Gå til innhold

Star wars I

Gjest klaymen

Anbefalte innlegg

Gjest klaymen

Noen som vet hvorfor enern (den nyeste) har 15 års aldersgrense mens de to neste II og III har 11 år? Jeg kunne kanskje tenke meg å la guttungen på 7 se den første, men skal se den om igjen først med "barneøyne", (han har nå fått se IV, V og VI, for nå kan han lese tekstene og har spilt alle episodene på Lego Star Wars), men toern og treern er jo mye voksnere og mørkere? Merkelig aldersgrenser? Jeg har ikke tenkt å la ham se de to nyeste før han blir større, men den med pod racingen og det er kanskje ikke så aller verst skummel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjuåringen min har sett alle sammen, flere ganger. Han elsker dem, og synes ikke de er noe skumle. Det er så tydelig eventyrpreg på det.

Men unger er jo veldig forskjellige, så du må nesten kjenne litt på magefølelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

Sjuåringen min har sett alle sammen, flere ganger. Han elsker dem, og synes ikke de er noe skumle. Det er så tydelig eventyrpreg på det.

Men unger er jo veldig forskjellige, så du må nesten kjenne litt på magefølelsen din.

Det er helt sant at de (min også) skiller godt på eventyr og virkelighet, og han kjenner godt hele historien gjennom spillene. Men det er ting i toern og treern jeg syns ikke han skal se, som feks da Anakin finner moren sin torturert til nesten døde og etterpå dreper kvinner og barn av sandfolket, og i treern da han dreper jedibarna og da han blir smeltet i lava. Men det er min magefølelse, og jeg syns det er helt greit at andre tenker annerledes :-)

Men enern er jeg villig til å fire på, jeg lurer bare på hvorfor _den_ har fått 15 års grense mens de to neste bare har 11 år - riktignok med anbefaling om at den ikke bør ses av barn under 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant at de (min også) skiller godt på eventyr og virkelighet, og han kjenner godt hele historien gjennom spillene. Men det er ting i toern og treern jeg syns ikke han skal se, som feks da Anakin finner moren sin torturert til nesten døde og etterpå dreper kvinner og barn av sandfolket, og i treern da han dreper jedibarna og da han blir smeltet i lava. Men det er min magefølelse, og jeg syns det er helt greit at andre tenker annerledes :-)

Men enern er jeg villig til å fire på, jeg lurer bare på hvorfor _den_ har fått 15 års grense mens de to neste bare har 11 år - riktignok med anbefaling om at den ikke bør ses av barn under 11.

Jeg var også skeptisk, men pappaen i huset tenkte annerledes og lot guttungen se filmene (de så dem sammen, altså). Og det viste seg at de tingene jeg syntes var betenkelige (mange av de samme som deg), tok han ikke særlig notis av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...