Gjest tanntrolline Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Har så mye tannstein! Veldig bra tenner ellers. Hva er deres beste tips for å unngå tannstein? Tanntråd bruker jeg hver kveld, men det holder ikke. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Tannstein kommer fortere hos enkelte, det har visst noe med spyttet å gjøre. :0) 0 Siter
Gjest surikatt Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Tannstein kommer fortere hos enkelte, det har visst noe med spyttet å gjøre. :0) Jeg fikk veldig mye tannstein en periode jeg brukte munnvann. Merkelig? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg fikk veldig mye tannstein en periode jeg brukte munnvann. Merkelig? Hmm..Rart ja, det skulle vel motvirke helst.. :0) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Den der aller råeste elektriske tannbørsten fra braun! Koster 1500-2000 kroner og er verdt hver krone - har aldri hatt tannstein etter at den kom i hus :-) 0 Siter
Gjest tannfee Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Har du mye tannstein får gjerne ikke så lett hull. Vær nøye med puss og renhold, tanntråd og gjerne elektrisk tannbørste som blir foreslått. Tannstein er plakk som er blitt hardt pga utfellinger av mineraler fra spyttet. Men det kans være vanskelig på unngå tannstein helt og holdent, noen kan ha nytte av å gå regelmessig til tannlege/tannpleier om fjerne tannstein utenom den vanlige årlige sjekken. 0 Siter
Orio Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Har du mye tannstein får gjerne ikke så lett hull. Vær nøye med puss og renhold, tanntråd og gjerne elektrisk tannbørste som blir foreslått. Tannstein er plakk som er blitt hardt pga utfellinger av mineraler fra spyttet. Men det kans være vanskelig på unngå tannstein helt og holdent, noen kan ha nytte av å gå regelmessig til tannlege/tannpleier om fjerne tannstein utenom den vanlige årlige sjekken. Jeg trodde man fikk lettere hul hvis man hadde mye tannstein. Hvis man får færre hull, hvorfor er det da så farlig med tannstein? 0 Siter
Gjest tannfee Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg trodde man fikk lettere hul hvis man hadde mye tannstein. Hvis man får færre hull, hvorfor er det da så farlig med tannstein? i tannsteinen stortrives enkelte bakterier, og nytt plakk fester seg lettere til tannstein. Bakterier kan gi tannkjøttbetennelse og medvirker muligens til utvikling av tannløsningssykdom (periodontitt.) Foruten at tannstein lett misfarges (ser stygt ut) og kan gi dårlig lukt pga bekteriene. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Går du regelmessig til tannlegen? Jeg får lett tannstein og er hos tannlegen en gang i året for å få fjerna den. Tanntråd bruker jeg minst en gang pr dag og jeg er også flink til å pusse tennene. Allikevel kommer tannsteinen. Tror ikke det er så mye annet å gjøre enn å bruke tanntråd, pusse tennene morgen og kveld _og_ gå til tannlegen! 0 Siter
Gjest tanntrolline Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Går du regelmessig til tannlegen? Jeg får lett tannstein og er hos tannlegen en gang i året for å få fjerna den. Tanntråd bruker jeg minst en gang pr dag og jeg er også flink til å pusse tennene. Allikevel kommer tannsteinen. Tror ikke det er så mye annet å gjøre enn å bruke tanntråd, pusse tennene morgen og kveld _og_ gå til tannlegen! Jeg går en gang i året. har aldri hull. Bruker tanntråd hver kveld og pusser tennene 'manuelt' to ganger daglig. Får kanskje prøve den Braun'en som ble anbefalt under her. Takk for svar alle sammen! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg går en gang i året. har aldri hull. Bruker tanntråd hver kveld og pusser tennene 'manuelt' to ganger daglig. Får kanskje prøve den Braun'en som ble anbefalt under her. Takk for svar alle sammen! Da gjør du akkurat som meg og jeg har heller aldri hull, men må fjerne tannstein hver gang jeg er hos tannlegen... Det er ganske trangt mellom noen av tennene mine og det er typisk der tannsteinen legger seg. Faren min har det samme problemet. 0 Siter
Gjest tanntrolline Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Da gjør du akkurat som meg og jeg har heller aldri hull, men må fjerne tannstein hver gang jeg er hos tannlegen... Det er ganske trangt mellom noen av tennene mine og det er typisk der tannsteinen legger seg. Faren min har det samme problemet. Ja, samme med faren min. Er vel arvelig da. Han hadde heller aldri hull i tennene. Får bare være glad for at en har sterke tenner. Mange som sliter med tennene, og glad jeg ikke gjør det, for tannlegen er ikke min favoritt akkurat, selv om jeg ikke har hull. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.