Gjest GL-70 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg bor slik til at jeg må reise med båt og overnatte når barnet skal til spesialist på sykehuset. Har jeg rett på diettpenger? Får jeg dekket reisen? Må jeg isåfall søke på egen skjema og legge ved kvitteringer? Takknemlig for kjapt svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ring NAV (Ha ha), sosionom på sykehuset eller kontaktsykepleier om det er noe slikt i forbindelse med deres diagnose. Jeg mener de to sistnevnte var til stor hjelp for oss den tiden vi reiste litt mellom Trondheim og Oslo. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg er ganske sikker på at utgifter til ledsager dekkes for pasienter som trenger dette. Du må helt sikkert ta vare på kvitteringer og fylle ut bestemte skjema. Kanskje du finner ut noe her. http://www.nav.no/page?id=356 Fant det med et søk på 'ledsager' på NAVs nettsider under flagget Helsetjenester. Kan sikkert også søke på 'reiseutgifter'. Om du søker på 'Skjema', vil du kanskje finne de nødvendige skjemaene du må fylle ut. Er enkle å laste ned og lagre på egen PC. Du kan også fylle dem ut og lage utskrift på data om du foretrekker å ikke skrive for hånd. (Utfylte skjemaer kan ikke lagres. Kun den "blanke" originalen.) Er enig med lillemus i at det kan være bedre å henvende seg til sykehuset enn NAV for info. Om du spør på NAV bør du spørre flere og sammenligne svarene... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg er ganske sikker på at utgifter til ledsager dekkes for pasienter som trenger dette. Du må helt sikkert ta vare på kvitteringer og fylle ut bestemte skjema. Kanskje du finner ut noe her. http://www.nav.no/page?id=356 Fant det med et søk på 'ledsager' på NAVs nettsider under flagget Helsetjenester. Kan sikkert også søke på 'reiseutgifter'. Om du søker på 'Skjema', vil du kanskje finne de nødvendige skjemaene du må fylle ut. Er enkle å laste ned og lagre på egen PC. Du kan også fylle dem ut og lage utskrift på data om du foretrekker å ikke skrive for hånd. (Utfylte skjemaer kan ikke lagres. Kun den "blanke" originalen.) Er enig med lillemus i at det kan være bedre å henvende seg til sykehuset enn NAV for info. Om du spør på NAV bør du spørre flere og sammenligne svarene... mvh Du har stor tiltro til nav, skjønner jeg. Spør flere - hvilket svar skal du da stole på? Den som sier nei, du får ikke dekket noe? ;- ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ring NAV (Ha ha), sosionom på sykehuset eller kontaktsykepleier om det er noe slikt i forbindelse med deres diagnose. Jeg mener de to sistnevnte var til stor hjelp for oss den tiden vi reiste litt mellom Trondheim og Oslo. Lykke til! Stor tillit til nav hos deg også, skjønner jeg. "nav er inkompetanse satt i system" for å sitere en stor mann. ;- ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Da sønnen min var ut og inn på sykehus så leverte jeg bare kvittering fra sykehuset på at vi hadde vært der også fikk jeg reisegodtgjørelse inn på kontoen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Stor tillit til nav hos deg også, skjønner jeg. "nav er inkompetanse satt i system" for å sitere en stor mann. ;- ) ''Stor tillit til nav hos deg også, skjønner jeg.'' Etter at jeg fikk beskjed fra trygdekontoret om at jeg måtte stikke innom for ett eller annet så forsvant min siste rest av tro på dem egentlig. Det at jeg er alenemor betyr da for søren ikke at jeg har tid til det på dagtid - da er jeg på jobb! Det finnes da både mail og telefon og brevpost! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbe Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Dette gjørjeg ofte da mitt barn ofte er på sykehus - og JA, du som ledsager får dekket reise-utgiftene på lik linje som barnet. Når det gjelder kost får man dekket dette dersom man ikke er innlagt og borte mer enn 12 timer. Her trenger man ikke kvitteringer. Losji: dersom man må overnatte får man dekket et fast sum, men må framvise kvittering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Du har stor tiltro til nav, skjønner jeg. Spør flere - hvilket svar skal du da stole på? Den som sier nei, du får ikke dekket noe? ;- ) Jepp. Tilliten er enorm! ;-) Om du får flere ulike svar, vet du i det minste at minst et av dem må være galt. Metoden er utprøvd... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jepp. Tilliten er enorm! ;-) Om du får flere ulike svar, vet du i det minste at minst et av dem må være galt. Metoden er utprøvd... mvh ''Om du får flere ulike svar, vet du i det minste at minst et av dem må være galt. Metoden er utprøvd...'' :- ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.