Spirello Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 KL. 06.30 på en lørdag..? *gjesp* La meg ikke spesielt seint i går heller, men er forkjøla så sover dårlig for tiden. Poden er lys våken, og vil gjerne ha selskap i sofaen når han ser på barnetv. Hender jeg dupper litt til før jeg står opp, etter mas fra poden. Føler meg som en elendig mor av og til, for har inntrykk av at alle sandre står opp tidlig, spiser frokost og kommer seg ut. Jeg har alltid vært trøtt om morningen, og elsker å sove lenge. Liker også å somle om morningen med kaffe, pc og avislesing. Kommer oss ut rundt 11-tiden. Kommer jo helt an på hva vi skal. Hopper dere opp og ut av senga med en gang de små håpefulle vekker dere? Jeg har ikke ork jeg.. står opp 5.30 hver dag ellers, så helgen vil jeg gjerne sove litt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 3-åringen pleier å komme inn mellom 07 og 09. 07 kjennes altfor tidlig i allefall. Jeg dupper av når det er mulig, for skravla går jo i ett. Komplimentene hagler. "Mamma, du er vakker, nydelig, søt, snill". Etter en stund kommer hun på at hun er sulten, så da er det bare å stå opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyer Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Så lenge han er stor nok til at det er forsvarlig så tror jeg ikke han har vondt av å labbe litt rundt alene på morgenen... Ellers tror jeg at litt rolige morgener kan være bra for hele familien, man har godt av å senke tempoet.Særlig hvis det er mye "opp og ut" resten av uka. Mitt barn ble 18 i går så nå er barndommen offisielt over, litt vemodig det også...Begynner å bli noen år siden vi så barnetv tidlig om morgenen sammen, men jeg husker at jeg noen ganger sovnet sittende i sofaen...-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 3-åringen pleier å komme inn mellom 07 og 09. 07 kjennes altfor tidlig i allefall. Jeg dupper av når det er mulig, for skravla går jo i ett. Komplimentene hagler. "Mamma, du er vakker, nydelig, søt, snill". Etter en stund kommer hun på at hun er sulten, så da er det bare å stå opp. Hehe.. Koselig med komplimenter da, her skal han "hjelpe" meg å stå opp, dvs. dra av dyna og dra meg i beinet.. hehe.. komisk nå, men ikke så veldig når jeg er halvdau og supertrøtt. Hadde jeg bare fått sove til kl. 9 (eller 8.30) hadde jeg vært overlykkelig.. før 7 er altfor tidlig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hvor små er de søte små da? Her er de 4 og 6, og klarer seg strålende seg når de står opp lørdag morgen. (som regel rundt kl 0800, som forsåvidt ikke er så tidlig...) De ser på barnetv og tegner og leker. Selv pleier jeg å stå opp rundt kl 0900. Pappaen sover til noen jager ham ut av senga. Greitt å ha litt god tid, i motsetning til vanlige ukedager, men jeg liker ikke å slomse bort hele dagen heller. idag er unntak, for var på fest i går, og det ble sent....zzz..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Nei, sånn er det gjerne når man har små barn. Ta deg en dupp på sofaen mens poden ser på barnetv. Med god samvittighet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 ''Hopper dere opp og ut av senga med en gang de små håpefulle vekker dere? Jeg har ikke ork jeg.. står opp 5.30 hver dag ellers, så helgen vil jeg gjerne sove litt..'' Nei! ;o) Jeg er B-menneske, og jeg står ikke tidlig opp om jeg ikke må. Nå har guttungen alltid likt og sove, men er han våken før meg ser han film/tv, uten selskap fra meg. Nå er jeg heldig da, for han har aldri villet ha frokost med en gang han står opp, liker og kose seg med rolige morgener. Så her sprettes det ikke opp av senga tidlig i helgene nei. Nå er han 7 da, så nå er det jo enda enklere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det er visse fordeler med å ha flere barn ;-) De to yngste hos oss våkner som regel ca 06.30. Da leker de sammen på et av rommene. Når storesøster står opp i 7-8-tida koser de seg sammen alle tre. De ser film, er på dataen, leker etc. Idag lå vi to voksne til klokka 09.00 Ungene er innom oss noen ganger i løpet av morgenen, men mest for å få litt kos, at vi skal megle ;-) etc., men vi døser oss gjennom helgemorgenene allikevel:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Her