oss i jula når du må jobbe:o) Du hadde heller ikke treng å gjøre noe i gjengjeld. (Jaja, du kunne invitert oss på middag en gang du hadde tid;o) Takk for det - det skulle jeg med glede ha gjort :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 He he - det var jo en god ide. Får vurdere den. Men det er ikke så mange på vår alder som ER på facebook.. Du kan jo se om dere får fri en dag, også noen passer de en dag. Så er det kanskje ikke så mange dager igjen? Det pleier jo uansett å være noen planleggingsdager på nyåret, så da må man få ordnet seg uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Enig i at det går an å spørre om en vennetjeneste selv om man ikke kan gjengjelde med en gang. Men å spørre om flere dager i romjulen synest jeg blir litt drøyt. En dag er helt greitt, men de fleste liker jo å kunne slappe av og gjøre litt ekstra disse feriedagene. Blir man spurt om å ha andres barn 2-3 dager (som jeg regner med at dette kan dreie seg om) så hadde jeg følt at ferien ble delvis ødelagt. Ikke fordi det er ille å ha andres unger på besøk men man må jo begrense hva man kan finne på om man blir for mange til å kjøre bil etc. Så jeg ville nok hørt med flere av kompisene til ungene og spurt de om en dag hver. Det burde vært overkommelig for de fleste:-) Man kan jo spørre flere, da. Eller få til en kombinertløsning, hvor vennepass av barna løser problemet den ene dagen, i hvert fall. Men jeg ville ikke synes det var noe stress å ha gode venner av guttungen her i to (arbeids)dager. Man kan jo gjøre mange hyggelige ting med ett ekstra barn på lasset, og dessuten kan de leke ute. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Dette blir jo helt useriøst. Det står ingen steder i tråden her at det er Tårnfrid som skriver. For alt du vet kan det være kona til nissen som har problemet - og at hun er hjemmeværende hele året men tilfeldigvis jobber ræva av seg i jula - i noen få dager. Hahaha! Det er sikkert Mrs.Claus, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Man kan jo spørre flere, da. Eller få til en kombinertløsning, hvor vennepass av barna løser problemet den ene dagen, i hvert fall. Men jeg ville ikke synes det var noe stress å ha gode venner av guttungen her i to (arbeids)dager. Man kan jo gjøre mange hyggelige ting med ett ekstra barn på lasset, og dessuten kan de leke ute. Trodde det var snakk om to barn jeg og det er ganske noe annet enn ett barn ekstra. Så kommer det selvsagt an på hvor mange barn man selv har i utgangspunktet. Å binde opp min to dager med to barn ekstra ville ikke jeg vært særlig glad for mens en dag er helt greitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Trodde det var snakk om to barn jeg og det er ganske noe annet enn ett barn ekstra. Så kommer det selvsagt an på hvor mange barn man selv har i utgangspunktet. Å binde opp min to dager med to barn ekstra ville ikke jeg vært særlig glad for mens en dag er helt greitt. Ja, folk er forskjellige. Selv hadde jeg altså ikke hatt noe imot det. Og man kan da spørre flere, og dermed plassere ungene på forskjellige steder. Det er nok lettere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Du har helt rett - jeg har ikke lyst til å "bry" andre venner med å passe våres barn - men dersom vi hadde vært to likestilte familier så kunne vi ha delt på det. Har ikke sagt noe negativt om lærere i det hele tatt jeg??? Bortsett fra at det visst er veldig lett å provosere dem... Hehe!.-0 Men- hvis det ikke er lærere generelt du mener, kan du ikke da bare si "En familie vi kjenner, og som har fri i jula"!? Neida, man må alltid presisere at det er _lærere_ !? Det finnes da folk i helsevesenet som har fri noen dager i jula, også?! Mot å jobbe neste jul, selvfølgelig. God natt! Skål, forresten! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.