Gå til innhold

Vil ikke la han skrike seg i søvn men...

Gjest Aimabel

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel

det er jo umulig å unngå. Nå har det bare blitt enda værre. Han vil ikke ligge i vogna. Straks jeg legger han i bagen er det hyl og skrik. Når han er trøtt blir han sutrete og vil ingenting. Det pleier å være etter å ha vært oppe i en og en halv time. Jeg legger han i vogna og triller. Han hyyler. Jeg tar han opp etter fem min, roer han og legger han ned igjen. Hyyyl med en gang. Sånn holder vi på i en halvtime. Så hender det han får pupp, eller at han sovner av utmattelse.

Når han blir trøtt så hylgråter han uansett om han ligger i vogna eller om jeg bærer han. Men jeg får jo roet han tilslutt når jeg holder han. Jeg får ikke roet han i vogna, det har ingen hensikt å stryke han på pannen eller noe, han er illrød og varm og anspent. Er det ok at jeg gjør det sånn jeg gjør det nå? at jeg lar han ligge fem min og så tar han opp osv? Han er tre måneder. Hvis jeg ikke legger han, så blir han jo overtrøtt og da blir det vræææl uansett om jeg holder han eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

13

• Anonym 82

7

• Sofline

4

• Åsemor

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Aimabel

''Det pleier å være etter å ha vært oppe i en og en halv time.''

Da legger du han etter 1 t og 20 m istedet. ;)

Nei, han vil jo ikke ligge i vogna så han skriker straks han blir lagt oppi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han vil jo ikke ligge i vogna så han skriker straks han blir lagt oppi der.

Sove på fanget, da. Eller bær han til han sovner. Eller gi pupp til han sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir på samme måte der

Han er jo bitteliten ennå, la ham sovne til puppen eller på fanget, han synes jo det er tryggest i hele verden ennå. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Dette høres ikke lett ut.

Kanskje han har kiss/kidd? Hvordan var fødselen?

Hva er kiss/kidd? Fødslen? Den gikk fint, det tok fem timer og han hadde det bra hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Han er jo bitteliten ennå, la ham sovne til puppen eller på fanget, han synes jo det er tryggest i hele verden ennå. :o)

Ja, jeg får bare gjøre det. Han vil gjerne ikke ha pupp først, prøver jo å gi han før jeg legger han. Men etter å ha tatt han opp og lagt han ned igjen noen ganger så vil han tilslutt ha, og så sovner han. Blir liksom ikke helt klok på han jeg, synes det er vanskelig. Føler meg så misslykka av og til da, gruer meg alltid til jeg skal ut med han, siden det bare blir bråk og kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kiss/kidd? Fødslen? Den gikk fint, det tok fem timer og han hadde det bra hele tiden.

Det er en låsning i nakken som gir skjevhet. Var han over 4 kg ved fødselen?

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt ham til en sjekk hos en barnefysioterapeut om problemene fortsetter for og evt. utelukke at det ikke er fysikalske smerter som ligger bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt ham til en sjekk hos en barnefysioterapeut om problemene fortsetter for og evt. utelukke at det ikke er fysikalske smerter som ligger bak.

http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/bevegelsesutvikling/barnelegens_syn_p_kiss_og_kidd_syndrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får bare gjøre det. Han vil gjerne ikke ha pupp først, prøver jo å gi han før jeg legger han. Men etter å ha tatt han opp og lagt han ned igjen noen ganger så vil han tilslutt ha, og så sovner han. Blir liksom ikke helt klok på han jeg, synes det er vanskelig. Føler meg så misslykka av og til da, gruer meg alltid til jeg skal ut med han, siden det bare blir bråk og kaos.

Hvis du ikke er veldig travel, ville jeg rett og slett valgt å stresse ned og bli hjemme med ham. Legg dere på sofaen mens han ammer, og la ham sove der mens du holder rundt ham. Da kan han sovne med puppen i munnen uten at du anstrenger deg for mye. Ta med deg smokken, vannflaska og fjernkontrollen til tv`n, og så tar dere den hvilestunden sammen:-) Koselig er det også, for da kan man ligge å se på denne lille skapningen som sover inntil en...!

Jenta mi er snart 8 mnd, og vi gjør sånn enda! Stort sett bærer jeg henne i seng når hun har sovnet, for hun sover færre dupper om dagen nå, og trenger å få kvalitetssøvn. Men det er innmari fint å ligge sånn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aimabel

Ja, jeg får kanskje gjøre det. han er jo første barnet vårt og jeg vet ikke hva som er normalt. Føler bare at han er litt "vanskeligere" enn gjennomsnittet. Enten er han det, ellers er jeg skikkelig dårlig mor, for jeg synes ikke jeg får til dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får kanskje gjøre det. han er jo første barnet vårt og jeg vet ikke hva som er normalt. Føler bare at han er litt "vanskeligere" enn gjennomsnittet. Enten er han det, ellers er jeg skikkelig dårlig mor, for jeg synes ikke jeg får til dette her.