er vi også oppe i 6-tida på hverdager og guttene sover skjelden lenger enn halv sju på fridager (de er snart 4 og 7). Jeg følger guttene på badet og blir med opp og smører ei skive eller noe og så tusler jeg til sengs igjen og sover til halv ni-ni. Guttene liker det de også. De leker, ser på tv og har det fint. Med storebror har vi gjort dette siden han var 2,5 år faktisk. På den tiden turte jeg ikke sovne igjen men gikk ned i senga mi og koste meg en time etter at han hadde stått opp. Da hadde han alle traktorene sine foran tv og koste seg med en rolig morgenstund. Men han er den snusfornuftige typen som aldri finner på noe som kunne vært farlig, og senere har dette smittet over på lillebror også, jeg engster meg aldri et sekund om det er oppe (i etasjen over oss) i to timer før jeg står opp. Er egentlig et A-menneske jeg som ikke har noe problem med å stå opp tidlig, men har likevel evnen til å kose meg leeenge om morgenen også:-) Så dine mistanker om at alle spretter opp i halv sju-tida stemmer nok ikke:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Ble vekt ti på ni av junior som fortsatt var litt helgesøvning da han kom og snek seg innunder dyna for en liten morgenstund i dobbeltsenga...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det er visse fordeler med å ha flere barn ;-) De to yngste hos oss våkner som regel ca 06.30. Da leker de sammen på et av rommene. Når storesøster står opp i 7-8-tida koser de seg sammen alle tre. De ser film, er på dataen, leker etc. Idag lå vi to voksne til klokka 09.00 Ungene er innom oss noen ganger i løpet av morgenen, men mest for å få litt kos, at vi skal megle ;-) etc., men vi døser oss gjennom helgemorgenene allikevel:) ''Det er visse fordeler med å ha flere barn ;-)'' ;-) Kommer vel an på barna også...;-) Jeg har ofte tenkt på helgemorgenene at det er en fordel med ett barn, for da ligger han rolig i dobbeltsenga lenge og dormer leeenge, istedenfor å bli helt giret opp av et søsken og så løper de rundt i huset og bråker...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Nå er jo våre blitt ganske store - 4,5 - 7 og 9, og de klarer seg mye selv om morgenene i helgene. De to minste våkner gjerne mellom 7 og 8 og setter seg i stua med teppe eller dyne og ser på barne-tv. Eldstemann kom ikke ut før halv ni i dag (mulig han lå og leste en stund før han stod opp), og gikk ned til de andre to. Jeg våknet tidlig (halv åtte) i dag, fordi jeg var syk i går og sov mye, men slumret og halvsov og leste i senga til 9.15 - tok meg så et bad, og så spiste vi koeslig frokost sammen alle fem klokka 10. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Våre våkner ofte tidligere i helgene enn ellers, så også i dag :/. Men heldigvis har de en far som vet å ta seg av dem, så mor får sovet ut etter å ha vært ute og ranglet halve natten! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SSS-NORK Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg står IKKE opp halv syv på lørdag/søndag. På lørdag unner jeg meg det privilegiet å sove LEEENGE. Det kan fort bli 11. Frøkna her på 10 vet å utnytte moderns morratrøtthet på lørdager og søndager. Hun er opp til vanlig tid ca halv åtte og rigger seg til i stua. Opp i sofan med dyne og pute, styrer på kjøkkenet og ordner seg med ristet brød med nugatti og te/kakao, og spiser frokost på "senga" mens hun ser på Hanna Montana eller noe annet like "hjernedødt" på tv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 ''Det er visse fordeler med å ha flere barn ;-)'' ;-) Kommer vel an på barna også...;-) Jeg har ofte tenkt på helgemorgenene at det er en fordel med ett barn, for da ligger han rolig i dobbeltsenga lenge og dormer leeenge, istedenfor å bli helt giret opp av et søsken og så løper de rundt i huset og bråker...;-) Hehe, det har du jammen rett i. Det er adskillig mer bråkete om morgenene hos oss nå som de er to små kranglefanter, enn da vi bare hadde ett barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Her i huset har vi gitt ungene forbud mot å stå opp før disny begynner. (den begynner klokken 6) Eldste gutten vil helst stå opp klokken 5. De 2 eldste 4 og 6 år får stå opp aleine. de