Gå til innhold

blodplater

Gjest MonicaO

Anbefalte innlegg

Gjest MonicaO

Hei! min sønn på 3år og 8mnd har de siste to mnd vært fryktelig slapp og sliten og hatt gjentatte episoder med feber og litt hoste om natta. på det verste har han også blitt blå på leppene under aktivitet. dette er borte nå. har vært hos legen med ham gjentatte ganger, spesielt fordi han hadde veldig variabel feber i to uker i strekk uten å ha andre synlige symptomer. crp og senk har vært fin, alle infeksjons og jernprøver også. nå har han holdt seg frisk i to uker, men er fortsatt slapp og orker ikke vanlig lek. jeg forlangte litt fler blodprøver, hvor alle også denne gangen var helt fine, med ett unntak. han har et blodplatenivå på litt over 700 og hvor jeg fikk beskjed om at det normale er ca 400. legen har pr dags dato ikke klart å komme opp med noe grunn til nivået hans og heller ikke kunnet si noe om det kan forklare at han er så trøtt og sliten. jeg finner veldig lite om forhøyede blodplatenivåer på nettet, alt dreier seg om for lave. håper at jeg nå kanskje kan få noen svar på hva dette kan dreie seg om. på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...