Gå til innhold

Hvor mye jobber en lege(fastlege)

Gjest Lurer bare på det

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest 40 timer i uken

Det tror jeg er veldig individuelt. Men de fleste har nok en del timer i uken de jobber med papirarbeid, har kontakt med sykehus / spesialister for å følge opp pasienter osv. Så om de har siste pasient kl 15 kan det nok gå en time eller to før de går fra kontoret.

Men en 100 % stilling skal vel være knappe 40 timer i uken for leger også, selv om det er et yrke der mange jobber mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Mange fastleger har også legevakt innimellom. Det medfører at de kan ha fri en dag i løpet av den uka.

De fleste jobber nok nogenlunde faste kontortider, men å være lege innbærer veldig mye papirarbeid, som må gjøres unna når de ikke har pasienter.

Noen setter av noe tid til dette i løpet av dagen, men andre gjør det etter at kontoret stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Det tror jeg varierer omtrent så mye som for resten av oss. Eller leger jobber antakelig litt mer - i hvertfall de jeg kjenner.

Men om de har åpen kontortid fra 8-15 betyr nok ikke det nødvendigvis vis at de har veldig kort arbeidsdag; det er nok en del papirarbeid, telefoner og annet som skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...