finner seg tepper og sitter seg foran tv. Problemet er at når de står opp våkner ofte lille søsteren deres, hun er 1 år. Så når det skjer har jeg ikke noe valg jeg må opp. Lager da frokost til dem før jeg dupper av i stolen mens de leker og ser tv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 ''Det er visse fordeler med å ha flere barn ;-)'' ;-) Kommer vel an på barna også...;-) Jeg har ofte tenkt på helgemorgenene at det er en fordel med ett barn, for da ligger han rolig i dobbeltsenga lenge og dormer leeenge, istedenfor å bli helt giret opp av et søsken og så løper de rundt i huset og bråker...;-) Husk nå endelig på at vi er døve, så morgenbråk betyr null og niks for oss ;-P Storesøster klager iblant over at de to yngste begynner å bråke klokka sju, så vi skjønner at vi er rimelig heldige der 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Mine unger er nå 4, 6 og9 år. Eldstemann har alltid vært en morgenfugl, og har våknet i 5-tida i maaange år. Heldigvis har han roet seg noe ned nå, og kan faktisk sove til 7. De to andre er murmeldyr, og sover til de blir vekket, av storebror. Da er klokka som regel rundt 7.30. Så jeg synes jeg får sove lenge nå! Men, jeg står likevel ikke opp kl. 07.30...:-) Ungene har soverom på loftet, med en loftsstue med tv mellom rommene, på en måte. Da rigger de seg til med dynene sine oppi hjørnesofaen, og der sitter de og ser på tv, spiller PS eller storebror leser for dem. De er veldig rolige og greiel, så vi voksne kan godt ligge å slumre til i 9-tida i helgene! Der er HERLIG!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Husk nå endelig på at vi er døve, så morgenbråk betyr null og niks for oss ;-P Storesøster klager iblant over at de to yngste begynner å bråke klokka sju, så vi skjønner at vi er rimelig heldige der ''Husk nå endelig på at vi er døve, så morgenbråk betyr null og niks for oss ;-P'' *klaske panne* Glemmer det stadig vekk! ;-) Men "bråk" _kan_ jo være mer enn den som kan måles i desibel - det kan jo bety at barna krangler og så veksler de på å gå inn til foreldrene for å sladre eller kreve megling;-) Og så må jeg jo legge til at uavhengig av dette med søvn og bråk og slikt, så har det en egen verdi å ha et barn som er meget tilgjengelig og mottagelig for kos:-) En litt trøtt og slapp, men myk og varm unge under dyna om morgenen er utrolig koselig. Jeg gruer meg til det tar slutt, men tenker at det sikkert føles mer naturlig etterhvert som leggene blir mer og mer hårete....;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 ''Husk nå endelig på at vi er døve, så morgenbråk betyr null og niks for oss ;-P'' *klaske panne* Glemmer det stadig vekk! ;-) Men "bråk" _kan_ jo være mer enn den som kan måles i desibel - det kan jo bety at barna krangler og så veksler de på å gå inn til foreldrene for å sladre eller kreve megling;-) Og så må jeg jo legge til at uavhengig av dette med søvn og bråk og slikt, så har det en egen verdi å ha et barn som er meget tilgjengelig og mottagelig for kos:-) En litt trøtt og slapp, men myk og varm unge under dyna om morgenen er utrolig koselig. Jeg gruer meg til det tar slutt, men tenker at det sikkert føles mer naturlig etterhvert som leggene blir mer og mer hårete....;-) ''Men "bråk" _kan_ jo være mer enn den som kan måles i desibel - det kan jo bety at barna krangler og så veksler de på å gå inn til foreldrene for å sladre eller kreve megling;-)'' Ja, det hender vi må megle grytidlig på morgenen ;-) Som oftest er vi så trøtte at vi pleier å slenge ut av oss et: "Sett dere sammen og prat en og en. Bli enige om hva som er mest rettferdig!" Da går det heldigvis som oftest bra og vi kan sove videre ;-) ''Og så må jeg jo legge til at uavhengig av dette med søvn og bråk og slikt, så har det en egen verdi å ha et barn som er meget tilgjengelig og mottagelig for kos:-) En litt trøtt og slapp, men myk og varm unge under dyna om morgenen er utrolig koselig.'' Det er utrolig deilig når fireåringen kommer opp i senga og vil kooooose, ja :-) ''Jeg gruer meg til det tar slutt, men tenker at det sikkert føles mer naturlig etterhvert som leggene blir mer og mer hårete....;-)'' *Hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.