Gå til innhold

Sykt barn dager 13år?

Gjest sykt barn dager

Anbefalte innlegg

Gjest sykt barn dager

Jeg har ekstra sykedager pga kronisk sykt barn som jeg fikk pga migrene for mange år siden.

Nå er barnet mitt over den "normale" grensen for sykt barn dager som er 12 år.

Barnet har høy feber, og sår hals (mistenker halsbetennelse) Nekter å være alene hjemme i morgen, kan jeg benytte meg av mine ekstra sykedager synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sykt barn dager

Vi fikk innvilget ekstra sykedager for poden og jeg mener bestemt at de gjelder til han fyller 16 år.

Jeg vet at det gjelder enda, men barnet har ikke migrene som vi fikk det pga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykt barn dager

Vi fikk innvilget ekstra sykedager for poden og jeg mener bestemt at de gjelder til han fyller 16 år.

På lappen min står det at det gjelder barn under 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det gjelder enda, men barnet har ikke migrene som vi fikk det pga.

Det spiller ingen rolle om barnet har migrene eller noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sykt barn dager

Jeg vet reglene og har ekstra dager for kronisk sykt barn.

Fikk det for mange år siden pga barnemigrene.

Nå har barnet sannsynligvis halsbetennelse og vil ikke være alene hjemme hele dagen.

Er det rett av meg å bruke ekstra dagene i morgen?

(Migrene har barnet sjelden nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykt barn dager

Det spiller ingen rolle om barnet har migrene eller noe helt annet.

Så du mener jeg kan være hjemme med god samvittighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykt barn dager

Ja det kan du. Det har ingentiing å si hvorfor han er syk. Arbeidsgiver kan kreve refusjon fra 1. dag.

Takk! Jeg måtte rådføre meg her da jeg er redd for hva andre sier. (kollegaer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener jeg kan være hjemme med god samvittighet?

Ja, det mener jeg også.

En venninne, som riktignok har barn under 12, har fått ekstra sykt barn dager pga det ene barnets spesielle behov, men disse ekstra dagene kan tas ut også dersom hun må være hjemme med det andre barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det mener jeg også.

En venninne, som riktignok har barn under 12, har fått ekstra sykt barn dager pga det ene barnets spesielle behov, men disse ekstra dagene kan tas ut også dersom hun må være hjemme med det andre barnet.

''En venninne, som riktignok har barn under 12, har fått ekstra sykt barn dager pga det ene barnets spesielle behov, men disse ekstra dagene kan tas ut også dersom hun må være hjemme med det andre barnet.''

Det mente ei jeg kjente som jobbet i trygdeverket også, for en del år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kan du. Det har ingentiing å si hvorfor han er syk. Arbeidsgiver kan kreve refusjon fra 1. dag.

Jeg sitter på lønningskontor og har akkurat hatt en slik sak. Vi fikk refusjon fra dag 11. (10 dager måtte vi dekke selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myrsnipemor

Da en av mine sønner var VELDIG syk av vannkopper for et par år siden var jeg hjemme. Ringte legen og forklarte problemet og han skrev en sykemelding på meg i en uke. Da var poden blitt såpass bra at han kunne være alene hjemme noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykt barn dager

Jeg sitter på lønningskontor og har akkurat hatt en slik sak. Vi fikk refusjon fra dag 11. (10 dager måtte vi dekke selv.)

Ja det står sånn på papiret her. "arbeidsgiver kan kreve å få refundert omsorgspenger utover 10 dager"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myrsnipemor

Da en av mine sønner var VELDIG syk av vannkopper for et par år siden var jeg hjemme. Ringte legen og forklarte problemet og han skrev en sykemelding på meg i en uke. Da var poden blitt såpass bra at han kunne være alene hjemme noen timer.

P.S. Glemte å si at han var 15 år da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykt barn dager

Vi har et astmabarn.Vi har sykedager på ham frem til han er 18 år.Mor og far har 20 dager hver.På det friske barnet har vi 10 dager.

Har jeg spurt om dette? Eller var det ikke svar til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg spurt om dette? Eller var det ikke svar til meg?

Joo,det var til deg:-) Slik jeg tolket spørsmålet ditt har du et kronisk sykt barn? da har du jo rett til å være hjemme hos barnet til det er 18 år,og barnet ditt var 13? Eller har jeg misforstått hele innlegget?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...