Gå til innhold

Hvor vanlig er det å drikke rødvin hver kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en undersøkelse eller tall på det? En som påstår at det er helt vanlig, noe jeg ikke kan skjønner.

Skrevet

Kan ikke du skjønne? Neivel, så har du ikke vært utenfor Norden. Flott!

Skrevet

Det er helt vanlig i Spania, Frankrike og Italia.

Her i Norge er det kun alkoholikere som drikker hver dag!

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

I noen deler av verden drikke rman ett glass hver dag. I andre deler som i Norge er det mange som heller samler forbruket sitt til en dag i uka.

Jeg tror ikke en flaske vin er mer skadelig om man drikker den i syv deler enn i en stor jafs. Det handler mer om det totale forbruket og om hvor viktig denne delen av dagen som involverer alkohol er.

Jeg kjenner en som drikker ca 1 dl rødvin hver dag fordi han vil ha i seg antioksidantene. Han har ikke vært beruset på mange år. For min del kunne jeg aldri turt siden jeg har mange alkoholikere i slekten og dermed regner med at jeg ville vært disponert for et problem.

Gjest Liker ikke vin
Skrevet

I Europa er det vanlig å ta seg et glass eller to på kvelden, ofte til sen middag.

I Norge er det ikke fullt så vanlig og man kan kanskje bli sett på som alkoholiker om man gjør det hver kveld. Dette har med kultur å gjøre.

De sier at i Europa er det lite hjerteinfarkt og høyt kolesterol pga vindrikkingen - men skrumplever derimot ;-)

Skrevet

Vanlig og vanlig fru Blom. Det er iallfall vanligere å drikke vin andre dager enn fredag og lørdag enn det var for 20 år siden.

Det betyr vel ikke at hele norges befolkning har lagt seg til "kontinentale vaner".

Jeg drikker ett glass rødvin 3-4 ganger pr uke. Og det finnes folk som synes jeg "drikker ofte".

Gjest Amarone
Skrevet

Det er helt vanlig i Spania, Frankrike og Italia.

Her i Norge er det kun alkoholikere som drikker hver dag!

Alkoholiker på grunn av et glass eller to daglig? Forknytte tulling.

Gjest Elextra
Skrevet

Tror ikke det er veldig vanlig i Norge. Det er vel i det hele tatt uvanlig i Norge å bare drikke ett glass i slengen - har man først tatt et glass blir det gjerne minst to.

Men jeg kjenner til noen som drikker litt vin de fleste av ukens dager, uten at totalforbruket nødvendigvis er særlig stort.

Vi tar oss også gjerne et glass vin et par ganger i uka. Litt mer i helgen, maks to glass (som oftest) i hverdagen.

Skrevet

Kan ikke du skjønne? Neivel, så har du ikke vært utenfor Norden. Flott!

Jeg tenkte på hvor vanlig det er å drikke vin hver kveld for de som er bosatt i Norge.

Jeg har vært i 37 land, så noen av de er da utenfor Norden... Og i de fleste av landene så drikkes det vin hver dag.

Skrevet

Alkoholiker på grunn av et glass eller to daglig? Forknytte tulling.

Det kan du si din rødmosa dranker...

Gjest Amarone
Skrevet

Det kan du si din rødmosa dranker...

Det var da svært så skikkelig det nicket var, da? Liker du ikke en god rødvin?

Skrevet

Jeg tenkte på hvor vanlig det er å drikke vin hver kveld for de som er bosatt i Norge.

Jeg har vært i 37 land, så noen av de er da utenfor Norden... Og i de fleste av landene så drikkes det vin hver dag.

Kjenner maaaaange som drikker rødvin hver kveld, enten de bor i Norge eller et ordentlig land.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...