Gå til innhold

Å kvalifisere som foreldre

Gjest Sint i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Melbilla

Jeg tror ikke det er fordømming, og du blir kanskje opprørt fordi det tross alt pirrer i din samvittighet.

Det er så lett å glemme at barneårene går fort, og tapt tid med barna kan aldri tas igjen. Barna har vi her og nå, i morgen er de voksne.

Det er jo bra at noen jobber for å forsyne landet med skattepenger slik at det blir penger både til lang fødselspermisjon, kontanstøtte og andre ting.

Hvis alle skulle vært hjemmeværende når ungene er i skolealder ville det stått dårligere til med det "Norske hus" gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

6

• trollemor;o)

2

• Bookworm

2

• pusi

1

Mest aktive i denne tråden

Jeg antar at vi alle har ett snev av dårlig samvittighet for ett eller annet vi skulle gjort, eller gjort annerledes. F.eks.angrer jeg på at jeg nesten aldri tok meg tid til å la Snuppa ligge i fanget mitt å sove da hun var lita. Vi drev å flytta inn i nytt hus på den tida, og syns det alltid var noe annet jeg måtte gjøre. Vi må alle finne hva som passer for oss, noen ønsker å være hjemme, noen ønsker å jobbe fullt, og andre deler litt på det. Det som er viktig må være at vi gjør vårt beste, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bra at noen jobber for å forsyne landet med skattepenger slik at det blir penger både til lang fødselspermisjon, kontanstøtte og andre ting.

Hvis alle skulle vært hjemmeværende når ungene er i skolealder ville det stått dårligere til med det "Norske hus" gitt.

Tja, hvis alle kvinner var hjemmeværende ville det ikke vært bruk for barnehager, SFO og eldrepleie. Det hadde fjernet en del av den nødvendige arbeidsstyrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

" ......slik at det blir penger både til lang fødselspermisjon, kontanstøtte og andre ting"

Dette trengs det jo ikke penger til hvis kvinnene ikke jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sint i dag

Dette var et klokt innlegg!!!

''Jeg nekter å forholde meg til hva andre måtte mene om vinduspussen eller gulvvasken min. De får riste på hodet så mye de vil. Det er ikke viktig nok for meg, og dermed kommer det et godt stykke ned på prioriteringslista når ting er travle.''

Sånn har jeg prøvd å tenke, men kanskje ikke så bevisst. Jeg er ingen super-husmor, men jeg er likevel en god mamma, og vi har et godt hjem. Vi har det ikke så ryddig og rent, men rent nok, og nesten ryddig nok. jeg er vokst opp med en god mamma, men hun er forferdelig rotete, og vi var ofte flaue for å ha folk med hjem - og det ønsker jeg ikke for mine barn.

Det med julekakene var et godt eksempel. Jeg liker å bake, og synes det er koselig å ha ungene med på det. Og jeg prioriterer det helt klart fremfor vindusvask og stryking! I adventstida vil jeg heller ha gode opplevelser sammen med ungene (teater og konserter) fremfor å bruke tid på nedvask.

Akkurat det med å være flau over at det var rotete kjenner jeg meg igjen i ja. (selv om moren min ikke jobbet så mye). Derfor prøver jeg å holde det noenlunde ryddig. Men klarer det jo ikke alltid. Feks på lørdag var huset på et tidspunkt helt rent og ryddig da vi var ferdige med vaskinen. Men iom at det var masse unger på besøk rett etterpå så så det bomba ut på 5 minutt... sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melbilla

Tja, hvis alle kvinner var hjemmeværende ville det ikke vært bruk for barnehager, SFO og eldrepleie. Det hadde fjernet en del av den nødvendige arbeidsstyrken.

Det har du helt rett i, men det er mye annet skattepengene går til også;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Melbilla

" ......slik at det blir penger både til lang fødselspermisjon, kontanstøtte og andre ting"

Dette trengs det jo ikke penger til hvis kvinnene ikke jobber.

Nei, det var det teiteste forslaget som var mulig å komme på;o)

Huff, nesten så jeg ble flau;o)

Men likevel, så er det mye annet nyttig skattepengene går til i det minste;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Dessuten er baking nærmest en slags terapi for meg. Det er så meditativt og fint.

Jeg prøver å kutte ned på vanlig brød og denslags, så jeg baker en variant som fungerer godt for meg, med bl.a. speltmel.

Så heldig du er som liker å bake... Jeg syns det er et ork og gjør det svææææææææææært sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som liker å bake... Jeg syns det er et ork og gjør det svææææææææææært sjelden.

Ja, det er trivelig å bake. Men vi har jo alle ting vi synes er ork, og det er mye jeg ikke gidder, som sagt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...