Uff, nå stakk det i hjertet.

Slik føler nesten alle nybakte mødre det, det kan jeg nesten love deg. De fleste babyer går gjennom perioder hvor de skriker mer enn normalt. Det er utrolig vanskelig, men det går over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mnd er jo en typisk kaos-alder, de blir plutselig mye mer nysgjerrig på verden rundt seg og klarer ikke helt skille ut inntrykk.

Vil helst se og gjøre alt samtidig og spesielt ute blir jo det bare rot og stress.

Det går over!

Andre typiske overgangsperioder er når de går fra 3 til 2 dagslurer, fra 2 til 1 osv - det er overgangsperioder hvor de verken er trøtte nok til å få sove eller våkne nok til å ikke være grinete.

Og betyr heldigvis ikke at du er mislykket - det er helt normalt :)

Selvfølgelig kan det være greit å få sjekket ut om det er noe fysisk galt også, dersom det varer lenge, vesla hadde for eksempel langvarig ørebetennelse uten feber da hun var på den alderen, så hun sov ikke på dagtid overhodet. Tok litt tid før det ble oppdaget.

Mest sansynlig er det bare en av disse overgangsperiodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Hvis du ikke er veldig travel, ville jeg rett og slett valgt å stresse ned og bli hjemme med ham. Legg dere på sofaen mens han ammer, og la ham sove der mens du holder rundt ham. Da kan han sovne med puppen i munnen uten at du anstrenger deg for mye. Ta med deg smokken, vannflaska og fjernkontrollen til tv`n, og så tar dere den hvilestunden sammen:-) Koselig er det også, for da kan man ligge å se på denne lille skapningen som sover inntil en...!

Jenta mi er snart 8 mnd, og vi gjør sånn enda! Stort sett bærer jeg henne i seng når hun har sovnet, for hun sover færre dupper om dagen nå, og trenger å få kvalitetssøvn. Men det er innmari fint å ligge sånn:-)

Neida, vi er ikke travle. Jeg hadde sett for meg at jeg skulle være litt sosial i permisjonstiden, men det blir så vanskelig hver gang jeg tar han med bort, så det er ikke så ofte jeg orker det. Høres koselig ut sånn du gjør det, jeg kan kanskje prøve. Føler liksom at jeg prøver alt, og ingenting funker. i dag skulle pappan trille han i søvn mens jeg sov, men han fikk det ikke til. Så kom han inn til meg og la babyen intil meg, men da skrek han fortsatt. Så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg praktiserte ofte "sovne til puppen", selv om det førte til at jeg ikke kom meg opp av stolen etterpå...;-)

Men jeg fikk ihvertfall slappet av selv, kanskje duppet litt, evt lest litt eller sett på tv.

Trikset var: Sette seg godt til rette i en stol - ha nettopp vært på do - ha et bord innen armlengdes avstand med vann, kaffe, lesestoff, fjernkontroll til TV. Og så ammepute, slik at jeg slapp å holde babyen etter at han sovnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

3 mnd er jo en typisk kaos-alder, de blir plutselig mye mer nysgjerrig på verden rundt seg og klarer ikke helt skille ut inntrykk.

Vil helst se og gjøre alt samtidig og spesielt ute blir jo det bare rot og stress.

Det går over!

Andre typiske overgangsperioder er når de går fra 3 til 2 dagslurer, fra 2 til 1 osv - det er overgangsperioder hvor de verken er trøtte nok til å få sove eller våkne nok til å ikke være grinete.

Og betyr heldigvis ikke at du er mislykket - det er helt normalt :)

Selvfølgelig kan det være greit å få sjekket ut om det er noe fysisk galt også, dersom det varer lenge, vesla hadde for eksempel langvarig ørebetennelse uten feber da hun var på den alderen, så hun sov ikke på dagtid overhodet. Tok litt tid før det ble oppdaget.

Mest sansynlig er det bare en av disse overgangsperiodene.

Jeg kan ikke tro at han kan være syk. han er i godt humør også spesielt om morgenen. Og han spiser og legger på seg som han skal. Han er fysisk sterk og jeg tror han har temperament for jeg merker han blir sint når han ikke får tak i leker og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...