Gjest blame Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Har så lyst på eplekake! Tenkte jeg skulle bake en langpanne så jeg kunne fylle fryseren litt også. Noen som har en god oppskrift å dele? Får ikke tak i min mor.. hehe. :-) 0 Siter
Gjest appapp Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Du finner et drøss med oppskrifter på eplekake på nettet. Bare søk litt. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Du finner et drøss med oppskrifter på eplekake på nettet. Bare søk litt. Når man spør om oppskrift vil man gjerne finne en som er ekstra god og utprøvd av andre. Ellers hadde de fleste søkt opp en selv. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Du finner et drøss med oppskrifter på eplekake på nettet. Bare søk litt. Ja, såklart. Man finner svar på mer eller mindre absolutt alt hvis man bare søker på nett. Men det er lettere å få noens personlige erfaringer her :-) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har laget en eplepaisak som jeg har fått mye skryt for. Man tager smør, mel og litt vann og lager paideig slik man foretrekker den og kler en form med denne. Deretter har man oppi en kjempehaug med eplebåter i flere lag med sukker og kanel imellom. Til slutt kjevler du ut litt paideig som du skjærer i lange strimler og legger på toppen av eplene som et rute-nett hvis du skjønner (ala sånn det ser ut på fyrstekake). Den med krem til ender alltid opp med oppspist form og mye skryt :-) Pass på å bruke meierismør til paideigen så blir den enda bedre. Hvor mye paideig varierer etter hvor stor form du har. 0 Siter
flowy Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg er veldig glad i denne! :-) Eplekake i langpanne: 4 egg, 5 dl. sukker, 150 gr. smør,3 dl. melk, 6 ½ dl. hvetemel, 3 ts. bakepulver, 2 ts.vaniljesukker, 5-6 syrlige store epler, kanel og sukker. Egg og sukker piskes til eggedosis.Smør smeltes, blandes med melk og blandes i eggedosisen. Hvetemel, vaniljesukker og bakepulver blandes i eggedosisblandingen. Fylles i en langpanne, stikk eplebåter oppi (så mye du liker) og dryss kanel og sukker på toppen. Stekes 180 gr 35-45 min 0 Siter
Gjest blame Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg er veldig glad i denne! :-) Eplekake i langpanne: 4 egg, 5 dl. sukker, 150 gr. smør,3 dl. melk, 6 ½ dl. hvetemel, 3 ts. bakepulver, 2 ts.vaniljesukker, 5-6 syrlige store epler, kanel og sukker. Egg og sukker piskes til eggedosis.Smør smeltes, blandes med melk og blandes i eggedosisen. Hvetemel, vaniljesukker og bakepulver blandes i eggedosisblandingen. Fylles i en langpanne, stikk eplebåter oppi (så mye du liker) og dryss kanel og sukker på toppen. Stekes 180 gr 35-45 min Tusen takk 0 Siter
Gjest blame Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har laget en eplepaisak som jeg har fått mye skryt for. Man tager smør, mel og litt vann og lager paideig slik man foretrekker den og kler en form med denne. Deretter har man oppi en kjempehaug med eplebåter i flere lag med sukker og kanel imellom. Til slutt kjevler du ut litt paideig som du skjærer i lange strimler og legger på toppen av eplene som et rute-nett hvis du skjønner (ala sånn det ser ut på fyrstekake). Den med krem til ender alltid opp med oppspist form og mye skryt :-) Pass på å bruke meierismør til paideigen så blir den enda bedre. Hvor mye paideig varierer etter hvor stor form du har. Takk Det var jo noe annet enn den tradisjonelle jeg er vant til. Absolutt verdt et forsøk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.