Sofies mamma Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Noen som har en undersøkelse eller tall på det? En som påstår at det er helt vanlig, noe jeg ikke kan skjønner. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Kanskje vedkommende tenker på det som ble skrevet mye om en stund, at det er sunt å drikke ett glass vin hver kveld? En link jeg fant for anledningen: http://www.dinside.no/php/art.php?id=349481 0 Siter
Jølsen Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Kan ikke du skjønne? Neivel, så har du ikke vært utenfor Norden. Flott! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Det er helt vanlig i Spania, Frankrike og Italia. Her i Norge er det kun alkoholikere som drikker hver dag! 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 I noen deler av verden drikke rman ett glass hver dag. I andre deler som i Norge er det mange som heller samler forbruket sitt til en dag i uka. Jeg tror ikke en flaske vin er mer skadelig om man drikker den i syv deler enn i en stor jafs. Det handler mer om det totale forbruket og om hvor viktig denne delen av dagen som involverer alkohol er. Jeg kjenner en som drikker ca 1 dl rødvin hver dag fordi han vil ha i seg antioksidantene. Han har ikke vært beruset på mange år. For min del kunne jeg aldri turt siden jeg har mange alkoholikere i slekten og dermed regner med at jeg ville vært disponert for et problem. 0 Siter
Gjest Liker ikke vin Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 I Europa er det vanlig å ta seg et glass eller to på kvelden, ofte til sen middag. I Norge er det ikke fullt så vanlig og man kan kanskje bli sett på som alkoholiker om man gjør det hver kveld. Dette har med kultur å gjøre. De sier at i Europa er det lite hjerteinfarkt og høyt kolesterol pga vindrikkingen - men skrumplever derimot ;-) 0 Siter
jonia Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Vanlig og vanlig fru Blom. Det er iallfall vanligere å drikke vin andre dager enn fredag og lørdag enn det var for 20 år siden. Det betyr vel ikke at hele norges befolkning har lagt seg til "kontinentale vaner". Jeg drikker ett glass rødvin 3-4 ganger pr uke. Og det finnes folk som synes jeg "drikker ofte". 0 Siter
Gjest Amarone Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Det er helt vanlig i Spania, Frankrike og Italia. Her i Norge er det kun alkoholikere som drikker hver dag! Alkoholiker på grunn av et glass eller to daglig? Forknytte tulling. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Tror ikke det er veldig vanlig i Norge. Det er vel i det hele tatt uvanlig i Norge å bare drikke ett glass i slengen - har man først tatt et glass blir det gjerne minst to. Men jeg kjenner til noen som drikker litt vin de fleste av ukens dager, uten at totalforbruket nødvendigvis er særlig stort. Vi tar oss også gjerne et glass vin et par ganger i uka. Litt mer i helgen, maks to glass (som oftest) i hverdagen. 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Skrevet 28. oktober 2008 Kan ikke du skjønne? Neivel, så har du ikke vært utenfor Norden. Flott! Jeg tenkte på hvor vanlig det er å drikke vin hver kveld for de som er bosatt i Norge. Jeg har vært i 37 land, så noen av de er da utenfor Norden... Og i de fleste av landene så drikkes det vin hver dag. 0 Siter
Gjest Barolo Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Alkoholiker på grunn av et glass eller to daglig? Forknytte tulling. Det kan du si din rødmosa dranker... 0 Siter
Gjest Amarone Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Det kan du si din rødmosa dranker... Det var da svært så skikkelig det nicket var, da? Liker du ikke en god rødvin? 0 Siter
Jølsen Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg tenkte på hvor vanlig det er å drikke vin hver kveld for de som er bosatt i Norge. Jeg har vært i 37 land, så noen av de er da utenfor Norden... Og i de fleste av landene så drikkes det vin hver dag. Kjenner maaaaange som drikker rødvin hver kveld, enten de bor i Norge eller et ordentlig land. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.