Gjest Lurer bare på det Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Jobber dem 8-15 eller lengere dager? 0 Siter
frosken Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Det varierer mye fra lege til lege. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Min har da ringt til meg klokka 11 om kvelden og da er han fremdeles på kontoret. 0 Siter
Gjest 40 timer i uken Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Det tror jeg er veldig individuelt. Men de fleste har nok en del timer i uken de jobber med papirarbeid, har kontakt med sykehus / spesialister for å følge opp pasienter osv. Så om de har siste pasient kl 15 kan det nok gå en time eller to før de går fra kontoret. Men en 100 % stilling skal vel være knappe 40 timer i uken for leger også, selv om det er et yrke der mange jobber mer enn det. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Det varierer veldig. Mange fastleger har også legevakt innimellom. Det medfører at de kan ha fri en dag i løpet av den uka. De fleste jobber nok nogenlunde faste kontortider, men å være lege innbærer veldig mye papirarbeid, som må gjøres unna når de ikke har pasienter. Noen setter av noe tid til dette i løpet av dagen, men andre gjør det etter at kontoret stenger. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Våre leger jobber fra 8 til 1530 og har femdelt vakt, dvs at de har vakt ca. hver 5. dag og hver 5. helg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Det tror jeg varierer omtrent så mye som for resten av oss. Eller leger jobber antakelig litt mer - i hvertfall de jeg kjenner. Men om de har åpen kontortid fra 8-15 betyr nok ikke det nødvendigvis vis at de har veldig kort arbeidsdag; det er nok en del papirarbeid, telefoner og annet som skal gjøres. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.