Gjest hva syns dere? Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg skal være forlover i et bryllup, men kjenner egentlig ikke bruden så godt. Hun er søsteren til kjæresten min. Hun og jeg har blitt gode venner etter at jeg ble sammen med broren hennes, men jeg har bare kjent henne i et par år. Hva skal jeg liksom holde tale om? Kunne skrevet en sang og men... når jeg ikke vet så mye om henne, føler det blir litt feil å spørre henne og slekta om ting om hennes barndom osv når jeg ikke har vært en del av den tiden om dere skjønner. Skal jeg heller tale om tiden etter at vi traff hverandre da? At jeg syns hun er en koselig jente osv og at jeg er glad for at hun har truffet en så fin gutt og bla bla? Og kanskje avslutte med et dikt med noen gode råd for ekteskapet? 0 Siter
spiky Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg syns ditt eget forslag om å holde tale for henne om den tiden dere har kjent hverandre er naturlig. Du kan jo ikke legge ut om en fortid du ikke har vært en del av. Talen behøver jo ikke være så fryktelig lang og resten av gjestene vet vel om ditt korte bekjentskap med bruden. En kort tale med glimt i øyet kan være mye bedre enn en lang og utbroderende en. Lykke til 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 ''Skal jeg heller tale om tiden etter at vi traff hverandre da? At jeg syns hun er en koselig jente osv og at jeg er glad for at hun har truffet en så fin gutt og bla bla? '' Ja, det synes jeg høres ut til å være et godt utgangspunkt for tale. Gode råd for ekteskapet kan være ok om det gjøres med glimt i øyet. Husk at en god tale gjerne er kort. 0 Siter
Gjest kort og fint Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Du kan høre med toastmasteren, men høyst sansynlig skal brudens far (eller en annnen som står henne nær) holde første tale, og da snakkes det sikkert en del om hennes barndom og ungdom og tiden før du ble kjent med henne. Så du kan jo forberede en tale hvor du nettopp henviser til dette. Kanskje du har en viss ide om hva faren vil fortelle noe om, så kan du lage noen midlertidiege setninger om dette, som du setter inn etter hans tale (ha blyant i vesken, og rett litt på talen når du er på do..). "Vi hørte Olav fortelle om hvor mye (sangen / svømmingen / hestene / bøker ) har betydd i Annes oppvekst, og nettopp (sangen) var noe av det første jeg husker fra jeg møtte Anne i 2005. Så forteller du litt om hvordan du har blitt kjent med henne, og hvor fint det ser ut som Anne og Per har det sammen. Nye venner kan kanskje snakke mer om hvordan ekteparet er sammen, i motsetning til barndmsvenner som kanskje husker mer fra perioden før de traff hverandre. Avslutter du med et fint dikt, så har du en kort og fin tale. 0 Siter
Jølsen Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Man holder IKKE tale i bryllup, basta bom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.