Gjest lyst å bli gravid NÅ, men.... Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg og min mann har lyst å prøve å få barn nå i desember. Problemet er at vi skal på ferie til syden i 5 uker i april. Jeg har lest at gravide kan få varige pigmentflekker hvis man utsetter seg for for mye sol. Bør jeg vente før jeg blir gravid/ikke dra på solferie når jeg er gravid? Det er jo vanskelig å alltid ha høy solfaktor på seg, med tanke på svetting, bading osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela26 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Bruk hòy faktor, og smòr deg ofte! Er du veldig lys, er det ikke sikkert du fàr pigmentflekker heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ønsker å bli gravid NÅ, men... Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Bruk hòy faktor, og smòr deg ofte! Er du veldig lys, er det ikke sikkert du fàr pigmentflekker heller. Jeg er veldig lys i huden. Blir nærmest aldri brun, bare rød... Har det noe å si? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det er jo ikke så altfor mye sol i april da. Hvis dere ikke skal altfor sydlig. Får bare prøve å dekke deg til best mulig der det går ) Mange som drar til syden selv om dem er gravide. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela26 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg er veldig lys i huden. Blir nærmest aldri brun, bare rød... Har det noe å si? Ja, til mòrkere man er, til stòrre sjanse for pigmentflekker. Tror ikke du har noe à frykte, men bruk likevel hòy solfaktor og smòr deg ofte. Du blir fortere solbrent/brun ogsà som gravid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ønsker å bli gravid NÅ, men... Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det er jo ikke så altfor mye sol i april da. Hvis dere ikke skal altfor sydlig. Får bare prøve å dekke deg til best mulig der det går ) Mange som drar til syden selv om dem er gravide. Gran Canaria. Det ligger jo rundt 25-30 grader. Det er vel ikke akkurat lite sol...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Vi var 14 dager i syden når jeg var 25 uker på vei med minstemann. Det gikk helt utmerket. Føttene hovnet opp litt mer enn vanlig pga varmen, men ellers merket jeg ikke noe til noe annet ubehag. Jeg foretrakk å sitte under parasoll mesteparten av tiden vi var ute, men ble absolutt brun likevel. Fikk ikke noen pigmentflekker. Brukte ganske høy solfaktor, men smurte nok ikke ofte nok... Ble ikke særlig solbrent likevel, da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 At dere har lyst¨å prøve å bli gravide nå i desember betyr ikke at du garantert er gravid i april, selv om sjansen absolutt er til stede. Jeg hadde imidlertid ikke nølt med å reise til syden om jeg hadde vært gravid. Det er jo ganske tidlig i svangerskapet og du slipper unna plager med stor mage og halsbrann :-) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ville ikke reist Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Pga toksoplasmosefaren ville jeg ikke reist. Var på foredrag en gang med en ekspert på området og hun anbefalte ingen gravide å reise utenfor Skandinavia. Hun hadde noen historier om der det hadde gått galt. Dette gjorde inntrykk på meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lyst å bli gravid NÅ, men.... Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Pga toksoplasmosefaren ville jeg ikke reist. Var på foredrag en gang med en ekspert på området og hun anbefalte ingen gravide å reise utenfor Skandinavia. Hun hadde noen historier om der det hadde gått galt. Dette gjorde inntrykk på meg. Og hva går det ut på? Fikk mail fra legen min som sa at dette med sol ikke er farlig, og sa at jeg bare skal reise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det er vel ikke vanskelig å alltid ha høy faktor på seg, bare å smøre seg på nytt hevr gang man har badet det vel. :-) Dessuten er det visst i ansiktet man er mest utsatt for pigmentflekker. Fikk noen selv i mine svangerskap, likevel er det andre ting jeg bekymret meg mer for enn akkurat det. Uansett - å planlegge så detaljert kan være vanskelig, ikke sikkert du blir gravid med en gang, kanskje du blir veldig dårlig i svangerskapet, osv. Jeg har ingen direkte råd, annet enn å smøre seg godt med høy faktor, men om du får et par pigmentflekker er det vel ingen katastrofe... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg var i 5. mnd da jeg dro til Maldivene. Mer solutsatt enn det kan du vel neppe bli. Jeg har aldri blitt så brun noen gang. Smurte meg godt i ansiktet og brukte caps og store solbriller. Det gikk strålende. Brukte støttestrømper på flyet, var mye oppe og gikk og drakk mye vann - lang reise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tokso Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Og hva går det ut på? Fikk mail fra legen min som sa at dette med sol ikke er farlig, og sa at jeg bare skal reise. Sjekk hf.eks her: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1758 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.