Gå til innhold

cushing syndrom og bipolar lidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg har et litt sært spørsmål, som jeg håper at du kan hjelpe meg med. Min mor døde av cushing syndrom når jeg var 1 år. Hun fikk konstantert sykdommen når jeg var 1/2 år. Det er mye som tyder på at hun må ha hatt sykdommen mens hun var gravid med meg. Siden tumor var så stor osv. (jeg er 27år) Jeg har hatt flere mindre alvorlige depresjoner i livet. For 1 år siden fikk jeg en psykotisk depresjon , og var innlagt i 3 mnd hvor jeg fikk ECT- Beh og medisiner. Min psykiater på det tidspunktet sa noe om at min psykiske sykdom kan være et ledd av min mors cushing sykdom. At det har påvirket meg mens jeg var i min mors mage på den måte at jeg senre er disponibel for psykiske sykdommer. Min psykiater sa noe om at jeg muligens kan være disponibel for bipolar lidelse. Jeg har aldri fått noe ordentlig svar på det, siden flyttet og skiftet psykiater. Lurer bare på om dette er noe du kjenner til/ har vært borte i ? Kan det være sannsynlig at jeg simpelthen har fått en slags hjerne skade da, etter min mors cushing under graviditeten? hva er isåfall min prognose? Jeg setter stort pris på svar. Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke gi deg noe mer presisit svar enn at en ubehandlet cushing _kan_ ha hatt negativ virkning på deg i fosterlivet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...